کد خبر: 49626
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش حجت الاسلام غرویان به اظهارات احمدخاتمی/ مجلس خبرگان نمی تواند رییس جمهوررا بازخواست کند

این کارشناس امور حوزوی در پاسخ به اینکه آیا رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم در حوزه وظایف مجلس خبرگان است یا خیر، تصریح کرد: در اجلاس های مجلس خبرگان معمولا گزارش هایی از وضعیت کشور مطرح می شود. وظیفه مجلس خبرگان نیز انتخاب و نظارت بر کار رهبری است اما وقت این مجلس نیز باید به گونه ای بگذرد. بنابراین؛ گزارش های متفاوتی از وضعیت سیاسی و افتصادی کشور در این جلسات مطرح می شود.

واکنش حجت الاسلام غرویان به اظهارات احمدخاتمی/ مجلس خبرگان نمی تواند رییس جمهوررا بازخواست کند

دیده بان ایران: آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری امروز (دوشنبه 5 شهریور) که در دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دو هفته پیش  رئیس‌جمهور-که نماینده مردم تهران در خبرگان است- اعلام کرد که معذور از حضور در این اجلاسیه است ولی ما علت عذر ایشان را نفهمیدیم. به اعتقاد ما این یک فرصت خوب  است تا در این اجلاس که با حضور بزرگان کشور است، توضیحاتی در رابطه با اقدامات اقتصادی بیان شود.

 

اما سوال اینجاست که آیا رئیس جمهور وظیفه ارائه گزارش به مجلس خبرگان را دارد یا خیر؟ درهمین باره محسن غرویان، کارشناس امور حوزوی و استاد دانشگاه، به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: بنده معتقدم این اظهار نظر بیشتر در قالب دعوت از رئیس جمهور خواسته اند گزارشی جزئی از مکلاتی معیشتی و اقتصاد جامعه به مجلس خبرگان ارائه دهند و این موضوع با خواهش و درخواست به طور کلی متفاوت است. بنده معتقدم خبرگان به هیچ عنوان تحت عنوان بازخواست از رئیس جمهور اقدام نمی کند.

 

وی  در پاسخ به اینکه آیا رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم در حوزه وظایف مجلس خبرگان است یا خیر، تصریح کرد: در اجلاس های مجلس خبرگان معمولا گزارش هایی از وضعیت کشور مطرح می شود. وظیفه مجلس خبرگان نیز انتخاب و نظارت بر کار رهبری است اما وقت این مجلس نیز باید به گونه ای بگذرد. بنابراین؛ گزارش های متفاوتی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور در این جلسات مطرح می شود.

 

این استاد دانشگاه درباره وظایف مجلس خبرگان اظهار کرد: به طور کلی مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر کار رهبری و تعیین و انتخاب رهبر بعدی را برعهده دارند به همین منظور است که به آن نام خبرگان رهبری را اختصاص داده اند.

 

 

غرویان درباره اجلاس هفته آتی مجلس خبرگان بیان کرد: بنده معتقدم خروجی جلسه خبرگان انسجام، وحدت و اتحاد بیشتر بین مجلس خبرگان و روسای سه قوه باشد.

 

وی همچنین درباره رویکرد مجلس خبرگان در اجلاس هفته آینده نسبت به دولت خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان دارای دو دسته نماینده است؛ اولین دسته نمایندگانی هستند که دولت را حمایت می کنند و دسته دیگری نیز اقدام به انتقاد از دولت می کنند.

 

وی در پایان گفت: بنده معتقدم در حال حاضر مجلس خبرگان روحیه حمایتی از دولت دارد(باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که دولت با قدرت بیشتر باید به کار ود ادامه دهد.) لذا در راستای همین امر مجلس خبرگان از دولت دفاع خواهد کرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر