کد خبر: 111350
A

شطرنج باز اخراجی تیم ملی ایران به تیم ملی فرانسه پیوست

میترا حجازی‌پور، چهره بین‌المللی و نابغه شطرنج ایران، که از تیم ملی اخراج شده بود از این پس با پرچم فرانسه در رقابت‌های بین‌المللی حاضر خواهدشد.

شطرنج باز اخراجی تیم ملی ایران به تیم ملی فرانسه پیوست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان که یکی از پرتلفات ترین رقابت ها برای ایران بود، با حواشی زیادی دو سال پیش برگزار شد. میترا حجازی پور ملی پوش شطرنج که در مسابقات حاضر شد با نام و پرچم ایران اما بدون رعایت پوشش اسلامی شرکت کرد و همین مساله باعث اخراج او از تیم ملی شد. 

حجازی پور که دارای مقام استاد بزرگی بانوان است، پس از این مسابقات دیگر هرگز در قالب تیم ملی برای ایران بازی نکرد. پهلوان زاده رئیس وقت فدراسیون نیز خبر از اخراج او داد. این شطرنج باز که مدتی است در فرانسه اقامت دارد، مدتی بدون پرچم بود و سرانجام پرچم و نام کشور فرانسه در پروفایل این بازیکن در سایت فدراسیون جهانی شطرنج قرار گرفت. حجازی پور سابقه قهرمانی بانوان آسیا را در کارنامه دارد.

پیش از این غزل حکیمی فرد، یکی دیگر از ملی پوشان سابق شطرنج ایران نیز تصمیم گرفته بود با پرچم سوئیس به فعالیت شطرنجی اش ادامه دهد. فوق ستاره شطرنج جهان علیرضا فیروزجا نیز از همان مسابقات قهرمانی جهان تصمیم به خروج از پرچم ایران گرفت و هرچند هنوز نام کشور جدید در پروفایل رسمی اش دیده نمی شود، اما به احتمال فراوان او نیز به دلیل اقامت در فرانسه با پرچم این کشور بازی خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر