کد خبر: 50228
A
دیده بان ایران واکنش تند "کیهان" درباره نطق دو نماینده اصلاح طلب مجلس را بررسی می کند؛

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون امید : سخنرانی دو نماینده قانونی بوده و هیئت نظارت ورود نمی کند / ادبیات توهین آمیز کیهان توسط فراکسیون امید مورد بررسی قرار می گیرد

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون امید مجلس دهم، درباره امضاء 20 نماینده مجلس جهت پیگیری نطق سلحشوری و حیدری گفت: آقای حیدری و خانم سلحشوری نماینده مردم هستند و به طور قانونی اجازه سخنرانی در خصوص مشکلات اقتصادی، معیشتی و سیاسی کشور را دارند. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به همین دلیل نمی تواند به صورت قانونی پیگیر باشد. تمامی افراد امضاء کننده این نامه، با آگاهی از این موضوع و تنها به دلیل خودنمایی و رسانه ای کردن موضوع این کار را انجام داده اند.

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون امید : سخنرانی دو نماینده قانونی بوده و هیئت نظارت ورود نمی کند / ادبیات توهین آمیز کیهان توسط فراکسیون امید  مورد بررسی قرار می گیرد

دیده بان ایران - سپیده اجلالی : پس از نطق جنجالی سلحشوری و حیدری، دو نماینده اصلاح طلب تهران، در جلسه سه شنبه 13 شهریور ماه شاهد انتقادات و واکنش های فراوانی در رسانه ها و فضای مجازی بوده ایم.

اما صبح امروز، روزنامه کیهان واکنش و حمله تندی را دررابطه با سلحشوری و حیدری انجام داد. این روزنامه در ستون گفت و شنود خود نوشت: دوتن از وکیل‌الدوله‌های فراکسیون امید در نطق‌های پیش از دستور مجلس به بهانه مشکلات اقتصادی، هر لجنی که از دهانشان بیرون آمده بود را به چهره نظام و رزمندگان اسلام پاشیده‌اند! این آقا و خانم نماینده الان باید پوتین تروریست‌های داعش را واکس می‌زدند و به عنوان برده به شیوخ عیاش آل سعود فروخته می‌شدند!

 

از طرفی روز گذشته، 20 نماینده مجلس با امضای نامه ای خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، با انتقاد از اظهارات دو نماینده تهران در نطق میان دستور، اظهارات این افراد را موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام خواندند و خواستار بررسی پرونده این افراد در قوه قضاییه شدند.

 

طیبه سیاوشی نماینده  اصلاح طلب مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس دهم در همین باره به خبرنگار دیده بان ایران گفت: دفاع از خانم سلحشوری ارتباطی با جنسیت ایشان ندارد و بنده از این حیث صحبتی نمی کنم. نطق خانم سلحشوری درمورد مباحث کلان کشور بوده است و هر نماینده ای اعم از زن و مرد میتواند در این خصوص اظهار نظر، انتقاد و یا "حمایت" کند.

 

سخنرانی دو نماینده قانونی بوده و هیئت نظارت نمی تواند کاری از پیش ببرد

 

عضو فراکسیون امید مجلس دهم، درباره امضاء 20 نماینده مجلس جهت بررسی  نطق سلحشوری و حیدری بیان کرد: آقای حیدری و خانم سلحشوری نماینده مردم در مجلس هستند و به طور قانونی اجازه سخنرانی در خصوص مشکلات اقتصادی، معیشتی و سیاسی کشور را دارند. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به همین دلیل نمی تواند به صورت قانونی پیگیر باشد. تمامی افراد امضاء کننده این نامه، با آگاهی از این موضوع و تنها به دلیل خودنمایی و رسانه ای کردن موضوع این کار را انجام داده اند.

 

روزنامه کیهان شیوه صحیح انتقاد کردن نیز آگاهی ندارد

 

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس دهم درباره حمله تند کیهان به این دو نماینده تصریح کرد: روزنامه  کیهان برای جذب مخاطبان خود دست به این کار می زند. انتقاد حق تمامی افراد است اما همین نقد نباید جنبه تخریبی داشته باشد. روزنامه کیهان حتی از شیوه صحیح انتقاد کردن نیز آگاهی ندارد و این موضوع باعث تاسف برای یک ارگان فرهنگی است.

 

صدا و سیما در رابطه با موضوع "انتقاد صحیح" اهمال کرده است

 

سیاوشی در رابطه با نحوه انتقاد کردن همچنین اضافه کرد: متاسفانه امروزه  شاهد این موضوع هستیم که صدا وسیما که به عنوان یک رسانه ملی کشور مطرح  است و بودجه سالیانه ای از بیت المال دریافت می کند، هیچ شیوه و روند مثبت و موثری در فرهنگ سازی، شفاف سازی و نحوه صحیح انتقاد از نمایندگان مسئولان ندارد.لازم است این رسانه در برنامه های پرمخاطب خود اقدام به انتقاد، اما به شیوه صحیح کند تا فرصت طلبان جامعه دست به حمله های تخریبی نزنند لذا باید گفت صدا و سیما در کار خود اهمال کرده است. لازم است رسانه ملی در زمینه نقد صحیح فرهنگ سازی کند.

واکنش تند کیهان توسط فراکسیون امید بررسی خواهد شد

 

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان و یا اعضای فراکسیون امید واکنشی نسبت به حمله تند کیهان خواهند داشت یا خیر، اظهار کرد: علی رغم تصور مردم که گمان می برند نمایندگان در تعطیلات به سر می برند، ما جلسات مجمع نمایندگان تهران و بازدیدها را در هفته آینده در موضوعات متفاوت حوزه انتخابیه داریم و در این موضوع هم صحبت می شود. .

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر