کد خبر: 8745
A

وزیر آموزش و پرورش: تحت فشار هیچ فرد یا گروهی، مدیری را عزل یا نصب نخواهم کرد

از آنجایی که انجمن‌ها با بدنه ‌آموزش وپرورش در استان ها ارتباط دارند، انتظار دارم مسائل و مشکلات مدارس را رصد کنند و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

وزیر آموزش و پرورش: تحت فشار هیچ فرد یا گروهی، مدیری را عزل یا نصب نخواهم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عصر دیروز فخرالدین دانش آشتیانی درنشست انجمن‌های اسلامی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت انجمن اسلامی و تشکلات معلمان در حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، راهگشا خواهد بود.

دانش آشتیانی افزود: از آنجایی که انجمن‌ها با بدنه ‌آموزش وپرورش در استان ها ارتباط دارند، انتظار دارم مسائل و مشکلات مدارس را رصد کنند و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به طراحی سیستمی برای اطلاع رسانی مسائلی که در گوشه و کنار کشور در مدارس رخ می دهد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بخشی از نظام آموزش وپرورش توسط مردم نظارت شود و این مسئله بسیار با اهمیت است چرا که باتوجه به وسعت و پراکندگی آموزش وپرورش، ممکن است اتفاق ، عملکرد و کارهایی در مدارس صورت گیرد که به موقع از مجاری رسمی اطلاع رسانی نشود.

عضو کابینه دولت تدبیر وامید گفت: رویکرد ما تغییر مدیران، نیست چرا که تغییر مکرر افراد، باعث مشکلات و بلاتکلیفی در سیستم می شود و تغییر یک مدیر، آخرین چاره کار خواهد بود.

دانش آشتیانی افزود: در خیلی از موارد با تذکردادن و اصلاح رویه نیاز به تغییرات نیست مگر اینکه آن فرد همراه و همسو با سیاستهای نظام نباشد.

وی اظهار کرد: ممکن است افرادی از نظر سیاسی با ما همفکر باشند، اما تخصص لازم را نداشته باشند، معتقد به کارگیری این افراد نیستم و دراین خصوص با کسی تعارف ندارم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تحت فشار هیچ فرد یا گروهی ، مدیری را عزل یا نصب نخواهم کرد و دراین خصوص نگران سؤال و یا استیضاح نیستم چرا که معتقدم امور باید با تدبیر و اندیشه به پیش رود.


دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: در عزل و نصب ها سعی براین بوده تا افراد صاحب نظر وآشنا به کار در صف، در رأس امور قرار گیرند، زیرا رویکرد ما مدرسه محوری است و افرادی که مسئولیت های کلیدی را برعهده می گیرند، باید در مدرسه کار کرده باشند و کاملا بر امور مدرسه و دانش آموز اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به انتقادهایی که درخصوص بکارگیری نیرو خارج از آموزش وپرورش می شود؛ اظهار کرد: نباید نیروهای خارج از حوزه ستادی را خارج از آموزش وپرورش تلقی کنیم، زیرا ممکن است افرادی در مدارس مدیر، معلم یا مشاور بوده و از تخصص کافی در حوزه تعلیم و تربیت برخوردار باشند.

وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر به کارگیری افراد جوان در بدنه آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: جوان ترها باید کنار افراد با تجربه فعالیت کنند تا در آینده با کمبود نیروی باتجربه مواجه نشویم.

وی از تشکیل سازمان نظام معلمی با مشارکت تشکلها خبر داد و افزود: برای اجرای برنام‌ های کوتاه مدت، کارگروه هایی تشکیل شده است که اعضای آن را مسوولان حوزه ستادی و صاحب نظرانی بیرون از وزارتخانه تشکیل می دهند ، تشکلات فعلی نیز یکی از همین کارگروه هاست و انتظار می‌رود در برنامه ها، مشارکت جدی داشته باشد.

دانش آشتیانی با اشاره به تعامل بسیار با نمایندگان مجلس ادامه داد: این تعامل به معنای آن نیست که به سفارش کسی نیرویی جا به‌جا شود در عین حال که نظرات خوب آنها را دریافت می کنیم، تلاش داریم تعامل سازنده ای با مجلس داشته باشیم.

عضوکابینه تدبیر وامید خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات بازنشستگان هستیم و برای حل مشکل معوقات آنان زمان زیادی را صرف کرده ایم و امیدواریم ، معوقات سال 94 به زودی پرداخت شود.

وی با اشاره به کسری بودجه 2 هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال 95 افزود: وضعیت درآمدی دولت چندان مناسب نیست وعلی رغم تلاش دولت، باز هم مشکلات مالی وجود دارد.

دانش آشتیانی بر تمرکززدایی تأکید و اظهار کرد: استان ها باید بسیاری از مشکلات را خودشان حل کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیرآموزش وپرورش درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تیم کارشناسی برای بررسی مسائل موجود صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است و تا پیش از بررسی تخصصی و کامل نمی توان نظری دراین خصوص ارائه داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر