کد خبر: 96254
A

صحنه‌آرایی خطرناک و نکاتی درباره یک ترور

مجتبی حسینی سردبیر «اعتمادآنلاین» در یادداشتی نوشت: یقینا همه می‌دانند که خون شهید، دکان شوآف و کسب منفعت سیاسی نیست. از همین جهت تمامی مقامات کشور باید بدانند سلول به سلول اظهارات و اقدامات‌شان باید در راستای حفظ و تامین منافع و امنیت ملت و کشور باشد. هر کسی که بخواهد کشور را با تحریک احساسات و عواطف عمومی جامعه به ماجراهای خطرناک وارد کند بی‌تردید مورد سوءظن ملت ایران خواهد بود.

صحنه‌آرایی خطرناک و نکاتی درباره یک ترور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجتبی حسینی، سردبیر اعتماد آنلاین در یادداشتی نوشت:  ۱- ترور شهید محسن فخری‌زاده، معاون پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان کشور، یک عملیات مجرمانه، ضد حقوق بشری و اقدامی است که هیچ شخص یا دولتی نمی‌تواند آن را محکوم نکند. البته اعلام رضایت و هلهله برخی از نیروهای اپوزیسیون برانداز و مخالفان خارج‌نشین جمهوری اسلامی نشان داد که وجدان و انسانیت در وجود آنان به طور کامل از بین رفته است اما محکومیت ترور توسط بسیاری از شخصیت‌های جهانی نشان‌دهنده جنایتکارانه بودن تیم ترور است.

۲- موج ایجاد شده داخلی پس از ترور شهید فخری‌زاده نشان‌دهنده عمق محبت و علاقه و تاسف افکار عمومی با گرایش‌های سیاسی متفاوت برای از دست دادن یک نیروی متخصص ملی و خادم ملت بود. واکنش‌های احساسی، عاطفی و هیجانی برخی افراد برای اقدام‌ متقابل در همین جهت قابل ارزیابی و تحلیل است.

 

۳- علی‌رغم برخی درخواست‌ها و تیترهای رسانه‌ای برای انتقام‌گیری نظامی و بین‌المللی، پیام موجز اما عمیق رهبری نظام‌ منتشر شد که هیچ نشانه‌ای از تایید این درخواست‌ها در آن دیده نمی‌شد. پیام آیت‌الله خامنه‌ای نشان داد که راهبری کشور به راحتی تحت تاثیر صحنه‌آرایی‌های خطرناک خارجی و داخلی، موج‌سازی‌های رسانه‌ای و سایبری و فضاسازی‌های احساسی و روانی قرار نمی‌گیرد.

 

این پیام نشان داد که مصالح و منافع ملت و کشور در بزنگاه‌های حیاتی و مهم با واقعیات و مقدرات موجود قابل رهبری و مدیریت است. پیام رهبری نظام بر خلاف موج برآمده از احساسات و عواطف پس از ترور شهید فخری‌زاده به نوعی حکایت از صبر، طمأنینه و توجه به مقدورات و مصالح کشور و صد البته مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده پس از روشن شدن تمامی ابعاد ترور و داشتن آدرس و مختصات دقیق این جنایت است.

 

۴- علی‌رغم همه انتقاداتی که به آقای حسن روحانی در مدیریت وارد است اما ایشان بر خلاف دیگر مقامات نظامی و سیاسی کشور به انتظار نشست تا ابتدا پیام فرماندهی کل قوا منتشر و جهت‌گیری‌های اساسی و اصلی حاکمیت، مشخص شده و سپس اقدام به موضع‌گیری کرد؛ موضع‌گیری‌ای که بیش از همه مقامات با رویکرد رهبری قرابت داشت. اهمیت این اقدام رییس‌جمهوری از آن جهت است که در چنین برنگاه‌های مهم و حساس اختلاف دیدگاه در موضع‌گیری‌ها هزینه‌ساز و محل نفع دشمنان ملک و ملت خواهد بود. قطع به یقین از همه مقامات کشوری و لشکری و سیاسی کشور انتظار می‌رود تا برای جلوگیری از اعوجاج و انحراف در پیشبرد منافع ملت و کشور در این ماجرای مهم بر اساس چارچوب و مختصات ترسیم شده در پیام رهبری به عنوان راهبرد اصلی اقدام به موضع‌گیری و تصمیم‌گیری کنند.

 

۵- ترور شهید فخری‌زاده، آمران و عاملانی دارد که باید مجازات شوند. از همین جهت تکلیف دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به ویژه وزارت اطلاعات و معاونت ضدجاسوسی و ضد اطلاعات بسیار مهم و حیاتی است و چشم‌های نگران و روح‌های صدمه‌دیده منتظر اقدامات فنی و تخصصی آنان برای شناسایی عوامل این ترور ضد انسانی است.

 

اما از آنجایی که دانشمند شهید کشورمان به دلیل اهمیت جزو «سوژه‌های مثبت» سیستم اطلاعاتی برای جلوگیری از اتفاقی تلخ نظیر آنچه اتفاق افتاده، بوده قطع به یقین رفت‌‌وآمد، تلفن، جلسات، دیدارها و تمامی تحرکات آن شهید عزیز را تحت کنترل و نظارت داشته است. از سوی دیگر و با توجه به «هندسه ترور» به نظر می‌آید که شبکه ترور هم از این حیث بر سوژه خود سوار بوده است. بر همین اساس دستگاه‌های اطلاعاتی کشور که توانسته‌اند از رخداد بسیاری از عملیات‌های مشابه جلوگیری کنند، یقینا بازهم خواهند توانست با بهره‌گیری از توان تخصصی موجود در میان کارشناسان زبده ضد جاسوسی و عملیاتی خود، سرخط‌های اصلی چگونگی دستیابی شبکه ترور به اطلاعات محرمانه برای ترور شهید محسن فخری‌زاده را کشف و در نهایت آمران اصلی و عاملان مزدور را شناسایی کنند.

 

۶- شرایط کشور، حساس و قابل تامل است. تمامی نیروهای ملی با درک واقعیات و مقدورات کشور باید مراقب باشند تا در تله جریان‌های پیچیده بین‌المللی و امنیتی وابسته به آنان قرار نگیرند. متاسفانه قواعد بازی سیاسی و رعایت اخلاق در رقابت‌های سیاسی سال‌هاست که کمرنگ شده که همین امر، هزینه‌های بسیاری را برای ملت و نظام سیاسی به همراه داشته است. یقینا همه می‌دانند که خون شهید، دکان شوآف و کسب منفعت سیاسی نیست. از همین جهت تمامی مقامات کشور باید بدانند سلول به سلول اظهارات و اقدامات‌شان باید در راستای حفظ و تامین منافع و امنیت ملت و کشور باشد. هر کسی که بخواهد کشور را با تحریک احساسات و عواطف عمومی جامعه به ماجراهای خطرناک وارد کند بی‌تردید مورد سوءظن ملت ایران خواهد بود. آنچه امروز به آن محتاجیم هم‌افزایی توان ملی برای عبور از بحران‌ها و تامین خواست و نیاز ملت است و لاغیر.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر