نمایشگاه کتاب تهران، از ابعاد اقتصادی تا دیپلماسی فرهنگی
در نگاه کلان، فروش چند صد میلیاردی کتاب طی ده روز، اتفاقی ساده یا صرفاً فرهنگی نیست.

به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ سیوششمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک میشود که بسیاری از ناشران از فروش بیسابقه، و بسیاری از مخاطبان از تجربهای تازه و پرامید سخن میگویند. آیا این نمایشگاه سرآغاز دورهای جدید در اقتصاد نشر ایران است؟
سیوششمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، به آوردگاهی چندوجهی تبدیل شده است؛ رویدادی که حالا نه فقط در قامت بزرگترین بازار کتاب ایران، بلکه بهعنوان مهمترین صحنه کنش فرهنگی-اقتصادی خاورمیانه شناخته میشود. در حالیکه نمایشگاههای فرهنگی در اقصی نقاط جهان روزبهروز فشردهتر و گزیدهتر برگزار میشوند، نمایشگاه کتاب تهران همچنان بر برگزاری گسترده و همهشمول پافشاری میکند. این گستردگی نهتنها موجب فرسودگی نشده، بلکه در بسیاری جهات به فرصتی برای بازتعریف هویت این رویداد بدل شده است