کد خبر: 38112
A

رفع موانع بانکی به ارتقاء سطح روابط تجاری میان ایران و اوکراین منجر می شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع بانکی، اجرایی شدن یادداشت تفاهم میان بانک های مرکزی ایران و اوکراین و سرمایه گذاری های مشترک در عرصه های مختلف صنعتی به ارتقاء سطح روابط تجاری فیمابین منجر می شود.

رفع موانع بانکی به ارتقاء سطح روابط تجاری میان ایران و اوکراین منجر می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «علاء الدین بروجردی» امروز - سه شنبه - در دیدار «سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در تهران با بیان این مطلب بر اهمیت ارتباطات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: تداوم مراودات ارتباطات پارلمانی به تسهیل مناسبات فیمابین کمک می کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظرفیت های فراوان اقتصادی در بخش های کشاورزی، انرژی و صنعتی در ایران و اوکراین وجود دارد که باید با برنامه ریزی دقیق از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.
وی به روند رو به رشد مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اوکراین اشاره کرد و همچنین سفر چند ماه قبل هیأتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به کی یف را مثبت ارزیابی کرد و بر استمرار گفت وگوها و تبادل نظر میان کمیسیون های تخصصی مجالس ایران و اوکراین تأکید کرد.
**دولت و پارلمان اوکراین با جدّیت از هر اقدامی در راستای ارتباطات با ایران حمایت می کنند
«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین با ابراز خرسندی از سفر بروجردی به اوکراین، بر تداوم رایزنی های سیاسی و پارلمانی میان مقامات عالیرتبه دو کشور تأکید کرد و افزود: دولت و پارلمان اوکراین با جدّیت از هر اقدامی در راستای ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند.
به گزارش خانه ملت، سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصتی برای اجرایی شدن توافقات فیمابین دانست و تصریح کرد: بسترهای فراوانی در زمینه های هواپیماسازی، کشتی سازی، تولید انواع توربین و تولیدات کشاورزی در اوکراین وجود دارد که با حمایت از بخش های خصوصی و دولتی می تواند به افزایش سطح تبادلات اقتصادی در این عرصه ها منجر شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر