کد خبر: 48586
A
عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر :

مسیر برجام بدون آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد

امروز ایران برای توسعه و پیشرفت خود در منطقه اهداف و برنامه هایی دارد که برای رسیدن به این هدف ها لازم و ضروری است که با همه کشورهای دنیا به جز اسراییل و آمریکا ارتباط دوستانه ای را برقرار کنیم زیرا مذاکره و رایزنی، بهترین راه برای توافق و همکاری با دیگر کشورهاست که البته در این راستا باید با دقت، منافع ایران را در نظر گرفت که ناخواسته گرفتار توافقی نشویم که سودی برای کشور نداشته و باشد.

مسیر برجام بدون آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر در مجلس دهم در خصوص سفر رییس جمهور به سوییس و اتریش، گفت: با جلسات مفید و کارشناسی که رییس جمهور و هیات همراه ایشان در کشورهای سوییس و اتریش برگزار کردند به مرور شاهد دستاوردهای این مذاکرات برای کشور خواهیم بود. 

 

وی افزود: مهمترین دستاورد چنین سفرهایی مخصوصاً در این ایام، تقویت هرچه بیشتر توافق برجام خواهد بود. پس از خروج آمریکا از برجام همگان به دنبال واکنش و تصمیم اروپا نسبت به این توافق و سند بین المللی بودند. 
 
وی گفت: به هر تقدیر و تا این لحظه، طرف اروپایی از برجام حمایت کرده و مسیری غیر از راه آمریکا را در پیش گرفته است. در چنین فضایی نیاز است که ارتباط و تعامل خود را با اروپاییان حفظ کنیم تا هم جایگاه برجام مستحکم شود و هم همکاری های اقتصادی ایران با اروپایی ها بیشتر از گذشته شود.
 
وی افزود: امروز ایران برای توسعه و پیشرفت خود در منطقه اهداف و برنامه هایی دارد که برای رسیدن به این هدف ها لازم و ضروری است که با همه کشورهای دنیا به جز اسراییل و آمریکا ارتباط دوستانه ای را برقرار کنیم زیرا مذاکره و رایزنی، بهترین راه برای توافق و همکاری با دیگر کشورهاست که البته در این راستا باید با دقت، منافع ایران را در نظر گرفت که ناخواسته گرفتار توافقی نشویم که سودی برای کشور نداشته و باشد.
 
نماینده بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: اینکه ایران پس از خروج آمریکا از برجام از این توافق خارج نشد و روی به تصمیم احساسی نیاورد، بسیار کار پسندیده ای بود. ما باید به جهان ثابت می کردیم که در این مسیر، بر سر حرف و قول و قرار خود ایستاده ایم. امروز مردمان دیگر نقاط جهان به واقعیت ایران و آمریکا پی برده اند و فهمیدند بد عهد و بی اخلاق سیاسی کیست؟ حال طرف های این قرارداد بین المللی می بایست به تعهدات خود پایبند باشند و بدون حضور آمریکا به مسیر خود ادامه دهند. سفر رییس جمهور به سوییس و اتریش نقش موثر و پر رنگی را در آینده برجام و همکاری های دوجانبه اقتصادی ایران با اروپا برقرار خواهد کرد که ان شاا... این گفت و گو و همکاری ها همچنان ادامه داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر