کد خبر: 37496
A

هیچ نهادی به اندازه نیروی انتظامی نمی تواند نشان دهنده چهره و ماهیت نظام باشد

مهرعلیزاده گفت : هیچ نهادی به اندازه نیروی انتظامی نمی تواند نشان دهنده چهره و ماهیت نظام باشد و به همین دلیل نگاه و برخورد همراه با رأفت و رحمت در عین حال با اقتدار و صلابت نیروی انتظامی حائز اهمیت است.

هیچ نهادی به اندازه نیروی انتظامی نمی تواند نشان دهنده چهره و ماهیت نظام باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهرعلیزاده در همایش سراسری روسا و فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان اصفهان اظهارداشت: در هرجامعه ای که به انسان بعنوان سرمایه ی اجتماعی نگریسته شده و برای او ارزش قائل شده اند، آن جامعه رشد پیدا کرده ولی در جوامعی که به انسان بعنوان یک ابزار نگریسته شده آن جامعه عقب مانده است.
استانداراصفهان با بیان اینکه بحث کرامت انسانی یکی از مباحث مهم در جوامع و در اصول اسلامی است، افزود: اگر در صد سال آینده فرهیختگان حاکم باشند و ایران در سطح جهان جایگاه و پایگاه بالایی داشته باشد ،  مشخص می شود که امروز خوب عمل کرده ایم و این به کرامت انسانی و نحوه ی عمل مدیران با جامعه و انسان ها باز می گردد.
مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه پلیس از منظر درون و بیرون نباید نگاهی جرم گونه نسبت به مردم داشته باشد، افزود: در اسلام اصل بر برائت است و براساس کرامت انسانی، پلیس و مسئولین باید به عنوان خادم مردم انجام وظیفه کنند و این امر باعث کریم و بزرگ شدن و اعتلای مسئولین هم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اگر با تواضع در جهت ساختن خود، انسان ها و جامعه اقدام نماییم، خود نیز از درون بزرگ می شویم و اعتلا پیدا می کنیم.
استانداراصفهان با بیان اینکه مراجعه ی مردم به پلیس و نیروی انتظامی به صورت مکرر و روزانه صورت می پذیرد، افزود: برخورد پلیس با مردم به نوعی بیانگر برخورد نظام جمهوری اسلامی با آن ها ست.
وی با اشاره به گزارش رئیس جمهور از عملکرد منشور حقوق شهروندی، اظهارداشت: در سال گذشته این منشور ارائه گردید که شامل آزادی فکر، اندیشه، قلم  و حقوق جامعه از جمله حق دانستن است و به ابعاد امنیت اعم از امنیت اجتماعی، فکری و فضای اجتماعی و ... می پردازد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه رئیس جمهور اینترنت را یک شاهراه بزرگ برای تعاملات اجتماعی وایجاد اشتغال تعبیر کردند، افزود: ایشان بیان داشتند که70 درصدتعاملات دنیا با اینترنت انجام می شود و نباید اگر یک نفر در این مسیر خطا نماید ، کل مسیر را تعطیل نماییم.
محسن مهرعلیزاده افزود: جامعه باید در همه ی ابعاد احساس امنیت کند و استفاده از بسترهای قانونی در هر زمینه ای آزاد است و جامعه باید احساس نماید که پلیس در عین حال که با مهربانی کامل برخورد می کند اگر جایی بر خلاف قانون بخواهند به آن تعرض کنند با قاطعیت و اقتدار مقابله می کند.
وی اظهارداشت: هیچ ارگانی به اندازه ی نیروی انتظامی نمی تواند نشان دهنده ی چهره و ماهیت نظام باشد.
استانداراصفهان اضافه کرد: گاهی اقتدار را با قوه ی قهریه اشتباه می گیریم اما اقتدار، قدرت دارای شأن و احترام است.
مهرعلیزاده تاکید کرد: نقش پلیس با مردم، نقش تعاملی و دو طرفه است و در جایی اشداء علی الکفار هستیم و در عین حال رحماء بینهم می باشیم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش های اقتصادی و تحریم هاگفت: اگر در این مسیر مقاومت نماییم برنده هستیم و این از ابتدای انقلاب صورت گرفته و هرزمان ایستادگی نمودیم پیروز شدیم.
استانداراصفهان با بیان اینکه اتهامات علیه جمهوری اسلاامی ایران ادامه دارد، افزود: دشمنان به هر بهانه ای ایران را متهم می کنند ولی ما با قوت و قدرت در منطقه نقش آفرینی می کنیم و تبدیل به قدرت اثرگذار در منطقه شده ایم.
وی خاطر نشان کرد: در بعد مسائل اقتصادی نیز مقاومت خواهیم کرد و این به معنای فعالیت بیشتر و استفاده از همه ی ظرفیت ها و مزیت ها است.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه اصفهان یک استان صنعتی است و به همین دلیل مشکلات کارگری بیشتری نیز خواهد داشت، افزود: اگر تولید و کارگر و انسان های خدوم نباشند هیچ نداریم لذا  باید با دقت و رأفت کامل برخورد نماییم.
استانداراصفهان افزود: ما در مقابل یاوه گویی های دشمنان از جمله ترامپ از هیچ چیزی نمی ترسیم و با اقتدار ایستاده ایم و با همه ی مشکلات پیش خواهیم رفت و از ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی خود استفاده خواهیم کرد.
فرمانده ی انتظامی استان نیز در این همایش ضمن خیرمقدم به استاندار اصفهان و آرزوی موفقیت برای ایشان بعنوان یک چهره ی ملی اثرگذار، گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان در حوزه های مختلف بیان نمود و اظهارداشت: براساس نظرسنجی های بعمل آمده انتقاد و اعتراض به عملکرد نیروی انتظامی استان نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش و رضایتمندی از عملکرد نیروی انتظامی یک درصد افزایش یافته است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر