کد خبر: 9197
A

انتقاد دادستان کرج نسبت به خودروسازان: چرا دقت نمی کنید؟! سارقان کمتر از یک دقیقه خودروی شما را روشن و به سرقت می برند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرج با اشاره به افزایش پرونده های سرقت از خودرو، گفت: کارخانه های سازنده خودرو برای پیشگیری از سرقت باید چاره اندیشی کنند.

انتقاد دادستان کرج نسبت به خودروسازان: چرا دقت نمی کنید؟! سارقان کمتر از یک دقیقه خودروی شما را روشن و به سرقت می برند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حاجی رضا شاکرمی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری البرز با بیان اینکه بیشترین پرونده ها مربوط به سرقت و پس از آن درگیری است، افزود: یکی از موضوعاتی که با آن درگیر هستیم، سرقت خودرو و وسایل داخل خودروها است که 50 درصد جرایم را به خود اختصاص می دهد. 
وی اضافه کرد: سوال ما از برخی خودروسازان این است که چرا که در تولید دقت نمی کنند، مسئولیت نمی پذیرند و شاهد هستیم سارقان ظرف کمتر از یک دقیقه خودرو را روشن و یا وسایل درون خودرو را سرقت می کنند، ما نمی توانیم تنها صاحب خودرو را مسئول بدانیم، بلکه خودروسازان نیز مسئولیت دارند. 
شاکرمی گفت: سارقان به دنبال سرقت از خودروهای مدل پایین نیستند، چرا که سرقت شان زمان بر است بلکه به دنبال خودروهایی هستند که زیر یک دقیقه بتوانند آن را باز کرده و به سیستم آن دسترسی پیدا کنند، نقطه هایی در برخی از خودروها وجود دارد که با یک ضربه به نقطه ای خاص در کمتر از سه ثانیه باز می شود، این خودروها ایمن نیستند و کارخانه های سازنده خودرو برای این مساله باید چاره اندیشی کنند. 
وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که نیاز است برای جلوگیری از سرقت خودروها صورت گیرد، بحث پارکینگ ها است، پارکینگ های عمومی در سطح شهر کافی نیستند و به همین منظور طی نامه ای که به شهردار کرج نوشته ایم از آنان توضیح خواسته ایم که طبق قانون عوارض و اخذ جریمه مربوط به پارک باید طبق قانون برای احداث پارکینگ ها هزینه شود، آیا این اقدام صورت گرفته است یا نه؟ 
دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت که شهرداری در پاسخ این نامه عنوان کرده که حجم هزینه ها و تعهدات صورت گرفته تا پایان سال جاری 683 میلیارد ریال بوده که نشان دهنده اقدامات شهرداری کرج برای احداث پارکینگ است. 
شاکرمی افزود: انتظار ما از سازندگان واحدهای مسکونی نیز این است که حتما احداث پارکینگ را در نظر داشته باشند، چرا که تدارک دیده نشدن پارکینگ سبب پارک خودروها در خیابان ها و در نهایت سرقت آن می شود. 
وی در ادامه به بررسی پرونده سه هزار سارق اشاره و بیان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد 96 درصد از این سارقان، فاقد شغل یا دارای شغل کاذب بوده اند، 84 در صد مجرد، 66 درصد سابقه برگشت به زندان و حدود 74 درصد مواد مخدر مصرف می کردند. 
شاکرمی گفت: اگر به دنبال کاهش سرقت هستیم، باید زمینه اشتغال، ازدواج و مبارزه با مواد مخدر را هر چه بیشتر ایجاد و نیاز است مدرسه، محیط و همسالان همه با کمک یکدیگر در این زمینه اقدام کنند. 
دادستان عمومی و انقلاب کرج به حاشیه نشینی در استان و شهرستان کرج اشاره کرد و بیان داشت: افراد با هدف اشتغال، نزدیکی به تهران و اراضی گسترده که بتوانند در آن سکونت داشته باشند، به استان البرز مهاجرت کرده و سبب رشد حاشیه نشینی شده اند و برای ساماندهی این مناطق نیاز است که دستگاه های خدمات رسان پای کار بیایند چرا که در برخی از این مناطق مانند خط چهار حصار شاهد اقدامات خلافکارانه هستیم. 
وی افزود: این افراد خلافکار که به زور در اراضی ملی ساکن شده اند، برای ما محترم نیستند و در بازدید از یکی از این مناطق حاشیه نشین که در آن اقدامات خلافکارانه صورت می گرفت، دستور تخریب 100 واحد مسکونی را صادر کردیم. 
شاکرمی در ادامه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای شورای شهر اشاره کرد و گفت: این تبلیغات در فضای مجازی مانند فضای بیرونی است و افراد باید رعایت کنند. در صورتی که شاهد این گونه تبلیغات باشیم حتما برخورد خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: اگر کسی در فضای مجازی فعالیت می کند، باید از سایت مشخص، معین و قانونمند استفاده کند و استفاده غیرقانونی از سایت ها و فضاهای مجازی از چشم مسئولان دور نخواهد ماند. 
دادستان عمومی و انقلاب کرج افزود: صلاح نمی بینیم در این مرحله ورود کنیم و وظیفه دستگاه های دیگر است که ورود کنند، اما درباره اقداماتی که فضای استان را تحت تاثیر قرار می دهد، تذکرات لازم را خواهیم داد. 
**حقوق های نجومی در استان البرز نداشته ایم 
شاکرمی گفت: در بررسی های صورت گرفته حقوق های نجومی در استان البرز نداشته ایم و در این خصوص تا کنون موضوعی مطرح نشده است. 
** با حمل کنندگان چاقو برخورد جدی خواهد شد. 
شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:عمده جرائم افراد زیر 18 سال سرقت و بعد ضرب و جرح است. اخلال در نظم خیابانی رو به افزایش است و به همین منظور با افرادی که در انظار عمومی چاقو به دست می گیرند با توجه به اینکه عمده قتل های صورت گرفته در استان توسط چاقو بوده است، برخورد جدی خواهد شد. 
**جلوگیری از فعالیت سه کارخانه در شمال غرب استان 
وی همچنین به تعطیلی سه کارخانه در شمال غرب استان که مقررات زیست محیطی را رعایت نمی کردند، اشاره کرد و گفت:‌ در بررسی و بازدیدهای صورت گرفته از این سه کارخانه مشخص شد که مقررات زیست محیطی را رعایت نکرده و هر سه کارخانه فعالیت شان تعطیل شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر