درآمد نجومی یک دانشآموز با گوشی موبایل
استودیوهای بزرگ هالیوود برای جلب توجه مخاطبان جوان در تیکتاک، به روشهای بازاریابی نوینی روی آوردهاند و حاضرند برای یک کمپین تبلیغاتی تا ۲۰ هزار دلار به یک نوجوان ۱۷ ساله پرداخت کنند. این نوجوان، عمید محمد نام دارد و با تأسیس شرکت Viral Cartel Inc، در حال تغییر قواعد بازاریابی دیجیتال در صنعت سرگرمی است.
به گزارش سایت دیدهبان ایران، در عصر محتوای کوتاه، تریلرهای دو دقیقهای فیلمها دیگر جذابیت گذشته را برای نسل جوان ندارند و در میان انبوه ویدیوهای تیکتاک گم میشوند.
شرکت Viral Cartel که توسط محمد در ۱۶ سالگی تأسیس شد، با تولید کلیپهای کوتاه، راهکاری مؤثر برای این چالش یافته است. ادیتها مونتاژهای کوتاه و جذابی از صحنههای فیلم و سریال هستند که با موسیقی مناسب ترکیب شده و به سرعت در میان کاربران وایرال میشوند.
عمید محمد باور دارد ادیتهای خلاقانه روشی بسیار کارآمدتر از تریلرهای سنتی برای میخکوبکردن مخاطب جوان در شبکههای اجتماعی است: «تریلرها دیگر به بستهای از صحنهها برای ادیتورها تبدیل شدهاند تا آنها را برش بزنند و در تیکتاک پخش کنند. ادیتها فقط تقویتکننده نیستند، بلکه بخشی از فرآیند وایرالشدن یک تریلر شدهاند.»
موفقیت این رویکرد جدید در عمل نیز ثابت شده است. برای مثال، یک ادیت جذاب که این شرکت برای فیلم Sonic the Hedgehog ۳ ساخت، به ۶۸٫۹ میلیون بازدید، ۷٫۸ میلیون لایک و ۱٫۳ میلیون ذخیرهسازی (سیو) در تیکتاک دست یافت.
عمید محمد که در ابتدا آرزوی بسکتبالیستشدن را در سر داشت، با ساخت ویدیوهای ورزشی برای تیکتاک، به تدریج با اصول تولید محتوای وایرال و ویرایش ویدیو آشنا شد.
او پس از کسب تجربه در بازاریابی آزاد، شرکت خود را با شبکهای متشکل از بیش از ۲,۰۰۰ تولیدکنندهی محتوا تأسیس کرد که برای طراحی ادیتها کمیسیون دریافت میکنند. محمد با راهاندازی رقابتی بینالمللی به نام Loopgate، بهدنبال ایجاد یک جامعهی آنلاین برای ادیتورها و تبدیل این مهارت به یک ورزش دیجیتال است.