کد خبر: 92881
A

جلالی زاده: عارف نتوانست در مجلس و فراکسیون امید مدیریت مناسبی داشته باشد

جلالی زاده: اصلاح‌طلبان قبل از آنکه به این فکر کنند که چه کسی کاندیدا است باید روی این موضوع تمرکز کنند که حول محور یک نفر به اجماع برسند، چون قطعا تعدد کاندیدا‌ها موجب شکست آن‌ها خواهد شد

جلالی زاده: عارف نتوانست در مجلس و فراکسیون امید مدیریت مناسبی داشته باشد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلال جلالی زاده، عضو حزب اتحاد ملت در گفتگویی به موضوع شرکت اصلاح طلبان در انتخابات پرداخت. او معتقد است که «اصلاح‌طلبان قبل از آنکه به این فکر کنند که چه کسی کاندیدا است باید روی این موضوع تمرکز کنند که حول محور یک نفر به اجماع برسند، چون قطعا تعدد کاندیدا‌ها موجب شکست آن‌ها خواهد شد».
وی با تاکید بر اینکه «اینکه جهانگیری بیاید، عارف، خاتمی یا دیگری بحث ثانویه است» گفت: «به نظر من باید گذشته افراد، ویژگی‌ها، توانمندی‌ها، ایستادگی‌ها، قاطعیت‌ها و ... را بررسی کرد، زیرا این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که کاندیدای مورد نظر می‌تواند در این شرایط بحرانی کشور را اداره و با این مجلس انقلابی همکاری کند یا خیر؟»
این نماینده پیشین مجلس افزود: «کاندیدای مورد نظر همچنین باید از پشتوانه رای ملت برخوردار باشد. به اضافه اینکه باید از نقاط ضعف روسای جمهور قبلی بری باشد».
وی با همچنین گفت: «به نظر من انتخابات ریاست جمهوری آینده انتخابات بسیار مهم و مشکلی است و هر کسی نمی‌تواند به نام اصلاح طلبی برنده این انتخابات باشد.»
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: «آقای عارف از نظر شخصیتی بسیار متواضع و اخلاق محور است. برای ریاست جمهوی آقای روحانی هم خیلی فداکاری کرد ومتضرر شد، اما درعین حال نتوانست در مجلس و فراکسیون امید مدیریت و رهبری مناسبی داشته باشد. البته این هم تا حدی متاثر از ضعف تبلیغاتی اصلاح طلبان و خود آقای عارف بود».
وی تاکید کرد: «به هرحال هر کسی حق دارد که خودش را کاندیدا کند، اما باید به بحث میزان رای آوری، جایگاه، نفوذ و میزان برخورداری از حمایت‌های جریانی هم توجه کند. مدیریت کشور با توجه به مشکلات فعلی کار بسیاری مشکلی است و ریئس جمهور آتی باید ضمن آنکه از حمایت مردم برخوردار است و توانایی لازم را دارد، قادر به راضی کردن نهادها‌ها انتصابی نیز باشد.»
 جلالی‌زاده ادامه داد: «هیچ رئیس جمهوری در وضعیت کنونی بدون برنامه، توانمندی، جرات و شهامت به خصوص در برقراری روابط خارجی نمی‌توان کاری از پیش ببرد.»
وی با اشاره به اینکه «هنوز که خیلی از اصلاح‌طلبان واجد شرایط کاندیداتوری، برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی نکرده‌اند» گفت: «احتمالا برخی همچنان مشغول پرس و جو و بررسی هستند تا به نتیجه برسند که نامزد شوند یاخیر، بنابراین برای اظهارنظر زود است. آنچه که از حالا معلوم است، اما این است که صرف رعایت مسائل اخلاقی موثر نیست و رئیس جهور آتی باید ازنظر جرات وشهامت، زبان مردم بودن و بیان مشکلات، همچنین از نظر توانایی در اقدامات عملی سرآمد باشد و این شاخص‌ها در پیروزی وی در انتخابات آتی بسیار موثر خواهد بود».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر