کد خبر: 9782
A
عضو ارشد «اعتماد ملی»:

دبیرکل حزب اعتماد ملی استعفای قائم مقام را نپذیرفت/ منتجب‌نیا هرگز مخالف تعامل با جبهه اصلاحات نبوده‌ است

رحمت‌اله بیگدلی: آقای منتجب‌نیا کماکان قائم‌مقام حزب اعتماد ملی هستند و استعفا نداده‌اند؛ صرفا برای خروج از برخی مشکلات در نامه‌ای به دبیرکل محترم حزب، پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند و دبیرکل حزب نیز استعفای ایشان را نپذیرفته‌اند و ضمن تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام حزبی و حرکت بر مبنای اساسنامه و مرام‌نامه، خواستار طرح مشکلات در شورای مرکزی و حل آن از طریق گفت‌وگو شده‌اند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی استعفای قائم مقام را نپذیرفت/ منتجب‌نیا هرگز مخالف تعامل با جبهه اصلاحات نبوده‌ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدصادق جوادی‌حصار، در گفت و گویی از استعفای حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، خبر داد. او دراین‌باره به نامه استعفای منتجب‌نیا اشاره کرد و گفت: «در این نامه بیان شده است، گروهی در حزب شکل گرفته و می‌خواهند از دبیرکل، قائم‌مقام و منشور حزب عبور و حزب را از ماهیت خود دور و آن را به حیاط خلوت برخی احزاب دیگر تبدیل کنند». البته جوادی‌حصار این موضوع را مطابق با واقعیت ندانست. او همچنین به ایرنا گفت جمعه این هفته در جلسه شورای مرکزی این حزب، درباره این استعفا تصمیم‌گیری خواهد شد. برهمین‌اساس، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با «شرق» درباره وقایع اخیر این حزب، گفت: «من چند روز است که باوجود فشار شدید رسانه‌ها، به‌شدت از هرگونه کار رسانه‌ای و مصاحبه با رسانه‌ها درباره مسائل اخیر حزب اعتماد ملی اجتناب کرده‌ و با رایزنی با دوستان شورای مرکزی و قائم‌مقام محترم حزب و...، درصدد جمع‌‌کردن موضوع و حل مشکل بوده‌ام». عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به نشست اخیر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، گفت: «در نشست اخیر شورای مرکزی از بین پیشنهادهای مطرح برای حل مشکل، اکثریت قریب‌به‌اتفاق اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، خواستار رایزنی با حجت‌الاسلام والمسلمین منتجب‌نیا برای حل مشکل بودند. درنتیجه، مصوب شد رایزنی‌های لازم با آقای منتجب‌نیا انجام و از ایشان خواسته شود همراه با دیگر ارکان حزب در راستای حل مشکل ایجادشده فعال شوند و مقرر شد برای عملیاتی‌کردن این پیشنهاد، از طریق اعضای شورای مرکزی، ارکان حزب، حاج‌خانم فاطمه کروبی و آقای حسین کروبی، دیدارهایی با آقای منتجب‌نیا انجام و در راستای حل مشکل رایزنی شود. همچنین در این نشست از حضار جلسه خواسته شد از رسانه‌ای‌کردن این مسائل تا نیل به نتیجه مطلوب، اجتناب کنند، ازاین‌رو انتظار می‌رفت ارکان حزب ضمن اجتناب از رسانه‌ای‌کردن مسائل مطروحه، برای عملیاتی‌کردن مصوبات نشست شورای مرکزی وارد عمل شوند که ظاهرا تاکنون از سوی برخی دوستان اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است».
حجت‌الاسلام بیگدلی با تأکید بر ضرورت حل مشکل از طریق رایزنی و گفت‌وگو، گفت: «من معتقدم که وجود اختلاف سلیقه در همه احزاب واقعی و زنده دنیا، امری کاملا طبیعی‌ است. از این‌رو، در مواجهه با چنین اختلاف ‌سلیقه‌های طبیعی باید از هرگونه رفتارهای غیرحزبی و غیرتشکیلاتی اجتناب کرد و باید این اختلاف ‌سلیقه‌ها را با عقلانیت و تدبیر و به دور از غوغاسالاری‌ها و برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای مدیریت و به نفع سیاست‌های کلی حزب و منافع ملی حل کرد». عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به برخی تلاش‌‌های خود در زمینه حل مشکل و عملیاتی‌کردن مصوبات اخیر شورای مرکزی، گفت: «بعد از پایان نشست اخیر شورای مرکزی، با اطلاع آقای حسین کروبی و آقای رحیم ابوالحسنی، رئیس دفتر سیاسی حزب و آقای جوادی‌حصار، من و آقای کرم بشارت، شبانه به منزل حجت‌الاسلام والمسلمین منتجب‌نیا رفتیم و من و آقای بشارت به مدت سه ساعت با آقای منتجب‌نیا گفت‌وگو و رایزنی کردیم و قرار شد آقای منتجب‌نیا بعد از دیدار با حاج‌خانم فاطمه کروبی و آقای حسین کروبی، نهایت تلاش خود را برای حل مشکل مبذول دارند». حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: «فردای همان روز، در تماسی که آقای ابوالحسنی با من داشتند، ایشان را در جریان مفاد دیدار با آقای منتجب‌نیا گذاشتم و اظهار امیدواری کردم که با حمایت دوستان، مشکل در شرف حل‌شدن است». حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به دیگر تلاش‌های خود در این زمینه، گفت: «البته من گفت‌وگوهای مفصلی نیز با حاج‌خانم فاطمه کروبی و آقای حسین کروبی داشتم که هم خانم کروبی و هم آقای حسین کروبی ضمن تأکید بر سوابق ارزشمند آقای منتجب‌نیا، گفتند نهایت تلاش خود را برای حل مشکل خواهند کرد». حجت‌الاسلام بیگدلی در پایان گفت: «ماحصل و نتیجه رایزنی‌های بنده به شرح ذیل است:
۱. آقای منتجب‌نیا کماکان قائم‌مقام حزب اعتماد ملی هستند و استعفا نداده‌اند؛ صرفا برای خروج از برخی مشکلات در نامه‌ای به دبیرکل محترم حزب، پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند و دبیرکل حزب نیز استعفای ایشان را نپذیرفته‌اند و ضمن تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام حزبی و حرکت بر مبنای اساسنامه و مرام‌نامه، خواستار طرح مشکلات در شورای مرکزی و حل آن از طریق گفت‌وگو شده‌اند.
۲. آقای منتجب‌نیا هرگز مخالف تعامل با جبهه اصلاحات در مراحل مختلف نبوده‌اند و همواره معتقد به تعامل و وحدت کلیه اصلاح‌طلبان، به دور از غوغاسالاری، البته با حفظ هویت حزبی و در راستای تحکیم ارکان دموکراسی و در چارچوب تأمین منافع ملی و اجتناب از هرگونه قدرت‌طلبی و حرکت بر محور منافع شخصی و باندی بوده‌اند.
۳. اعضای شورای مرکزی، دبیرکل، قائم‌مقام و کلیه ارکان حزب اعتماد ملی در سراسر کشور نیز دقیقا خواستار وحدت و انسجام در جبهه اصلاحات البته با رعایت اصول دموکراسی و با محوریت احزاب اصلاح‌طلب هستند و از هرگونه تعامل و وحدتی در این چارچوب، استقبال کرده‌ و می‌کنند.
۴. امروز مجددا با آقای ابوالحسنی و آقای حق‌شناس صحبت کردم و از آنان خواستم از همه دوستان بخواهند در دام برخی سوء‌استفاده‌های رسانه‌ای نیفتند و اجازه بدهند این مشکل در داخل خانواده حزب اعتماد ملی و با عقلانیت و تدبیر و به نفع انسجام حزبی و منافع ملی، مدیریت و حل شود که دوستان از پیشنهاد استقبال کردند.
۵. جبهه اصلاحات باید پیشتاز حرکت به سوی تقویت ارکان جامعه مدنی و تحزب و دموکراسی باشد و نباید با اتخاذ برخی روش‌های ارتجاعی و صرفا معطوف به قدرت چند روزه، ارکان دموکراسی و جامعه مدنی و تحزب را برای مصالح موهوم، متزلزل و قربانی کند و موجبات انحطاط و سیر قهقرایی جنبش اصلاحات و فعالیت سیاسی را فراهم آورد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر