کد خبر: 8577
A
در جشن شکرگزاری برداشت محصول:

روحانی: امنیت غذایی تضمین بخشی از امنیت ملی است/ درمذاکرات،اوپک،خرید هواپیما و کشاورزی پیروز شدیم/ روز اجرای برجام اسرائیل سیاه‌پوش شد

رئیس جمهوری خودکفایی در تولید گندم را تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز ملت بزرگ ما در بخش امنیت غذایی شاهد قدم مهم برای خوداتکایی و خودکفایی است و این به معنای تضمین امنیت ملی کشور در یک بخش مهم و آن بخش غذایی است.

روحانی: امنیت غذایی تضمین بخشی از امنیت ملی است/ درمذاکرات،اوپک،خرید هواپیما و کشاورزی پیروز شدیم/ روز اجرای برجام اسرائیل سیاه‌پوش شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آین شکرگزاری برداشت محصول که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، افزود: امروز شاهد جشن بزرگ ملی برای دستیابی به نعمات خداوند و محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم هستیم. این جلسه هم جلسه شکر گزاری به درگاه خداوند بزرگ رزاق است و هم جشن افتخار ملی برای تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: اولا امروز مصادف است با روز ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام با روایت برادران اهل سنت و هم چنین برخی از علما و محققان شیعه است، و بنابر این ما این روز بزرگ که هم روز شکر است و هم جشن و هم افتخار است، این که مصادف با میلاد بزرگترین و مسعودترین مولود تاریخ بشریت است را به فال نیک می گیریم.
رئیس جمهوری اضافه کرد: من اولین تشکرم باید از کشاورزان سراسر کشور باشد، کشاورزان پایه اصلی این افتخار هستند، اراده،‌ایمان، امید، کار، تلاش و دلسوزی آن ها امروز ما را به این نقطه پرافتخار رسانده است، کشاورزی هم شغلی است که نگاه کشاورز به آسمان است و این خیلی مهم است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از اهداف مهم این دولت از همان آغاز و حتی زمانی که هنوز دولت را بدست نگرفته بودیم اولین جلسه با کشاورزان بود.

رییس جمهور با یادآوری اینکه وضع ذخایر گندم خوب نبود ، گفت:گزارشهای مختلفی رسید، حتی گزارشی رسید که وضع گندم یک استان برای سه روز بود، مشکلات ارز داشتیم و همه طرف سختی داشتیم، آن مشکل باعث شد وزارت کشاورزی ما با اراده ای مستحکم تر حرکت کند.
وی ادامه داد: در آن جلسات اولیه اولین مشکلی که آقای حجتی مطرح کرد، نرسیدن کود بود و ما ارز مورد نیاز را برای این کار اختصاص دادیم.آقای حجتی جزء وزرای بااخلاص ما است همه مخلصند اما اخلاص ایشان را بیشتر احساس می‌کنیم. یک وزیر پرکار با ایمان و متخصص در کارش است و بزرگترین توقیق دولت زمانی است که آدم‌های متخصص و دلسوز را دور یک میز جمع کند.

رییس جمهور یادآور شد:ما در سال ٨٣ یکبار جشن خودکفایی گندم را در دولت اصلاحات گرفتیم و در آن زمان اقای خاتمی رییس جمهور وقت اعلام کرد بعد از ٤٠ سال ایران در گندم به خودکفایی رسید.ادامه اش در سالهای بعدی چه شد؟ در سال ٨٠ ما رقمی حدود ٦/٧٧ میلیون تن نیاز به واردات گندم از خارج داشتیم . ٨٣ به خودکفایی رسیدیم ،اما در سال ٨٨ باید ٦/٧٧ میلیون تن  مجددا به گندم نیازمند داشتیم و دو مرتبه به نقطه سال ٨٠ رسیدیم.
وی تاکید کرد: پیشرفت در یکسال مهم است اما مهمتر از آن تداوم است. اگر رشد ادامه پیدا کرد مهم است. سال گذشته کشاورزی به داد ما رسید و اگر رشد کشاورزی نبود رشد کشور به سمت منفی شدن حرکت می‌کرد. رشد نزیک ٢ درصد بخاطر رشد ٥/٤ کشاورزی بود و کشاورزی به میدان آمد و معلوم شد قیمت نفت و فشار آن در کشاورزی خیلی زیاد نمی‌تواند تاثیر بگذارد.
وی همچنین افزود:ان شاءالله رشد کشور امسال بالای ٥ درصد خواهد بود و امیدوتررم رشد کشاورزی هم ٥ یا بالاتر از ٥ درصد باشد.

رییس جمهور صبح امروز در جشن شکرگزاری برداشت محصول،از تعدادی از کشاورزان نمونه و موسسات تحقیقاتی حوزه کشاورزی نیز تقدیر کرد.

روحانی همچنین از نوبخت، سیف و طیب‌نیا به دلیل حمایت از کشاورزان تقدیر کرد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر