کد خبر: 182995
A

ورزشکاران روسیه و بلاروس از شرکت در افتتاحیه المپیک پاریس محروم شدند

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران اهل روسیه و بلاروس اجازه نخواهند داشت در رژه سنتی ورزشکاران در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شرکت کنند. در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس که روز ۲۶ ژوئیه برگزار می‌شود، هزاران ورزشکار از کشورهای جهان به جای رژه همیشگی در داخل استادیوم چندین کیلومتر را روی رود سن سوار بر قایق به سوی برج ایفل طی خواهند کرد.

ورزشکاران روسیه و بلاروس از شرکت در افتتاحیه المپیک پاریس محروم شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران اهل روسیه و بلاروس اجازه نخواهند داشت در رژه سنتی ورزشکاران در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شرکت کنند.

در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس که روز ۲۶ ژوئیه برگزار می‌شود، هزاران ورزشکار از کشورهای جهان به جای رژه همیشگی در داخل استادیوم چندین کیلومتر را روی رود سن سوار بر قایق به سوی برج ایفل طی خواهند کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند در اطلاعیه خود افزود آن دسته از ورزشکاران اهل روسیه و بلاروس که حضور آنها در مسابقات المپیک به عنوان ورزشکاران «بی‌طرف» تائید شده است، می‌توانند به اشکال دیگر، از جمله تماشای برنامه، مراسم افتتاحیه را تجربه کنند.

براساس روش گزینش این کمیته برای ورزشکاران اهل روسیه و بلاروس که امکان شرکت آنها در مسابقات به عنوان ورزشکاران بی‌طرف را فراهم می‌کند، آنها حق ندارند به شکل علنی از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین دفاع کنند و با نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی نیز نباید هیچ‌گونه ارتباطی داشته باشند.

کمیته بین‌المللی المپیک افزود که به احتمال فراوان حدود ۳۶ ورزشکار از روسیه و حدود ۲۲ ورزشکار از بلاروس تحت عنوان ورزشکار بی‌طرف در مسابقات المپیک پاریس شرکت خواهند کرد.

این کمیته خاطرنشان کرد که در مورد شرکت این دسته از ورزشکاران در مراسم اختتامیه المپیک که روز ۱۰ اوت برگزار می‌شود، دیرتر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر