کد خبر: 10745
A
فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با دیده بان ایران:

برای حمایت از حقوق موسیقیدان ها و آهنگ سازها طرحی در مجلس آماده می کنیم/ پیشنهاد برنامه تجلیل از شجریان را داده ایم

ذوالقدر : قرار بر این شد که در راستای حمایت از حقوق موسیقیدان ها و آهنگ سازها قانونی را در مجلس؛ جهت حمایت از حقوق آنها در نظر بگیریم و به آنها قول داده ایم که به آنها کمک خواهیم کرد.

برای حمایت از حقوق موسیقیدان ها و آهنگ سازها طرحی در مجلس آماده می کنیم/ پیشنهاد برنامه تجلیل از شجریان را داده ایم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ فاطمه ذوالقدر، عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص برگزاری این جلسه اظهار کرد: در این جلسه مدیران، معاونان و برخی از آهنگسازان  حضور داشتند و گزارشی از برنامه های  جشنواره موسیقی را ارائه کردند که تقربیا می توان گفت از سال قبل تحولی اساسی را پیش گرفته اند و امسال قرار است جایزه و هدفی را برای این جشنواره در نظر بگیرند.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در 22 دی ماه سال جاری و در سطح جهانی برگزار خواهد شد و اکثر هنرمندان سرشناس هم در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: قرار بر این شد که  در راستای حمایت از حقوق موسیقیدان ها و آهنگ سازها قانونی را در مجلس؛ جهت حمایت از حقوق آنها در نظر بگیریم و به آنها قول داده ایم که به آنها کمک خواهیم کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اهالی موسیقی از مخابرات و صدا و سیما به شدت گله مند بودند که حقوق آنها را در پخش آثارشان رعایت نمی کنند و گاهی هم آن ها را اصلا" در جریان قرار نمی دهند و متاسفانه حقوق این افراد را ضایع می کنند.

وی اظهار کرد: انشالله در آینده با خانه موسیقی و دست اندرکاران حوزه هنر تعامل خوبی برقرار و در راه تقویت و رسیدن به هدف والا به آنها کمک خواهیم کرد.

وی افزود:همچنین در این جلسه مقرر شد که در حواشی برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی از پیشکسوتان موسیقی و آهنگسازان به ویژه استاد «محمدرضا شجریان» هم تقدیر و تشکر شود.

ذوالقدردر پاسخ به این سوال که برنامه تقدیر از استاد شجریان  قرار است به چه صورت برگزار شود، گفت: فقط در حد تجلیل از ایشان مطرح شد و به جزئیات این مراسم پرداخته نشد.

گفت و گو :نوگل تاجدوزیان 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر