کد خبر: 40868
A
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با دیده بان ایران:

عملکرد یک ساله وزارت کشور مطلوب بود / ایجاد فضای تعامل و گفت و گو میان جریان های سیاسی و دولت، اقدام درست وزارت کشور است

اعزازی ملکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره کارنامه وزارت کشور در یک سال اخیر گفت: وزارت کشور می تواند از طریق فراهم آوردن شرایط گفت و گو با جریان های مختلف تعامل را میان گروه های سیاسی و دولت بیشتر کند. ایجاد فضای تعامل و گفت و گو میان جریان های سیاسی و دولت، اقدام درست وزارت کشور است. امیدواریم در آینده این تعامل بیشتر شود در بررسی کارنامه به طور کلی می توان گفت وزارت کشور توانست در یک سال اخیر دو انتخابات مهم را به شیوه مناسبی برگزار کند نکته حائز اهمیت این بود که انتخابات بدون درگیری و در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد.

 عملکرد یک ساله  وزارت کشور مطلوب بود / ایجاد فضای تعامل و گفت و گو میان جریان های سیاسی و دولت، اقدام درست وزارت کشور است
دیده بان ایران: سال 96 یکی از سال هایی بود که در آن اتفاقات سیاسی و اجتماعی به سزایی برای کشور رقم خوزد. از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری گرفته  تا تجمعات دی ماه و در نهایت اغتشاشات خیابان پاسداران.
 
اکثریت نمایندگان مجلس و گروه های سیاسی بر این باورند که عملکرد وزارت کشور در مجموع یک سال گذشته قابل قبول بوده است هماگونه پیشتر محمد باسط درازهی به دیده بان ایران گفت: وزارت کشور از جمله وزارت خانه هایی است که حوزه کاری آن بسیار گسترده است.هماهنگ کردن شورای تامین که از چندین سازمان و نهاد تشکیل شده اند، برگزاری انتخابات بدون حاشیه، کنترل مناسب اغتشاشات و تجمعات دی ماه، عملکرد مناسب در انتخاب استانداران، تامین امنیت کشور و کنترل درست حادثه اخیر خیابان پاسداران از کارهای مهم و عملکرد مطلوب وزارت کشور در سال جاری بوده است.

 

 

در راستای اقدامات یک ساله اخیر وزارت کشور ضیاء الله اعزازی ملکی، نمایندگان استان بناب و آذربایجان شرقی در مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: به طور کلی می توان گفت که عملکرد وزارت کشور در یک سال در زمینه کنترل امنیت، برگزاری دو انتخابات مهم مثبت بوده است. در یک نگاه کلی به حوزه های وسیع این وزارتخانه کلیدی می توان گفت این  وزارتخانه از سوی نمایندگان مجلس نمره قبولی می گیرد. اما در رابطه با حادثه پاسداران توقع بیشتری از وزارت کشور بود. در همین باره لازم اطلاعات و اخبار مربوط به دراویش آن منطقه را جمع آوری می کردند و با استفاده از اخبار و اطلاعات کامل، تدابیر مرتبطه را اتخاذ می نمودند. 

 

وی افزود: البته درست است که نیروهای انتظامی دست به اسلحه نبرده و با خشونت رفتار نکردند که این نشانه خوبی است اما بازهم بنده معتقدم لازم بود اطلاعاتی در رابطه با دراویش جمع آوری شود. 

 

اعزازی ملکی همچنین ادامه داد: بنده خواستار مطرح کردن سوال از وزیر کشور و اطلاعات درباره همین حادثه اخیر پاسداران هستم چرا که عده بسیاری براثر این حادثه دچار وحشت شدند. 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص انتخابات اردیبهشت ماه و نحوه اجرای آن از طریق وزارت کشور گفت:وزارت کشور توانست از طریق فراهم آوردن شرایط گفت و گو با جریان های مختلف تعامل را میان گروه های سیاسی و دولت بیشتر کند  امیدواریم در آینده این تعامل بیشتر شود.  امیدواریم در آینده این تعامل بیشتر شود.  به طور کلی می توان گفت وزارت کشور توانست در یک سال اخیر دو انتخابات مهم را به شیوه مناسبی برگزار کند نکته حائز اهمیت این بود که انتخابات بدون درگیری و در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد.

 

اعزازی در رابطه با دستور رئیس جمهور به جهت ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت کشور تصریح کرد: بنده معتقدم ایجاد تشکیلات جدید اداری لزومی ندارد اما به هر حال اینکه وزارت کشور به این مسئله پرداخته است امیدواریم به بهبود وضعیت معیشت مردم وبه استانداران جهت ایجاد رونق اقتصادی کمک کند.  
 
وی در پایان درباره عملکرد وزارت کشور بیان داشت: بنده از حامیان آقای رحمانی فضلی در زمان رای اعتماد به ایشان بودم. در کل نیز می توان گفت نمره بالای 15 را می توان برای وزارت کشور در نظر گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر