کد خبر: 6534
A
دیده بان ایران بهره برداری سیاسی دلواپسان از مراسم اربعین را بررسی می کند؛

تلاش برای تخریب دولت با شایعه و دروغ پراکنی / اربعین فرصتی برای تبلیغ شهردار در مظان اتهام!

اما در این میان از آب گل آلود ماهی گرفتن برخی خبرگزاری‌ها و کانال‌های وابسته به دلواپسان نیز قابل تامل است؛ در شرایطی که مرز مهران به سبب اتخاذ تدابیر امنیتی و جلوگیری از تردد عناصر تروریستی با توافق دولتین ایران و عراق مسدود شده است و به طور طبیعی ترافیک زائران در این پایانه مرزی افزون گشته است، خبرگزاری ها و کانال های دلواپس در اقدامی مخاطره آمیز و در تعارض با امنیت ملی ضمن تهییج مردم به حرکت به سمت مرز مهران، بیانیه ها و اعلامیه های دولت مبنی بر ضرورت مراجعه زوار به پایانه های چزابه و شلمچه را سانسور می‌کنند.

تلاش برای تخریب دولت با شایعه و دروغ پراکنی / اربعین فرصتی برای تبلیغ شهردار در مظان اتهام!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، تمسک به شعائر و نمادهای مذهبی برای پیشبرد اغراض سیاسی از جمله حربه‌های نخ نما شده‌ی افراطیون و دلواپسان تبدیل شده است. در روزهای اخیر نیز که سیل مشتاقان به امام حسین(ع) برای شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی عازم کربلای معلی بودند، خبرگزاری‌ها، سایت ها و کانال‌های دلواپس برای تخریب دولت دست به کار شدند و دستمایه تخریبشان نیز ترافیک زائران بود.

 

دروغ آشکار کانال خبرگزاری فارس

 

در این میان کانال خبرگزاری فارس در دروغی آشکار مدعی شد که هیچ مقام و نیروی دولتی در منطقه حضور ندارد؛ این امر در حالی است که به شهادت تصاویر و اسناد و اخبار منتشر شده، عالی ترین مقامات و مسئولان دولتی برای نظارت بر تمهیدات ارائه شده جهت رفاه حال زوار اربعین در پایانه های مرزی مهران، چزابه، شلمچه حضور یافته‌اند. 

 

حضور مقامات و مسئولان دولتی در پایانه های مرزی

 

در روز یکشنبه هفته پیش حجت الاسلام والمسلمین روحانی در جریان سفر به استان خوزستان، ضمن حضور ‏در یادمان شهدای شلمچه و افتتاح پایانه مرزی شلمچه، زائران سید و سالار شهیدان ، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بدرقه ‏کرد‎.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات نیز پنجشنبه هفته گذشته با حضور در پایانه های مرزی، ضمن نظارت بر نحوه خدمات رسانی به زوار اربعین، پیرامون مسائل امنیتی و حفظ امنیت زوار به مردم کشور اطمینان خاطر داد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور دیگر مسئول دولتی بود که با حضور در پایانه های مرزی از نزدیک نحوه خدمات رسانی به زوار را مشاهده کرد؛ همچنین الهام امین زاده دستیار رئیس جمهور نیز طبق تصاویر منتشر شده در یکی از مواکب توفیق پذیرایی از زوار حسینی را به دست آورد.

شایان ذکر است حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز طبق تصاویر منتشره در برخی کانال های تلگرامی توفیق حضور در راهپیمایی عظیم اربعین که به فرموده رهبری ضامن بقای اسلام و انقلاب است را پیدا کرده است. 

البته این همه به غیر از مقامات و مسئولان وزارت کشور، استانداری‌های ایلام و خوزستان و ستاد اربعین است، که به صورت شبانه روزی مشغول تمشیت امور زوار اربعین هستند. علاوه بر این پرتال وزارت کشور صبح امروز به نقل از مدیر کا پایانه های مرزی این وزارتخانه اعلام کرد عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با حضور در پایانه مرزی مهران از نزدیک به وضعیت زوار اربعین رسیدگی خواهد کرد.

 

اربعین فرصتی برای تبلیغ شهردار در مظان اتهام!

 

اما در این میان از آب گل آلود ماهی گرفتن برخی خبرگزاری‌ها و کانال‌های وابسته به دلواپسان نیز قابل تامل است؛ در شرایطی که مرز مهران به سبب اتخاذ تدابیر امنیتی و جلوگیری از تردد عناصر تروریستی با توافق دولتین ایران و عراق مسدود شده است و به طور طبیعی ترافیک زائران در این پایانه مرزی افزون گشته است، خبرگزاری ها و کانال های دلواپس در اقدامی مخاطره آمیز و  در تعارض با امنیت ملی ضمن تهییج مردم به حرکت به سمت مرز مهران، بیانیه ها و اعلامیه های دولت مبنی بر ضرورت مراجعه زوار به پایانه های چزابه و شلمچه را سانسور می‌کنند.

آن‌ها همچنین در اقدامی ناشیانه، در این شرایط به تبلیغ شخصیت سیاسی محبوبشان که در مظان اتهامات مالی عدیده است می‌پردازند و چنین تبلیغ می‌کنند که قالیباف شهردار جهادی‌شان می خواهد جور ناکارآمدی دولت در ارائه خدمات به زوار را بکشد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر