کد خبر: 30107
A
جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی

سلطانی‌فر: نتایج بازیهای آسیایی شاخص مهم ارزیابی روسای فدراسیونهاست

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی که در محل این وزارتخانه تشکیل شد گفت: بالا بردن انگیزه برای مدال آوران طلا در بازی های آسیایی جاکارتا را در نظر خواهیم داشت.

سلطانی‌فر: نتایج بازیهای آسیایی شاخص مهم ارزیابی روسای فدراسیونهاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی ، نتایج بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را یک شاخص مهم برای رشد و توسعه ورزش کشور دانست و گفت: برای قرار گرفتن در سکوهای اول تا سوم در رشته های پایه و پرمدال هنوز باید کارهای اساسی انجام شود و عقب هستیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ۱۰ ماه به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا زمان باقی مانده است و برای نتیجه گیری بهتر درچهار مورد اصلی باید گشایش ایجاد کنیم. اول تامین سریع امکانات سخت افزاری لازم برای برخی رشته ها ظرف یکماه آینده، موضوع دوم تامین بودجه مورد نیاز برای برگزاری اردوهای بهتر برای رشته هایی که در آن شانس مدال آوری بیشتر است، سومین مورد نتایج بازی های آسیایی ۲۰۱۸ برای المپیک ۲۰۲۰ هم یک شاخص مهم است و روسای فدراسیون های ورزشی باید نتایج ورزشکاران خود در بازیهای آسیایی را برای ارزیابی کار خود مهم تلقی کنند.

وزیر ورزش و جوانان بالا بردن انگیزه برای مدال آوران طلا در بازیهای آسیایی جاکارتا را چهارمین مورد و از مهمترین برنامه های خود بر شمرد و گفت: قطعا یکی از اهداف مهم ما در دوره آینده بازیهای آسیایی کسب مدال طلای بیشتر و قرار گرفتن در رده مناسب شان ورزش ایران در جدول توزیع مدالها خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان ضمن تاکید به برگزاری جلسات متعدد با روسای فدراسیون ها خواستار حداکثر نظارت و مراقبت از قهرمانان و ورزشکاران در ماه های آخر آمادگی قبل از بازی های آسیایی شد و گفت: چند فدراسیون و رشته ای که در بازی های داخل سالن ترکمنستان نتیجه مطلوب نگرفتند باید دلایل قانع کننده داشته باشند و پاسخگو باشند.

در این جلسه کیومرث هاشمی ریس کمیته ملی المپیک نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده در خصوص بازی های آسیایی جاکارتا و همچنین از نتایج کسب شده در بازی های آسیایی داخل سالن ترکمنستان ارائه کرد. به گفته هاشمی بازی های ۲۰۱۸ جاکارتا در ۴۰ رشته ورزشی از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور سال ۱۳۹۷ برگزار می شود که ۱۳ رشته به این دوره از بازی ها اضافه و ۴ رشته حذف شده اند.

همچنین در این جلسه همفکری اولیه در خصوص تعداد رشته ها و نفرات اعزامی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا انجام و تصمیم نهایی به جلسات تخصصی آینده با روسای فدراسیون ها موکول شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر