کد خبر: 131830
A

ایلان ماسک: ممنوعیت حضور دونالد ترامپ در توئیتر لغو می‌شود

ایلان ماسک که به تازگی کل سهام توئیتر را خریداری کرده است، روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت گفت ممنوعیت دائم حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در این شبکه اجتماعی را لغو خواهد کرد.

ایلان ماسک: ممنوعیت حضور دونالد ترامپ در توئیتر لغو می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایلان ماسک که به تازگی کل سهام توئیتر را خریداری کرده است، روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت گفت ممنوعیت دائم حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در این شبکه اجتماعی را لغو خواهد کرد.

این میلیاردر آمریکایی در یک کنفرانس فاینشنال تایمز گفت: «من ممنوعیت دائم را لغو خواهم کرد».

ایلان ماسک می‌گوید که ممنوعیت ترامپ از حضور در توئیتر «کار درستی» نبوده و از نظر اخلاقی «تصمیم اشتباهی» بوده است.

دونالد ترامپ پس از این‌که گروهی از هواداران افراطی او در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند، از حضور در توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی منع شد زیرا گفته می‌شد که توئیت‌های او در زمینه تقلب در انتخابات آمریکا باعث تشجیع گروهی از طرفدارانش برای حمله به کنگره شد.

ایلان ماسک در عین حال گفت او و جک دورسی در این زمینه هم عقیده هستند که ممنوعیت دائمی باید شامل موارد محدودی باشد و بیشتر حساب‌های کاربری اسپم و جعلی را در برگیرد.

او اظهار داشت: «این به آن معنی نیست که هرکسی هرچیزی خواست بگوید. اگر کسی حرف غیرقانونی زد یا برای جهان مخرب بود، در نتیجه شاید به‌طور موقت تعلیق شده یا آن توئیت خاص پنهان شود، یا توجه کمی را به خود جلب کند».

دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده بود حتی اگر ممنوعیت حضور او در توئیتر برداشته شود به این شبکه بازنخواهد گشت و بیشتر روی شبکه اجتماعی خود تمرکز کرده است.

شبکه «تروث» که رئیس‌جمهوری سابق راه‌اندازی کرده، با استقبال بسیار کمی روبرو شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر