کد خبر: 9316
A
گلایه مجید قناد از صدا و سیما ؛

صدا و سیما برنامه ما را تبدیل به سوپرمارکت کرده بود/ کودک درتلویزیون است که تمام شده است

مجید قناد: دو سال پیش اسپانسر در برنامه تلویزیونی اجبار شد و برنامه ما به عبارتی سوپر مارکت شده بود، به همین جهت ترجیح دادم از برنامه "فیتیله" خداحافظی کنم.

صدا و سیما برنامه ما را تبدیل به سوپرمارکت  کرده بود/ کودک درتلویزیون است که تمام شده است

مجید قناد، مجری برنامه «فیتیله» با اشاره به غیبت چند ساله اخیر خود در صدا و سیما و همچنین مشکلات پیش آمده در به پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران گفت: بعد از گذشت 8 سال  حس کردم به خاطر چهار چوب هایی که برای برنامه های تلویزیونی بوجود آورده اند، دیگر در برنامه «فیتیله» حضور فعالی نداشته باشم و علیرغم مخالفت‌هایی که با رفتنم از سمت مسئولان بود، از این برنامه خداحافظی کردم.

مجری برنامه «فیتیله» با اشاره به وادار کردن اسپانسر در برنامه تلویزیونی، خاطر نشان کرد: دو سال پیش اسپانسر در برنامه تلویزیونی اجبار شد و برنامه ما به عبارتی سوپر مارکت شده بود، به همین جهت ترجیح دادم از برنامه  "فیتیله" خداحافظی کنم و دیگر در این فضا برنامه اجرا نکنم. البته ناگفته نماند که اسپانسر در تمام دنیا هست اما باید درباره نوع، جایگاه و شکل مکانی که می‌خواهد در آن مورد استفاده قرار بگیرد، دقت لازم را به کار برد.

قناد ادامه داد: حاضر نیستم به هر قیمتی با هر اسپانسری در تلویزیون ظاهرشوم  و نمی توانم سرنوشت این آینده سازان را به بازی بگیرم.

وی  خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشغول کاری نیستم به دلیل اینکه تلویزیون بودجه لازم را ندارد و اسپانسر مورد نظر در این حوزه یافت نمی شود.

به گفته قناد، اگر فردی در راستای کار فرهنگی از جمله آتش نشانی، کتاب، زلزله، طبیعت، محیط زیست، بهداشت و … حرکت کند، می‌توانیم در بخش آموزش به بچه‌ها کمک مفیدی داشته باشیم.

قناد در خصوص معیارهای خود برای یک برنامه کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: به نظرمن وجود بازیگران توانا و علاقه‌مند به کودکان، همچنین صداقت کاری، ساده بودن شکل کار و همت و تلاش گروهی می‌تواند ابزار مناسبی برای ارائه یک برنامه تلویزیونی ویژه کودک باشد. برنامه‌های کودک به دلیل حساسیت بیشتر به خصوص در برنامه‌های زنده دقت و حساسیت دقیق‌تری لازم است..

این مجری برنامه کودک و نوجوان اظهار کرد: من و امثال من نباید در جا بزنیم مخصوصا افرادی که در عرصه کودک و نوجوان فعالیت دارند باید مطابق با کودک و نوجوانان بزرگ شویم.

وی افزود: عمو قناد تمام نشده این کودک تلویزیون است که تمام شده است؛ کودکانی که سنشان کودک ولی ذهنشان نوجوان است و وظیفه صدا و سیما این است که نباید آنها را ساده دید و ساده گرفت باید از خواب ناز بیدار شویم و خردسال و کودک و نوجوانان امروز را خوب ببینیم و به خواسته های آنها توجه کنیم آنها نیاز به راهنمایی تلویزیون و آموزش و پرورش و خانواده دارند اگر امروز برای آنها هزینه ای ندهیم فردا خیلی دیر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر