?>
کد خبر: 223194
A

تاریخ‌مصرف «ساترا» تمام شده؟

اگر مروری بر تمام حاشیه‌سازی‌های ساترا برای فعالان شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر داشته باشیم، همواره موضوع بحث «نظارت» بوده اما آنچه حنای این مدعیان را بی‌رنگ و حضورشان را بی‌تأثیر کرده، فقدان چارچوب قانونی و نداشتن پشتوانه‌ای معتبر برای عرض اندام در این میدان است.

تاریخ‌مصرف «ساترا» تمام شده؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران سازمان صداوسیما از چند سال پیش و در تکاپو برای واگذار نکردن کامل میدان در زمینه تولید و عرضه محصولات خانگی به رقبای تازه‌نفس خود، به ایده تشکیل سازمانی برای اعمال نظارت، با ادعای «تنظیم‌گری» رسید؛ ایده‌ای که پیش از عبور از فرآیندهای قانونی به تولد موجود ناقص‌الخلقه‌ای به نام «ساترا» انجامید و تعجیل در رونمایی از این پدیده، تا همین امروز، نسبت آن با بازار به‌روز و پویای عرضه محصولات در شبکه نمایش خانگی را دچار اختلال جدی کرده است.

شبکه نمایش خانگی هر چند تا همین یک دهه پیش، تنها می‌توانست سازوکار «عرضه» را در فرآیند تولید محصولات نمایشی نمایندگی کند اما حالا دیگر یکی از مدعیان در عرصه «تولید» شده‌است و فعالیت پویا و متمرکز پلتفرم‌های خانگی در سال‌های اخیر، آن را تبدیل به بازیگری جدی در میدان جذب مخاطب کرده است.

به تعبیری «ساترا» پیش از آنکه بتواند هویتی برای خود دست و پا کند، از حیز انتفاع ساقط و زودتر از آنچه سردم‌دارانش انتظار داشتند، تبدیل به پدیده‌ای تاریخ‌مصرف گذشته شده است.

در چنین شرایطی سنگ‌اندازی‌های گاه و بی‌گاه و تلاش برای حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای پیرامون تولیدات پلتفرم‌های خانگی توسط این پدیده، چه منطقی می‌تواند داشته باشد؟

عصر ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر