کد خبر: 37660
A

کولبری ممنوع نشده بلکه ساماندهی می شود/ ارائه کارت پیله وری با تخفیفات ویژه گمرکی به افراد دارای شرایط

وزیر کشور با اشاره به اینکه کارت های پیله وری قابل واگذاری و تقلب نیست گفت: دادستانی با هر مقامی و فرزندانشان در هر قوه ای که در کار قاچاق مشارکت دارند برخورد کند.

کولبری ممنوع نشده بلکه ساماندهی می شود/ ارائه کارت پیله وری با تخفیفات ویژه گمرکی به افراد دارای شرایط
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اظهارات اخیر دادستان کل کشور مبنی بر دست داشتن برخی مقامات و فرزندانشان در قاچاق چیست؟ اظهار داشت: بنظر می رسد آقای دادستان در موضع یک رسانه حرف زده است چون ایشان دادستان و مدعی العموم هستند، توقع این است در هر سطحی در هر قوه و دستگاهی اگر مقامی و یا فرزندان آنها دارند کار قاچاق یا مشارکت در قاچاق می کنند دادستانی به عنوان مسئول اصلی با این موارد برخورد کند؛ بنده به عنوان وزیر کشور تاکید می کنم تمام امکانات و شرایط را برای اینکه ایشان با قاطعیت با افرادی که مطرح کرده برخورد کند آمادگی کامل داریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کولبری در مرزها ممنوع شده یا خیر؟ گفت: ما نگفتیم کولبری ممنوع است بلکه گفته ایم که کولبری ساماندهی می شود، ما طرحی را در دولت برای کوله بران و ته لنجی ها مصوب کردیم که بتوانیم با اعمال برخی سیاست ها و حمایت ها و نظام مند کردن این افراد به گونه ای کار را انجام بدهیم که هم مشاغل این افراد دچار مشکل نشود و هم قوانین و مقررات به طور کامل اجرا شود.
وزیر کشور ادامه داد: مقرر شد در غرب کشور از مرز تا محدوده 30 کیلومتری و در شرق کشور تا محدوده 50 کیلومتری کسانی که در جوار مرز با حداقل سه سال سکونت دارند برایشان کارت پیله وری صادر می کنیم که از تخفیفات ویژه در سود بازرگانی و حقوق گمرکی برخوردار می شوند می توانند درآمدی حداقلی برای خانواده خودشان داشته باشند البته نوع کالاها را هم وزارت اقتصاد مشخص خواهد کرد که چه نوع کالاهایی را می توانند وارد کنند بنابراین در این طرح هم کرامت انسان ها مورد توجه است و هم از خطرات ناشی از درگیری هایی که در مناطق مرزی که موجب زخمی شدن و یا جان باختن افراد می شد جلوگیری می شود لذا توقع و انتظارمان این است که همه کمک کنند تا این کار ساماندهی شود.
رحمانی فضلی ادامه داد: جلسات متعددی توسط کارگروه ویژه مرز در وزارت کشور تشکیل شده که در آنجا مصوبات به مرور در حال اجرایی شدن است که امیدواریم با اجرای این طرح کوله بران واقعی و کسانی که نیازمند هستند منافع اینکار به آنها برسد چون در شرایط کنونی می دانیم جریان قاچاقی پشت اینکار وجود دارد که کولبران حداقل سهم را می برند و بسیاری از منافع را آنها می برند که با این روش همه چیز منضبط می شود.
وی در پاسخ به این سوال که این طرح از چه زمانی اجرایی می شود؟ تاکید کرد: این طرح را دولت ابلاغ کرده و در حال انجام مقدمات کار هستیم چون ما حدود 13 بازارچه مرزی رسمی را در قالب این طرح ایجاد می کنیم و همچنین مراکزی که کالا به صورت غیرقانونی وارد می شد قطعا بسته می شوند لذا طراحی به گونه ای است که تمام کسانی که در محدوده 30 کیلومتری غرب و 50 کیلومتری شرق هستند بتوانند از مزیت این طرح بهره مند باشند.
وزیر کشور بیان کرد: کسانی که 3 سال در این محدوده 30 و 50 کیلومتری زندگی می کنند می توانند از این کارت ها برخوردار باشند همچنین مدت زمان میزان واردات کالا به وسیله این کارت ها را از یک ماه به سه ماه افزایش داده ایم همچنین تدابیری اندیشیده شده که این کارت ها قابل واگذاری، تقلب و تخلف نباشد.
رحمانی فضلی درباره اخباری مبنی بر تغییر حفاظت از برخی شخصیت ها گفت: مسئول حفاظت از شخصیت ها کارگروهی در زیر مجموعه شورای امنیت کشور است که وزارت کشور مسئول این کارگروه است و از دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی عضو آن هستند که بنا به گزارشی که آنها می دهند سطح و نوع حفاظت مشخص می شود اخیرا گزارشاتی درباره برخی شخصیت ها و رده های حفاظتی داشتیم که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد و این تصمیمات را به دستگاه های مرتبط از جمله نیروی انتظامی و سپاه برای اجرا اعلام کردیم که این سطوح را تغییر دهند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر