کد خبر: 82653
A

گزارشی درباره گاف مدیریتی باشگاه استقلال؛ مدیران استقلال برای بار دوم سر کار گذاشته شدند

این روزها مدیران فوتبال ایران، چه در فدراسیون چه در باشگاه‌های فوتبال، چوب حراج به آبروی فوتبال ایران زده‌اند. یک روز سند جعلی از دل مدیریت یکی از باشگاه‌های فوتبال خارج می‌شود و روز دیگر رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با افتخار اعلام می‌کند که به فیفا دروغ گفته‌اند.

گزارشی درباره  گاف مدیریتی باشگاه استقلال؛ مدیران استقلال برای بار دوم سر کار گذاشته شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  یک هفته قبل بود که احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرد یک هوادار باشگاه استقلال، بخشی از دستمزد شیخ دیاباته و هروویه میلیچ را پرداخت کرده است و به زودی سند پرداخت مطالبات این بازیکنان برای آنها ارسال خواهد شد. اما ماجرا آن‌گونه که باید پیش نرفت و مدیران استقلال متهم به کلاهبرداری و جعل سند شدند

 

آرامش قبل از توفان

احمد سعادتمند که به تازگی سکان مدیریت استقلال را در دست گرفته است سعی می‌کند خودش را به هواداران این باشگاه ثابت کند. او گفته که کفش آهنی به پا کرده و به دنبال برطرف کردن مشکلات مالی این باشگاه است و سعی دارد افکار عمومی را با خودش همراه کند؛ اما برای محبوب شدن در بین هواداران او نیاز به یک حرکت بزرگ داشت و پرداخت دستمزد دیاباته همان سکوی پرتاب سعادتمند بود. به همین خاطر هم درون تله‌ای افتاد که هرگز فکرش را نمی‌کرد. یک هوادار خارج‌نشین به او پیشنهاد کرد بخشی از دستمزد دیاباته و میلیچ را پرداخت می‌کند و سعادتمند هم پذیرفت و خیلی سریع آن را رسانه‌ای کرد. هرچند هرگز فکر نمی‌کرد این ماجرا به ضررش تمام شود

ناراحتی میلیچ از مدیران استقلال

درست چند روز بعد از ارسال مدارک پرداخت پول برای این 2 بازیکن، هروویه میلیچ، مدافع کروات استقلال، در مصاحبه‌ای اعلام کرد مدارک ارسالی باشگاه استقلال جعلی است و هیچ پولی به حساب او واریز نشده است.

 

این مدافع کروات درباره سندی که بابت پرداخت طلبش از استقلال دریافت کرده بود گفت: «سند تقلبی است و پولی به حساب من نیامده است. این برای شما جالب نیست؟ من و دوستم شیخ چهار ماه است در استقلال پولی نگرفته‌ایم و این موضوع برایم نگران‌کننده است. از روزی که به کشورم برگشته‌ام مرتب درباره مطالبات مالی و زمان بازگشت ما به تهران سوال می‌کنند و خسته شده‌ام. این موضوع برایم قابل باور نیست. شاید باور نکنید، وقتی درباره اتفاقی که رخ داده با مردم کشورم در کرواسی حرف می‌زنم آنها اصلاً باورشان نمی‌شود. مرتب رسید را نگاه می‌کنند و از من سوال می‌کنند این کار چه معنی دارد؟ تمامی مدارک مورد نظر و این رسید جعلی را برای وکیلم ارسال کردم تا به باشگاه ارائه کند، ولی مطمئن باشید هیچ پولی به حساب ما واریز نشده است.» 

میلیچ

 

واکنش مدیران استقلال چه بود؟

 

بعد از این بود که مسئولان استقلال به گاف مدیریتی خودشان پی بردند و خیلی سریع به این موضوع واکنش نشان دادند. امیر سلطانی معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره جعلی بودن سند مالی ارائه‌شده به میلیچ و دیاباته گفت: «بعد از دریافت فیش پرداختی به میلیچ و دیاباته با اعلام مدیرعامل باشگاه در جهت راستی‌آزمایی و تطبیق صحت و سقم، فیش‌ها را در اختیار وکلای 2 بازیکن خارجی قرار دادم تا تاییدیه آنها را داشته باشیم. باشگاه نیز از طریق مبادی مربوطه به دنبال تایید یا عدم تایید فیش‌های پرداختی است و به زودی اطلاعات کامل را در اختیار هواداران و رسانه‌ها قرار خواهیم داد.»

واکنش دیاباته به سند جعلی استقلال

بعد از ناراحتی میلیچ از مدیران باشگاه استقلال، شیخ دیاباته هم واکنش نشان داد و مدیریت این باشگاه را متهم به کلاهبرداری کرد. اگر امروز استقلال بازی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و بهترین خط حمله لیگ برتر را هم در اختیار دارد، به خاطر تلاش شیخ دیاباته است. او با تمام وجود برای استقلال به میدان می‌رود و گل‌های حساسی هم برای این تیم به ثمر رسانده است. به همین دلیل است که خیلی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس، در صدد جذب این مهاجم تنومند برآمده‌اند. رسانه‌های داخلی و خارجی هر روز از تمایل باشگاه‌های قطری برای جذب دیاباته می‌نویسند و به همین خاطر هواداران استقلال مدیران این باشگاه را تحت فشار قرار دادند تا هرچه زودتر مطالبات این بازیکن را پرداخت کنند و او را در استقلال نگه دارند. مدیران استقلال هم برای اینکه این خواسته هواداران را برآورده کنند دست به هر کاری زدند و آن اتفاقی که نباید می‌افتاد رخ داد. حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که دیاباته به دلیل این اتفاق قصد دارد از استقلال جدا شود. با توجه به اینکه چند روز دیگر چهار ماه می‌شود که حقوق مهاجم استقلال به تعویق افتاده، این نگرانی در بین استقلالی‌ها به وجود آمده است که شاید دیاباته از قانون فیفا استفاده و قراردادش را با باشگاه استقلال فسخ کند و دیگر به ایران بازنگردد. این اتفاقی است که می‌تواند مدیران استقلال را وارد یک بحران جدید کند . 

 

شیخ دیاباته

 

ماجرای هواداری که یک بار دیگر هم مدیران استقلال را سر کار گذاشته بود

 

اما این هوادار دست و دلباز یک بار دیگر هم مدیران استقلال را سر کار گذاشته بود. لیگ هفدهم که به پایان رسید، مدیران استقلال به دنبال پول بودند تا حقوق جپاروف و تیام را پرداخت کنند. همان زمان بود که سر و کله این هوادار اروپانشین استقلال پیدا شد. او به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرد بخشی از پول جپاروف را پرداخت کرده و سند آن را هم برای افتخاری و پندار توفیقی ارسال کرد. آنها هم خوشحال از این موفقیت، این رسید را برای جپاروف فرستادند، اما در کمال ناباوری این بازیکن گفت که این فرد تنها 13 دلار به حساب او واریز کرده است. این در حالی بود که سندی که مدیران این باشگاه برای جپاروف فرستاده بودند رقم 130 هزار دلار را نشان می‌داد. اما گویا این اتفاق درس عبرتی برای دیگر مدیران باشگاه استقلال نشد.  

 

سند جعلی 130 هزار دلاری

سند جعلی 130 هزار دلاری

 

سند 13 دلاری

سند واریزی 13 دلاری

سندی که غلط املایی داشت

هرچند مدیران استقلال می‌کوشند تا این اشتباه را به گردن فرد خارج‌نشین بیندازند، اما با نگاهی به سند پرداخت پول متوجه می‌شویم که این اسناد غلط املایی دارند و مدیران استقلال اصلاً تلاش نکرده‌اند این اسناد را مطالعه کنند و حتی در پیامی از این فرد تشکر هم کرده‌اند. با بررسی این اسناد متوجه می‌شویم که نامه غلط املایی دارد؛ برای مثال به جای واژه business day نوشته شده business day’s یا به جای واژه receiver نوشته شده resiver

 

سند جعلی استقلال

 

سند جعلی استقلال

 

واکنش اعضای هیات مدیره استقلال به اسناد جعلی

کامران منزوی سال‌ها در باشگاه استقلال فعالیت کرده و حالا هم عضو هیات مدیره این باشگاه است. او درباره مشکلات پیش‌آمده در پرونده پرداخت مطالبات دیاباته و میلیچ می‌گوید: «وقتی فصل گذشته دربی رفت را باختیم یک نفر در فضای مجازی شروع کرد به جوسازی و گفت که من می‌خواستم خرج تیم را از جیب شخصی‌ام پرداخت کنم اما این آقا مانع شده است. این فرد شماره مرا در صفحه شخصی‌اش گذاشت و جالب اینکه چندین نفر آ‌ن را لایک کردند و هر چه بد و بیراه بود به من گفتند. آقای سعادتمند کاش قبل از اینکه می‌خواست از این فرد درخواست کمک کند از مدیران قبلی استقلال از جمله افتخاری، فتحی و توفیقی سوال می‌کرد. خوب نیست استقلال از یک سوراخ 2 بار گزیده شود.»

 

او البته به انتشار اسناد محرمانه باشگاه استقلال در فضای مجازی و رسانه‌ها هم اشاره می‌کند و این موضوع را فاجعه‌ای مدیریتی برمی‌شمرد. البته موضوعی که کامران منزوی باید به آن پاسخ دهد این است که چگونه در باشگاهی که خودش عضو هیات مدیره آن است چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و او از آن بی‌خبر است.

 

کامران منزوی

 

سعادتمند، دلیل اصلی مشکل استقلال

احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال شخصی است که نوک پیکان انتقادات به سمتش نشانه رفته است. او بعد از دریافت حکم مدیرعاملی‌اش اعلام کرد به دنبال منابع مالی جدید است. او گفت، باشگاه استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایران است و هواداران این تیم می‌توانند بخش بزرگی از مشکلات مالی باشگاه را برطرف کنند. او که حتی نقش هواداران خارج‌نشین را در پیشبرد اهداف اقتصادی باشگاه پررنگ توصیف کرده بود در پیامی اعلام کرد: «از چنین عزیزانی که قلب‌شان با استقلال است صمیمانه سپاسگزارم. باید اذعان داشت ایرانیان خارج از کشور با کمی اعتماد متقابل، به خوبی توان همکاری و مشارکت با مجموعه ما را دارند و حتی می‎‌توانند نقش‌آفرینی کنند.» 

سعادتمند از همان ابتدای فعالیتش در باشکاه استقلال اعلام کرد که می‌خواهد بخشی از مشکلات مالی باشگاه را از طریق کمک‌های مالی هواداران رفع کند و در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: «از 16 فروردین که توفیق حضور و شروع کار در استقلال را داشتیم، با رعایت مباحث حقوقی و قانونی، کارها را بررسی کردیم و از کسانی که رزومه دارند با افراد حقیقی و حقوقی وارد مذاکره شدیم. باشگاه بزرگی مثل استقلال مدیون 10 میلیارد تومان نخواهد شد. از کسانی که صادقانه و عاشقانه استقلال را دوست دارند خواستیم کمک کنند. کسانی نیز می‌توانند کمک کنند که امتیاز بیشتری به استقلال بدهند. این نوید را به هواداران می‌دهم که با همه قدرت و توان و به کمک پیشکسوتان بتوانیم نتایج خوب و در شأن استقلال کسب کنیم.»

او که تا همین دیروز می‌گفت هواداران می‌توانند کمک بزرگی برای باشگاه استقلال باشند، حالا هیچ واکنشی به جعلی بودن سند پرداخت پول دیاباته و میلیچ نشان نداده و سکوت اختیار کرده است

سعادتمند

 

آبروی فوتبال ایران در خطر است

 

این روزها مدیران فوتبال ایران، چه در فدراسیون چه در باشگاه‌های فوتبال، چوب حراج به آبروی فوتبال ایران زده‌اند. یک روز سند جعلی از دل مدیریت یکی از باشگاه‌های فوتبال خارج می‌شود و روز دیگر رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با افتخار اعلام می‌کند که به فیفا دروغ گفته‌اند. وزارت ورزش و جوانان هم به عنوان متولی اصلی ورزش ایران به راحتی از کنار این مشکلات عبور می‌کند و در برخی از موارد با آنها همراه می‌شود. مدیران فوتبال ایران باید بدانند این آبروی فوتبال ایران است که هر روز در مجامع بین‌المللی از بین می‌رود و نقش اصلی این فاجعه را هم خود آنها ایفا می‌کنند. مدیریت ضعیف باعث شده بیش از 60 پرونده حقوقی علیه تیم‌های ایرانی در کمیته انضباطی فیفا در جریان باشد و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده شود. پرونده‌هایی که به قدری زیاد شده‌اند که اگر حق با طرف ایرانی هم باشد، قاضی پرونده رأی را به نفع طرف مقابل صادر می‌کند. بی‌شک تا زمانی که چنین مدیرانی در فوتبال ایران حضور دارند فوتبال ایران هم از گزند این اشتباهات در امان نخواهد ماند. روزی علی کریمی در مناظره با محمدرضا ساکت در برنامه «نود» به او گفت: «تا امثال شما وجود دارد این فوتبال روز خوش نمی‌بیند.» شاید باید به این گفته جادوگر ایمان بیاوریم.

منبع: اعتماد انلاین/ محمد حمیدی

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر