کد خبر: 38869
A

توصیه به راه‌اندازی شبکه ملی امن/ قرارگاه ثارالله، مسئول امنیت تهران

گفت‌و گوی وزارت کشور با احزاب درباره حوادث اخیر کشور، پایان ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق به زودی، نشست فراکسیون امید با مسئولین امنیتی درباره اعتراضات، روایت شمخانی از پشت پرده تحرکات عربستان در حوادث اخیر ایران، آغاز فعالیت مجدد مرزهای تمرچین و پرویز خان از امروز و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، دوازدهم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رهبر معظم انقلاب در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های معظم شهیدان با اشاره به حوادث اخیر و با بیان این واقعیت که دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه‌زدن به ملت ایران بوده است، افزودند: در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت.

وزارت کشور با دعوت از دبیران و مسئولان احزاب عمده کشور ضمن دریافت دیدگاه و نظرات آنها درباره حوادث اخیر کشور به تبادل نظر در جهت تقویت همبستگی و اتحاد ملی پرداخت. در این دعوت که از سوی معاون سیاسی کشور و باعنوان شورای گفتگوی سیاسی کشور انجام شد مسئولان تمامی احزاب اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل حضور داشتند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور نیز با بیان اینکه ناآرامی های اخیر در برخی مناطق به زودی پایان می یابد اعلام کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی با افراد تخریب گر با اقتدار و قاطع مقابله کردند.حسین ذوالفقاری گفت: در پی برخی تجمعات اخیر سیاست شورای امنیت کشور کنترل اوضاع بوده است و پلیس و دیگر نیروهای امنیتی بیشترین مدارا را در کنترل شرایط و برخورد با معترضان از خود نشان داده‌اند.

همچنین روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور ریشه اتفاقات اخیر کشور را ناشی از اعتبارزدائی و ترویج القای بی اعتمادی به قوای سه گانه کشور و مسئولان دانست و گفت: ناآرامی ها اخیر در دو بخش اعتراضات و اغتشاشات قابل تحلیل است.

دادستان قم نیز با اعلام اینکه توطئه معاندین در قم خنثی شد گفت: اغتشاشات از قبل طراحی‌شده معاندین نظام با دستورات مستقیم و تدابیر ویژه دادستانی و اقدامات بهنگام و مناسب نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی در قم خنثی شد.

سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم وضعیت ناامنی تهران تداوم پیدا کند، اظهار کرد: اگر وضعیت ناامنی تهران تداوم یابد، قطعا مسئولان تصمیماتی خواهند گرفت و در آن صورت کار یکسره خواهد شد. وی وگو با بیان اینکه راه‌حل گرانی، راهی نیست که عده‌ای در پیش گرفته‌اند و ادامه این راه نیز قطعا به ضرر آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: فردا به سراغ تک‌تک این افراد می‌روند و کسانی که خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم وارد کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

همچنین سردار جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح مسئولان مطالبه عمومی برای راه‌اندازی شبکه ملی امن را بشنوند تصریح کرد :دون شأن جمهوری اسلامی ایران است که از طریق شبکه‌های مجازی با پاره‌ای از مشکلات روبرو شود.

سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه نیز با بیان اینکه قرارگاه ثارالله مسئول برقراری امنیت در تهران است گفت:اوضاع تحت کنترل است و نیازی به حضور سپاه نبوده است چراکه دشمنان ما از احمق ها هستند.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد :از نظر دولت، براساس حقوق شهروندی اعتراض حق شهروندان است و آنها می‌توانند در چارچوب ضوابط قانونی اعتراض خود را داشته باشند و صدا و پیام خود را به مسولان برسانند، اما اعتراض با اغتشاش فرق دارد. سخنگوی دولت  همچنین افزود:به وقت مناسب از پشت پرده حوادث‌اخیر اطلاع‌رسانی می‌شود

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در یادداشتی توئیتری نوشت: راه بهبود وضع مردم و کشور، انجام اصلاحات‌ تدریجی و قانونمند است.

صبح امروز اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید نیز با مسئولین امنیتی درباره اعتراضات اخیر گفت و گو کردند. بهرام پارسایی با اعلام این خبر اظهار کرد: مسئولان امنیتی مربوطه با حضور در جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون امید توضیحاتی راجع به اعتراضات اخیر ارائه کردند و اعضا نیز نظرات و دغدغه‌های خود را در این جلسه بیان کردند. سپس بیانیه‌ فراکسیون به تصویب شورای مرکزی رسید که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین به بیان روایتی از پشت پرده تحرکات عربستان در حوادث اخیر ایران پرداخت و اظهار کرد: حساسیت ملت ایران نسبت به مداخله سعودی در امور کشورمان بیش از حساسیتشان نسبت به مداخله‌گری‌های ترامپ است. ما هیچ وقت نمی‌خواستیم ملت ایران تا این اندازه نسبت به خاندان حاکم بر عربستان دشمنی داشته باشد اما دشمنی ملت ایران علیه خاندان حاکم بر عربستان ناشی از طرز رفتار سعودی‌هاست.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن با انتشار یادداشتی کوتاه در کانال تلگرامش در واکنش به آخرین توییت رئیس‌جمهور آمریکا که مردم ایران را «گرسنه» خطاب کرده است، گفت که ترامپ به جای توهین‌های بی‌سابقه به ملت ایران به گرسنگان کشور خودش کمک کند.

کاترین ری سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اعتراضات روزهای اخیر در ایران واکنش نشان داد و با بیان اینکه اعتراضات در ایران را دنبال می‌کند، گفت: انتظار داریم حق تجمع مسالمت‌آمیز رعایت شود.

آغاز فعالیت مجدد مرزهای تمرچین و پرویز خان از امروز آغاز شد. سرکنسولگری ایران در اربیل در اطلاعیه ای با اعلام این خبر افزود:نظر به رایزنی‌های معمول با دولت جمهوری عراق، فعالیت مرزهای رسمی تمرچین در پیرانشهر و پرویزخان در قصرشیرین با اربیل و سلیمانیه که از مدتی قبل بنا به  درخواست رسمی دولت آن کشور متوقف شده بود ، از امروز سه‌شنبه تاریخ ۱۲دی ۹۶  ۱۳از سرگرفته و علاوه بر تردد مسافرین، مبادلات تجاری و بازرگانی  در این گذرگاه‌ها انجام خواهد پذیرفت.

غلامحسین اسماعیلیرئیس کل دادگستری استان تهران در هشتمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری، گفت: تشکیلات قضایی با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های قانونی موجود در سطوح مختلف، با اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی برابر مقررات قانونی، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

محمود سریع‌القلم در کنفرانس بین‌المللی مدیریت با بیان اینکه توسعه‌یافتگی اصول ثابتی دارد گفت: توسعه‌یافتگی به اقتصاد شفاف، نظام تصمیم‌گیری جمعی، گردش قدرت، فضای نقد و رسانه‌های آزاد و مستقل، ارتباطات گسترده بین‌المللی و دانش بشری نیاز دارد.وی با بیان اینکه در ساختمان توسعه، دموکراسی طبقه چهارم است و سیستم‌سازی، نهادسازی و تولید ثروت فونداسیون ساختمان اظهار کرد: منطقی نیست که در ساختن یک عمارت اول طبقه چهارم آن را بسازیم. در هیچ جای دنیا کشوری سراغ نداریم که بدون تولید ثروت، بدون ممتاز کردن بخش خصوصی، بدون دور کردن دولت از مسائل اشتغال و توسعه اقتصادی سراغ آزادی سیاسی رفته باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر