کد خبر: 36817
A

فراخوان گروه های فلسطینی برای شرکت در راهپیمایی میلیونی قدس در روز جمعه

خبرگزاری فلسطین الیوم گزارش داد که گروه های ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه، طی فراخوانی از فلسطینیان خواستند که پس از برگزاری نماز جمعه در اعتراض به تصمیم اخیر واشنگتن درباره قدس، در راهپیمایی «میلیونی قدس» شرکت کنند.

فراخوان گروه های فلسطینی برای شرکت در راهپیمایی میلیونی قدس در روز جمعه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از فلسطین الیوم، کمیته نیروهای ملی و اسلامی نوار غزه از مردم خواستند که بعد از برگزاری نماز جمعه پیش رو، برای حمایت از قدس، در امتداد خیابان صلاح الدین از رفح تا منطقه بیت حانون تظاهرات کنند.
این کمیته از مردم کرانه باختری، قدس و همه فلسطینیان خواست که برای ابراز خشم و مخالفت خود با تصمیم ترامپ درباره قدس و اصرار بر لغو این تصمیم، به خیابان ها بیایند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.
در همین حال، «خالد البطش» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: خشم میلیونی جمعه برای یاری قدس اشغالی و در تاکید بر هویت عربی، اسلامی و مسیحی بودن این مکان مقدس صورت می گیرد.
بطش از امت های عربی و اسلامی خواست که از پایداری ملت فلسطین حمایت کنند و در عین حال نسبت به عواقب تصمیم ترامپ درباره قدس هشدار داد.
همچنین «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که موج فزاینده بازداشت های فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر در کرانه باختری، تلاشی مذبوحانه اشغالگران برای نابودی تظاهرات مردمی و خاموش کردن انتفاضه قدس است.
وی افزود: بازداشت های اخیر هرگز شکوه مقاومت فلسطینیان را از بین نخواهد برد و انتفاضه و مقاومت تا تحقق اهداف مان ادامه خواهد یافت.
تصمیم اخیر ترامپ، درگیری میان معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست را تقریبا در همه شهرهای فلسطین اشغالی، افزایش داده است.
به دنبال این تصمیم، سرکوب ها در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی افزایش یافته و نظامیان صهیونیست تاکنون بیش از 200 شهروند فلسطینی را بازداشت کرده اند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر