کد خبر: 13916
A
وزیر ورزش و جوانان:

ورزش بانوان در زمینه قهرمانی و همگانی برای ما مهم است

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ورزش بانوان در زمینه قهرمانی و همگانی از اهمیت برخوردار است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با فدراسیون ورزش جهانی موفق به اخذ مجوز برای حضور بانوان ایران اسلامی با حجاب در عرصه ورزش جهانی شده‌ایم.


ورزش بانوان در زمینه قهرمانی و همگانی برای ما مهم است

مسعود سلطانی‌فر در نشست با هیأت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد این استان گفت: در بازدیدهایی که از این استان داشتم، تصویر جامعی در زمینه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به دست آمد که علاوه بر مسئولیت‌هایی که دارم، با طرح مسائل و مشکلات این استان در جلسه هیأت دولت برای رفع آن‌ها پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به این که استان کهگیلویه و بویراحمد محروم و مظلوم نیست، بیان کرد: با پتانسیل‌های مختلفی که این استان در زمینه نفت و گاز، جنگل، منابع آبی، مناطق گردشگری و نیروی انسانی مستعد دارد، می‌توان فراتر از گذشته به توسعه این استان کمک کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دولت جوانان را موتور محرکه کشور و یک ظرفیت طلایی می‌داند و به دنبال ساماندهی امور جوانان با برداشتن گام‌های اساسی‌تر در جهت حل مشکلات این قشر تأثیرگذار است.

سلطانی‌فر با بیان این مطلب که حدود ۲۴ میلیون تن از جمعیت کشور را افراد ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تاکنون در بخش‌های اشتغال، ازدواج، مسکن، تحصیل و پر کردن اوقات فراغت جوانان با وجود همه مشکلات دولت یازدهم دستاوردهای خوبی داشته است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ منابع در سال ۱۳۹۵ تا دی‌ماه امسال ۸۰۰ هزار وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شده و ۲۰۰ هزار وام ۱۰ میلیون تومانی نیز تعیین شعبه شده که تا پایان امسال به یک میلیون وام ازدواج خواهد رسید و این امر در مقایسه با سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وزیر ورزش عنوان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید کم‌تر از ۵۰ سازمان مردم‌نهاد مرتبط به حوزه جوانان در کشور داشته‌ایم که تا پایان امسال به ۱۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد می‌رسیم و تا پایان دولت یازدهم این تعداد به ۱۰ هزار سازمان خواهد رسید.

سلطانی‌فر بیان کرد: تاکنون در ۱۳ استان خانه‌های جوان ایجاد و راه‌اندازی شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده در یک عملیات ضربتی با استفاده از اماکن گذشته و یا استیجاری در مابقی استان‌ها این خانه ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد که می‌تواند محل امنی برای مسائل و مشکلات جوانان شود.

وی تأکید کرد: در بودجه سال ۱۳۹۶، ۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد خانه‌های جوان در این استان در نظر گرفته شده است.

وزیر ورزش گفت: سال آینده سال امیدوار کننده‌ای برای جوانان کشور به خصوص جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سلطانی‌فر افزود: با گسترش ورزش همگانی می‌توانیم امیدوار باشیم که استعدادهای ورزش قهرمانی را پیدا کنیم و این امر پایه و اساس کار ما برای سلامت جسم و روح، کاهش هزینه‌ها و توسعه ورزش همگانی برای آقایان و بانوان است.

وی با بیان این مطلب که ورزش بانوان در زمینه قهرمانی و همگانی برای ما از اهمیت برخوردار است و با پیگیری‌های صورت گرفته با فدراسیون ورزش جهانی موفق به اخذ مجوز برای حضور بانوان ایران اسلامی با حجاب در عرصه ورزش جهانی شده‌ایم. در المپیک‌های گذشته بیشتر مدال‌های کشور  در سه یا چهار رشته بوده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در المپیک سال ۲۰۲۰ تنوع مدال‌های خود را بیشتر کنیم. دولت با وجود مشکلات و محدودیت‌ها موفق شده دستاوردهایی طلایی را در جهت خدمت‌ گذاری به مردم داشته باشد که یکی از این دستاوردها طرح تحول سلامت می‌باشد که سالیانه منابع زیادی را به خود اختصاص می دهد. لغو تحریم‌ها و برجام سایه جنگ را از سر کشور ما برداشت و اگر برجام به ضرر ما بود، پس چرا رئیس جمهور فعلی آمریکا از آن ناراحت است؟

وی در پایان اضافه کرد: ۲۰۰ زمین ورزشی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت ورزش و جوانان با چمن مصنوعی و امکانات مناسب ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر