کد خبر: 9398
A
سخنگوی شورای شهر در گفت و گو با دیده بان ایران :

با کمبود 5 هزار وسیله حمل و نقل عمومی در تهران مواجه ایم/ 2هزار دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی و شهری فرسوده است

رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به هزینه های ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: ترافیک پایتخت بدون همکاری همه دستگاه ها و مدیریت شهری قابل حل نیست.

 با کمبود  5 هزار وسیله  حمل و نقل عمومی در تهران مواجه ایم/ 2هزار دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی و شهری فرسوده است

رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به هزینه های ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: ترافیک پایتخت بدون همکاری همه دستگاه ها و مدیریت شهری قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در قانون بودجه سهم کلانی دارد، ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی درقانون بودجه سهم کلانی دارد، اما در کلان شهرها از 20 درصد به 12 درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: دولت باید 82.5 درصد از هزینه های شرکت اتوبوسرانی را پرداخت کند، اما متاسفانه در حدود 8 سال است که از سوی دولت هزینه ای پرداخت نشده است.

تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود حدود 5 هزار وسیله  حمل و نقل عمومی در پایتخت مواجه ایم، اظهار داشت: علاوه بر این ما با 2هزار دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی و شهری فرسوده در تهران دست به گریبان هستیم که این نشان دهنده معیوب بودن چرخه حمل و نقل شهری است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید اصل زیر ساخت ها را باید با سرعت بیشتری انجام دهیم و برای این کار لازم است هزینه زیر ساخت ها و هر آنچه که بر عهده دولت و شهرداری است به موقع پرداخت شود تا بتوانیم به کارها سرعت دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: 50 درصد بودجه پیش بینی شده در حوزه حمل و تقل عمومی و شهری بر عهده دولت است که متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدام به پرداختی از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: در آغاز دوره چهارم شورای شهر، 3 نفراز جمله بنده؛ موظف شدند تا پیگیرمطالبات گذشته از دولت باشیم و در همین رابطه نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهور ارسال کردیم که این صورت حساب ها توسط حساب رسانان خبره که مورد تائید دولت است، مورد قبول واقع نشد.

گفت و گو نوگل تاجدوزیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر