کد خبر: 6544
A

کنفدراسیون فوتبال آسیا توسعه فوتبال بانوان را بررسی کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین روز از نخستین کنفرانس فوتبال بانوان که در کشور مالزی پیگیری می شود، چگونگی توسعه فوتبال بانوان را در قاره کهن ارزیابی کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا توسعه فوتبال بانوان را بررسی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شرکت کنندگان در آخرین روز از نخستین کنفرانس فوتبال بانوان آسیا مسائلی را برپایه چهار سئوال اساسی وضعیت فعلی فوتبال بانوان در کشورها، پرورش استانداردهای فوتبال بانوان در سطوح بالاتر، توسعه سطح مسابقات و عناصر موثر بر فوتبال بانوان در سطح آسیا مطرح کردند.
همچنین پیشنهادات مختلفی در خصوص توسعه استانداردهای برگزاری مسابقات و حمایت کمتر از فدراسیون های عضو در راستای پیشرفت آنان مطرح شد.
در این پیشنهادات «برنامه کمک به بانوان کنفدراسیون فوتبال آسیا» به عنوان تضمینی برای حمایت تک تک فدراسیون های عضو در نظر گرفته شد.
توسعه لیگ بانوان آسیا در حیطه هایی چون امکانات و استعدادیابی از دیگر مسائل مطرح شده بود. بسیاری از نمایندگان فدراسیون های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص برگزاری مسابقات باشگاهی بانوان قاره آسیا تمایل خود را اعلام کردند.
استرالیا به عنوان مثال خوبی برای بالا بردن سطح آگاهی فوتبال بانوان در این کنفرانس مطرح شد. جایی که رسانه ها از طریق فوتبال مردان توجه همگان را به سمت فوتبال زنان نیز جلب می کنند.
«مویا داد» رئیس کمیته فوتبال بانوان و عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: این یک روش مؤثر و اغلب رایگان است. در حال حاضر کانون توجه بیشتر به سمت فوتبال مردان است و ما می توانیم از این پتانسیل برای توسعه فوتبال بانوان استفاده کنیم. 
«پاول» مربی سابق تیم ملی فوتبال انگلستان، مسائل استراتژیک و پایه ای برای موفقیت در سطوح مختلف فوتبال به شرکت کنندگان ارائه کرد. 
وی گفت: موفقیت همیشه به معنای به دست آوردن مدال طلا نیست. همه نمی توانند در یک زمان همانند ژاپن باشند. اما سعی کنید بالغ شده و روند رو به رشد را پیش بگیرید. 
«اندی راکسبرگ» مدیر فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا و «بای لیلی» رئیس توسعه فوتبال بانوان این کنفدراسیون نیزمسائل مختلفی که طی این کنفرانس سه روزه مطرح شده بود را جمع بندی کردند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر