کد خبر: 9908
A
علی خرم در گفت و گو با دیده بان ایران:

توافقات محرمانه‌، میان ایران و آژانس وجود نداشته است/ اسناد محرمانه ایران و 5+1 بعداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر می شود

هشت سندمحرمانه‌ای که روز جمعه بر روی سایت آژانش بین المللی انرژی هسته‌ای قرار گرفت، با توافق تمام اعضای 5+1 بوده است و دلیل محرمانه نگاه داشتن این اسناد تا به امروز به خاطر مسایل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بود.

توافقات محرمانه‌، میان ایران و آژانس وجود نداشته است/ اسناد محرمانه ایران و 5+1  بعداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر می شود

علی خرم، سفیر و نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده‌بان ایران در باره سندهای محرمانه ای که سایت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روز جمعه منتشر کرد، گفت: هشت سندمحرمانه‌ای که روز جمعه بر روی سایت آژانش بین المللی انرژی هسته‌ای قرار گرفت، با توافق تمام اعضای 5+1 بوده است و دلیل محرمانه نگاه داشتن این اسناد تا به امروز به خاطر مسایل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بود.

وی اظهار کرد: توافقات محرمانه‌، میان ایران و آژانس نبوده؛ بلکه میان ایران و گروه 5+1 بوده است و همان طور که گفتم اعضای مذاکره کننده تصمیم گرفته‌اند به خاطر مسایل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، این اسناد بعداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه هشت سند محرمانه منتشر کرد. برخی از از رسانه های تندرو انتشار این اسناد را گواه بر محرمانه و مخفیانه بودن مذاکرات ارزیابی کردند.  وزیر امور خارجه روابط ایران و پنج کشور قدرتمند جهان در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید امریکا شاهد تحولات متعددی بود. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر