کد خبر: 57040
A
دیده بان ایران حاشیه های صحبت های اخیر محسن رضایی را بررسی می کند؛

ساداتیان سفیر سابق ایران درانگلستان: اظهارات امروز رضایی در برنامه حالا خورشید عقلانی و قانع کننده نبود/ ایشان بارها و بارها چنین دست گل هایی را به آب داده اند

دیپلمات پیشین ایران در خصوص موضوع توئیت محسن رضایی و حواشی پیرامون آن تصریح کرد: تمامی این اظهارنظرات احساسی و کارشناسی نشده فضای جامعه را ملتهب تر و مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد تر می کند بنابراین؛ بهتر است تمامی مسئولان در وهله اول تامل کنند و یا نسبت به اظهارنظرات خود تجدید نظر کنند و اگر نسبت به حقیقت داشتن چیزی واهمه و یا شک دارند از بیان آن امتناع ورزند تا با چنین چیزی مواجه نشوند.

ساداتیان سفیر سابق ایران درانگلستان: اظهارات امروز رضایی در برنامه حالا خورشید عقلانی و قانع کننده نبود/ ایشان بارها و بارها چنین دست گل هایی را به آب داده اند

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: از 2 روز پیش توییت محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار به یک جنجال بزرگ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده وقت سپاه پاسداران در سال‌های جنگ تحمیلی در سالروز عملیات کربلای چهار (پنجم دی ۱۳۶۵) در توییتی نوشت: «با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ۱۰ روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم. عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد.»

همین اظهارنظر کافی بود تا سیلی از انتقادات به سوی محسن رضایی سرازیر شود. بسیاری این اظهارنظر محسن رضایی را دستکم خلاف مصلحت بر شمرده اند.

 

صبح امروز نیز رضا رشید پور، تهیه کننده و مجری برنامه حالا خورشید، با حضور محسن رضایی به بررسی حواشی این توئیت پرداخت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بالاخره پس از 2 روز از توئیت جنجالی خود لب به سخن گشود و گفت: "هر سال دی ماه با یک داستان تکراری مواجهیم که یک عده ای می گویند کربلای 4 لو رفته و فرماندهان به جان بچه های مردم توجهی نداشتند. امسال هم این گونه بود.

 

بنابر این من یک توئیتی زدم که بیایید از یک زاویه دیگر هم نگاه کنید که ما عملیات را تبدیل به فریب کردیم. منتهی از این حرف من یک طور دیگر برداشت شد.

وی در ادامه بیان کرد: این یک تحلیل پسینی است و ما عملیات کربلای 4 را برای این طراحی کرده بودیم که به جنوب بصره برسیم ولی چون به اهداف نرسیدیم چند ساعت بعد دستور عقب نشینی دادیم. این یک عملیات اصلی بود. 260 گردان نیرو پای کار آورده بودیم ولی چون اوضاع مناسب نشد، 60 گردان بیشتر را وارد نکردیم.

با این اوصاف، 24 ساعت بعد عملیات کربلای 4 را تبدیل به عملیات فریب کردیم. مجموع شهدای کربلای چهار، 985 نفر بود نه هزاران نفر."

 

 

ساداتیان: آقای رضایی بارها و بارها چنین دست گل هایی را به آب داده اند

 

اما سید جلال ساداتیان، نماینده اسبق مجلس و سفیر سابق ایران در انگلستان، در این باره به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: توئیت اخیر آقای رضایی و حواشی مربوط به آن چیزی است  که برای بار اول رخ داده باشد. آقای رضایی بارها و بارها چنین دست گل هایی را به آب داده اند به همین دلیل است که مردم نسبت به حرف های او بی اعتماد شده اند.

 

 

وی ادامه داد: او در زمان جنگ به درستی عمل نکرد و بسیاری از رزمنده ها را در کربلای 4 و 5 به کام مرگ کشاند. اظهارات امروز او در برنامه حالا خورشید نیز به هیچ عنوان عقلانی و قانع کننده نبود.

 

 

این دیپلمات پیشین ایران با بیان این که این قبیل اظهارنظرات غیرکارشناسی شده فضای جامعه را ملتهب تر می کند، تصریح کرد: تمامی این اظهارنظرات احساسی و کارشناسی نشده فضای جامعه را ملتهب تر و مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد تر می کند بنابراین؛ بهتر است تمامی مسئولان در وهله اول تامل کنند و یا نسبت به اظهارنظرات خود تجدید نظر کنند و اگر نسبت به حقیقت داشتن چیزی واهمه و یا شک دارند از بیان آن امتناع ورزند تا با چنین چیزی مواجه نشوند.

 

ساداتیان در پایان افزود:  بنده معتقدم شورای عالی امنیت ملی در اسرع وقت باید به موضوع ورود پیدا کرده و به طور جد به بررسی موضوع بپردازد چراکه آقای شمخانی از فرماندهانی است که می تواند به شفاف کردن این مسئله کمک کند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر