کد خبر: 179303
A

مدیر سینما اطلس مشهد: ۱۰۰ درصد در فروش فیلم‌های جشنواره ضرر کردیم/ امسال استقبال‌ها پایین بود

مدیر سینما اطلس مشهد گفت: ۱۰۰ درصد در فروش فیلم‌های جشنواره ضرر کردیم. وقتی هر سانس با ۱۰ تا ۱۵ نفر اکران شود، طبیعی است که هیچ سودی نکنیم.

مدیر سینما اطلس مشهد: ۱۰۰ درصد در فروش فیلم‌های جشنواره ضرر کردیم/ امسال استقبال‌ها پایین بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سارا خسروی، مدیر سینما اطلس مشهد درباره وضعیت سینما اطلس مشهد در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: همین که نتوانستیم برخی از فیلم‌هایی که مخاطب زیادی داشتند را در مشهد اکران کنیم، ناراحت‌کننده بود.

وی ادامه داد: سینما‌های خصوصی در ۲ تا ۳ روز اول جشنواره فجر مشهد اکران نداشتند. مشکلی به وجود آمده بود که خداراشکر توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حل شد و در ادامه توانستیم فیلم‌های جشنواره را اکران کنیم.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمی به سانس فوق‌العاده در سینما اطلس رسید یا خیر، بیان کرد: متاسفانه سانس فوق‌العاده در جشنواره امسال نداشتیم. سانس فوق‌العاده برای زمانی است که استقبال بالایی از فیلم‌های جشنواره شده باشد، اما متاسفانه استقبال‌ها به گونه‌ای نبود که به سانس فوق‌العاده برسد.

وی با اشاره به اینکه استقبال‌ها از جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر بود، گفت: نسبت به ۲ سال گذشته استقبال‌ها پایین‌تر بود. این موضوع بستگی به فیلم‌ها و مخاطبان دارد، چراکه دیگر سینما‌های مشهد نیز سانس فوق‌العاده نداشتند. البته چند فیلم پرمخاطب مانند تمساح خونی و صبحانه با زرافه‌ها را در مشهد نداشتیم و اگر این ۲ فیلم را داشتیم حتما به سانس فوق‌العاده می‌رسیدیم.

مدیر سینما اطلس مشهد در خصوص تاثیر آثار جشنواره امسال در استقبال مخاطبان ادامه داد: در سال‌های گذشته که آثار جشنواره کیفیت بیشتری داشته و پرمخاطب‌تر بودند، استقبال‌ها و شور و شوق در ایام جشنواره در سینما‌ها بیشتر بود. امسال نیز فیلم‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس داشتیم، شاید معرفی فیلم‌ها ضعیف بود و یا مردم از آن‌ها بی‌اطلاع بودند، اما همین فیلم‌های حوزه دفاع مقدس جشنواره به گونه‌ای بود که پس از پایان فیلم با تشویق تماشاگران همراه می‌شد، در حالیکه برای سایر فیلم‌ها این اتفاق نمی‌افتاد.

خسروی با اشاره به تبعیض جشنواره فجر در ارائه فیلم‌ها به شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز تلاش کرد تا این اتفاق رخ ندهد تا تمام فیلم‌ها را در مشهد داشته باشیم. حتی همان ابتدا از تهران اعلام کردند که ممکن است سینما‌های بخش خصوصی در شهرستان‌ها پذیرای فیلم‌های جشنواره نباشند، اما اداره‌کل ارشاد استان رایزنی کرده و توانست این مشکل را حل کند، اما علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در نهایت نتوانستیم فیلم‌های پرمخاطب را در مشهد داشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت سوددهی سینما اطلس در فروش فیلم‌های جشنواره فجر عنوان کرد: ۱۰۰ درصد در فروش فیلم‌های جشنواره ضرر کردیم. قیمت هر سانس برای ما ۱۵ میلیون تومان از آب درآمد. البته اداره‌کل ارشاد ۷ فیلم را به صورت رایگان در اختیار سینما‌های بخش خصوصی گذاشت و ما فقط ۵ فیلم را خریداری کردیم، اما با وجود ۷۵ میلیون تومانی که برای جشنواره هزینه کردیم، هیچ سوددهی نداشتیم. وقتی هر سانس با ۱۰ تا ۱۵ نفر اکران شود، طبیعی است که هیچ سودی نکنیم؛ سالن سینما برای تمام فیلم‌ها پر نمی‌شد.

مدیر سینما اطلس مشهد بیان کرد: در سال‌های گذشته استقبال خیلی بهتر بود و سالن‌ها کاملا پر می‌شد، اما نمی‌دانم امسال چرا استقبال‌ها پایین بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر