کد خبر: 32948
A

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان: برای موفقیت باید ذهن برتر داشت

عباس چمنیان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان گفت: بازیکنان کشورمان در رقابت های جهانی رده سنی نوجوانان هیچگاه ناامید نشدند و برای موفقیت در جریان مسابقه کمبود های تاکتیکی خود را با ذهن برتر جبران می کردند و به پیروزی می رسیدند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان: برای موفقیت باید ذهن برتر داشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز دوشنبه فدراسیون فوتبال، وی درباره حضور خود در کنفرانس جوانان کنفدراسیون فوتبال آسیا به میزبانی کشور مالزی که برای بررسی عملکرد تیم های حاضر در جام جهانی بود، افزود: در این سمینار سئوال شده بود که آیا تیم ایران در مقاطعی ناامید شده بود؟ و توضیح دادم پس از 6 پیروزی در سطح جهانی که شامل دو بازی پیش از جام مقابل مکزیک و فرانسه و چهار مسابقه در خود جام بود، به یک روز نه چندان خوب در دیدار با اسپانیا رسیدیم. البته گل دوم اسپانیا که فردی و استثنایی بود سبب شد معادلات تیم ایران در جریان بازی به هم بریزد ولی ناامید نشدیم بلکه تنها کار تیمی سخت شد.
وی گفت: در فوتبال آسیا می بایست به فیزیک، ساختار مناسب دفاعی و سرعت روی بیاوریم. زیرا تیم های آسیایی تفاوت هایی از نظر تاکتیکی و تکنیکی با تیم های اروپایی دارند که استراتژی های متفاوت می تواند این فاصله را پر کند. همچنین تیم های آسیایی نسبت به تیم های آمریکای جنوبی سرعت شان پایین تر است که البته سرعت انتقال تیم فوتبال نوجوانان ایران در جام جهانی خیلی خوبی بود و بازیکنان به سرعت از فاز دفاعی به فاز تهاجمی منتقل می شدند.
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با اشاره به اینکه در این سمینار بازی ایران مقابل آلمان خیلی مورد پرسش قرار گرفت، گفت: «اندی راکسبورگ» که مسئول فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا است درباره این بازی نکات زیادی را مطرح کرد. در ادامه من نیز دلایل موفقیت تیم ایران را در این رقابت عنوان کردم که استراتژی مشخص، سازماندهی منسجم، خلق موقعیت و استمرار در طول بازی از جمله آنها بود که سبب شد در طول 90 دقیقه هم دفاع خوبی داشته باشیم و هم با فرصت سازی گل بزنیم.
چمنیان ادامه داد: نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا، به آینده است و نقش فناوری و استعدادیابی و پرورش استعدادها برای آینده فوتبال قطعا متفاوت خواهد بود و تاکید شد در جام جهانی 2026 به استاندارهای متفاوتی نیازمندیم.
وی گفت: در این نشست «جان پیکاک»، نماینده اتحادیه فوتبال انگلیس توضیحاتی درباره موفقیت های تیم ملی زیر 17 و زیر 20 سال این کشور و قهرمانی دو تیم در جام های جهانی اخیر نوجوانان و جوانان ارائه داد. همچنین «برانمیر یوجویچ» رییس بخش توسعه مربی و بازیکن فیفا در این جلسه گفت که موفقیت تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی اتفاقی نبوده است و زدن چهار گل به آلمان اتفاقی نیست بلکه یک برنامه ریزی پشت این فرآیند قرار داشته است.
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در رقابت های جام جهانی 2017 که مهرماه امسال در کشور هندوستان برگزار شد، برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر دنیا راه پیدا کرد. نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی ابتدا با نتیجه سه بر یک گینه را مغلوب کردند و در بازی دوم برتری قاطع و تاریخی چهار بر صفر برابرآلمان را رقم زدند و در آخرین دیدار مرحله مقدماتی نیزکاستاریکا را با نتیجه سه بر صفر مغلوب خود کردند.
درخشش تیم ملی فوتبال نوجوانان در مرحله یک هشتم هم ادامه پیدا کرد و تیم ملی زیر 16 سال مکزیک را دو بر یک شکست دادند.
ملی پوشان زیر 16 سال کشورمان در مرحله یک چهارم در حالی که مقتدرانه به جمع هشت تیم برتر دنیا صعود کرده بودند در مصاف با اسپانیا سه بر یک شکست خوردند تا از راهیابی به مرحله نیمه نهائی باز بمانند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر