کد خبر: 156395
A

یحیی گل‌محمدی: اگر بیرانوند نبود قهرمان نمی‌شدیم

سرمربی پرسپولیس گفت: در قهرمانی تیم، من کمترین سهم را داشتم و در فینال جام حذفی هم تنها به خاطر علیرضا بیرانوند بازی کردیم و قهرمان شدیم.

یحیی گل‌محمدی: اگر بیرانوند نبود قهرمان نمی‌شدیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یحیی گل‌محمدی سرمربی باشگاه پرسپولیس در خصوص قهرمانی ها و رکودشکنی‌ها در کسب جام قهرمانی اظهار داشت: من در این قهرمانی کمترین سهم را داشتیم و بازیکنان و هواداران بیشترین سهم را داشتند. خودمان هم کسب این قهرمانی ها را سخت می‌دانستیم و به خودمان اعتماد کردیم و اراده خاصی به وجود آمد و این اعتماد به هم زمینه ساز موفقیت ما بود. ما این قهرمانی را مدیون هواداران و بازیکنان هستیم. کسب این موفقیت‌ها برای ما دشوار بود و بعداز شکست مقابل سپاهان هم‌قسم شدیم تا بتوانیم ادامه فصل را با موفقیت پشت سر بگذاریم هر چند در ادامه راه هم خیلی از افرد به ما کمک کردند تا این موفقیت‌ها حاصل شد. ما فشارهای زیادی را تحمل کردیم اما از همه کسانی که کمک کردند به موفقیت برسیم تشکر می‌کنم.

* آیا با این شرایط می‌توانیم به مصاف تیم‌های آسیایی برویم؟

وی در خصوص اینکه آیا به فکر قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس است یا خیر، گفت: برای رسیدن به موفقیت و یک هدف بزرگ باید برنامه‌ریزی درستی را داشته باشیم و همچنین امکانات خوبی باید دراختیار تیم باشد تا بتوانیم با رقبای خودمان مقابله کنیم. وقتی کشورهای دیگر را می‌بینیم که به صورت چشمگیر در حال پیشرفت هستند اما در کشورمان هر روز شرایط برای باشگاه‌ها سخت می‌شود نمی‌توانیم بگوییم که می‌توانیم موفق شویم یا خیر. شما نگاه کنید با این شرایط آیا می‌توانیم به مصاف تیم‌های آسیایی برویم؟

*خیلی تیم ها، تیم هم نبندند، 700 میلیارد تومان هزینه دارند

وی افزود: یکی از جدیدترین شرایطی که برای باشگاه‌ها تعیین شده است سقف بودجه‌ای هر باشگاه است. من نمی‌دانم چه کسی این تصمیم را گرفته است و یا چه کسانی در جلسه‌ای حضور داشتند که این تصمیم گرفته شده است. چرا که خیلی‌ها از تیم‌ها اگر تیم هم نبندند حدود 700 میلیارد تومان هزینه دارند اما چطور می‌شود که باشگاه‌ها باید با 300 میلیارد تومان بودجه تیم‌های خود را مدیریت کنند؟ اینها همه اتفاقاتی است که در فوتبال ایران در حال رخ دادن است.

*درباره ادامه کار با پرسپولیس تصمیم نگرفتم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص ادامه کار با این تیم گفت: کار کردن برای پرسپولیس برای هر مربی افتخار است اما کار کردن در این باشگاه هم سخت است. واقعیت امر این است که در خصوص ادامه کار با پرسپولیس هنوز تصمیم نگرفته ام. من از لحاظ روحی، جسمی و فکری خسته هستم و دوست دارم حداقل یک نیم‌فصل استراحت کنم اما باز هم می‌گویم که هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ام. شاید نیم‌فصل استراحت کنم یا در تیمی باشم که تنش کمتری داشته باشد

*برخی اتفاقات در طول فصل برای ما طبیعی نبود

وی در خصوص اشتباهات داوری در طول فصل گفت: اگر گذشته را نگاه کنیم می‌بینیم اتفاقاتی برای ما افتاد که اصلا طبیعی نبود و اگر من گل‌محمدی صحبت‌هایی را که باید می‌کردم را نمی‌کردم اتفاقات بدتری می‌افتاد. شما خودتان دیدید بعد از صحبت‌های من اتفاقات غیرطبیعی قطع شد. درست است اتفاقاتی که برای تیم ما افتاد همه فوتبالی بود اما همه اتفاقات باعث شد که برای چند هفته صدر جدول را از دست دهیم.

*اوج کار ما در دربی دور برگشت بود

گل‌محمدی در خصوص 10 برد پیاپی پرسپولیس عنوان کرد: بعد از باخت سپاهان من تمام بازیکنان را جمع کردم و با آنها صحبت کردم و همه با هم قرار گذاشتیم بدون توجه به نتایج سایر تیم‌ها بازی‌های باقیمانده خود را ببریم. این تصمیم اتفاق بسیار خوبی برای ما بود چرا که باعث شد ادامه راه برای پیروزی‌هایمان هموار شود. اوج کار ما دربی دور برگشت بود چرا که مساوی نه به درد پرسپولیس، نه به درد سپاهان و نه به درد استقلال می‌خورد و پرسپولیس هم برای ماندن در اوج باید از این بازی پیروز بیرون می‌آمد. خدا را شکر می‌کنم که لطف خدا در موفقیت‌های تیم پرسپولیس شامل حال ما شد.

*بازی پس از قهرمانی با هوادار، بسیار سخت بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اتفاقات قبل از فینال جام حذفی گفت: بعد از قهرمانی لیگ برتر ما با تیم هوادار بازی داشتیم که بازی بسیار سختی برای ما بود چرا که نگه داشتن سطح انگیزش در بازیکنان بسیار سخت است. در آن بازی هم کاملا مشخص بود که ما چندین گل را رد و بدل کردیم تا توانستیم به پیروزی برسیم. همیشه مربیان بعد از کسب یک قهرمانی با این مشکل مواجه هستند که سطح انگیزشی بازیکنان خودشان را در بالاترین سطح نگه دارند. همیشه مربیان بعد از کسب یک قهرمانی با این مشکل مواجه هستند که سطح انگیزشی بازیکنان خودشان را در بالاترین سطح نگه دارند. 

* قراردادن هواداران استقلال مقابل بیرانوند کار زشتی بود

وی افزود: اظهارات سرمربی استقلال هم قبل از فینال جام حذفی یک دستاویز خوبی برای ما شد و توانستیم از این موضوع به خوبی استفاده و مدیریت کنیم. اینکه سرمربی یک تیم هوادارانش را مقابل یک بازیکن قرار دهد کار درستی نیست، واقعا قرار دادن هواداران استقلال مقابل علیرضا بیرانوند کار زشتی بود. ما حتی این موضوع را زمانی که وارد ورزشگاه شدیم به چشم دیدیم که فضای بسیار مسمومی روی سکوها حاکم است. با توجه به تمام این اتفاق‌ها همه ما متحد شده بودیم تا از علیرضا بیرانوند حمایت کنیم و در فینال جام حذفی هم تنها به خاطر علیرضا بیرانوند بازی کردیم و قهرمان هم که شدیم، جام را به او دادیم.

*شرایط روحی و روانی بهتری نسبت به استقلال داشتیم

گل‌محمدی در ادامه گفت: ما در این بازی از لحاظ تاکتیکی و روحی خودمان را به حریف دیکته کردیم و شرایط روحی روانی بهتری را داشتیم که توانستیم پیروز میدان شویم.

*گولسیانی می‌گوید نمی توانم به صورت ریالی قرارداد ببندم

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا برای فصل آینده بازیکنان باکیفیت خارجی خواهند گرفت یا خیر، گفت: ما در چند پست باید تیم را تقویت کنیم و نیاز به بازیکنان خوب داریم، اما با توجه به تصمیماتی که گرفته شده است نمی‌دانیم به چه شکل بوده، نمی‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. شما نگاه کنید در حال حاضر ما با گولسیانی صحبت کردیم اما او به ما می‌گوید که من نمی‌توانیم به صورت ریالی قرارداد ببندم چرا که اصلا برایم ممکن نیست. با توجه به همه این موارد باید ببینیم ادامه راه برای باشگاه‌ها به چه شکل خواهد بود. مگر می‌شود یک بازیکن خارجی بیاید و در ایران به صورت ریالی قرارداد ببندد؟ حتی اگر قبول هم بکند، پولی که می‌خواهیم به او بدهیم را چگونه باید مدیریت کنیم؟

*هنوز لیستی به باشگاه ندادم

گل محمدی در خصوص دادن لیست به باشگاه و اینکه آیا بازیکنی از استقلال خواهد گرفت یا خیرگفت: هنوز لیستی به باشگاه نداده‌ام اما فکر نمی‌کنم بازیکنی از استقلال در لیست باشد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر