کد خبر: 58287
A

رئیس پارلمان مصر: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست

رئیس پارلمان مصر با اشاره به کمک‌ها و حمایت‌های کشورش از اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن تاکید کرد، امنیت منطقه خلیج فارس خط قرمز مصر محسوب می‌شود.

رئیس پارلمان مصر: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی عبدالعال، رئیس پارلمان مصر در دیداری که با شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر کویت در قصر "البیان" کویت داشت، گفت: روابطی که مصر و کویت را به یکدیگر پیوند زده‌اند، به منزله ستون ثبات و امنیت منطقه هستند و مرحله آتی نیز باید بر همین پایه ساخته شود به نحوی که منافع مردم دو کشور محقق شوند.

عبدالعال با اشاره به کمک‌ها و حمایت‌های کشورش از اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن تاکید کرد، امنیت منطقه خلیج فارس خط قرمز مصر محسوب می‌شود.

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالعال اظهار کرد: مصر به دنبال برچیدن موانعی است که  بر سر راه فعالیت‌های تجاری دو طرف وجود دارند، همچنین به تشکیل کمیته تجاری مشترک دو کشور که در سطح وزرا با ایجاد آن موافقت شد، اهمیت می‌دهد.

رئیس پارلمان مصر در ادامه گفت: مصر به ویژه در سایه طرح‌های بزرگ ملی و زیرساختی خود و صدور قانون جدید سرمایه‌گذاری که به طرف‌های خارجی امتیازات و امکانات متعددی می‌دهد، به افزایش سرمایه‌گذاری‌های کویت در برخی طرح‌ها و پروژه‌های این کشور چشم دوخته است.

در این دیدار نخست وزیر کویت نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار خود با رئیس پارلمان مصر، بر تمایل این کشور برای تقویت روابط با مصر در تمامی زمینه‌ها جهت تحقق منافع دو کشور تاکید کرد.

شیخ الصباح در ادامه به نقش محوری مصر در منطقه و لزوم هماهنگی با این کشور در زمینه مقابله با چالش‌های پیش روی منطقه و در راس آنها مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دائم و مستمر ومقابله جدی با آن به نحوی است که بر ثبات و امنیت منطقه تاثیری نگذارد.

رئیس پارلمان مصر و هیات همراه او در سفری که به کویت داشتند، با نخست وزیر و برخی از مسئولان این کشور دیدار کردند. همچنین قرار است علی عبدالعال در پارلمان کویت سخنرانی کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر