کد خبر: 9432
A

فرهادی زاد: ‌امیدوارم محمدیان عقب ماندگی های ورزش زنان را جبران کند

مدیرکل سابق تربیت بدنی آموزش و پرورش، ‌سابقه مدیریتی و عملکرد فریبا محمدیان معاون جدید امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون اسکیت را بیانگر توانمندی و مدیریت وی دانست و گفت: امیدوارم وی با دانش و مدیریت خود بخش عمده ای از عقب ماندگی ورزش زنان را جبران کند.

فرهادی زاد: ‌امیدوارم محمدیان عقب ماندگی های ورزش زنان را جبران کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهین فرهادی زاد با بیان اینکه به توانمندی محمدیان خوشبین هستم، ‌ادامه داد:‌ معاون جدید امور ورزش بانوان وزارت ورزش با توجه به انگیزه بالا و دانش و تجربه ورزشی خود می تواند برای پیشبرد و توسعه ورزش زنان گام های جدی بردارد.
وی اضافه کرد:‌ واقعیت این است که محمدیان کار زیادی در حوزه ورزش زنان دارد زیرا این بخش از ورزش کشور از نظر حقوقی عقب ماندگی های زیادی دارد که باید جبران شوند.
نایب رئیس زنان فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا، ادامه داد: بعد از سال ها که انجمن های ورزشی زنان منحل و با فدراسیون های ورزشی تلفیق شده است،‌ هنوز جایگاه قانونی زنان به عنوان نایب رئیس در اساسنامه فدراسیون های ورزشی مشخص نشده است که این مشکل می تواند با توانمندی و تلاش محمدیان برطرف شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد:‌ باید جایگاه زنان به عنوان نایب رییس در فدراسیون های ورزشی به آنان بازگردانده شود و از سوی دیگر ساختار ورزش استانی نیز نیازمند بازنگری و اصلاح است زیرا ضعف این ساختار مانع از فعالیت خوب و متناسب با شایستگی مدیران زن ورزشی می شود.
فرهادی زاد ادامه داد: ‌باید ساختار ورزشی در استان ها در حد انتظاراتی که از آنان داریم قوی و توانمند باشد و اصلاح این ساختار از دیگر انتظارات جامعه ورزشی زنان از معاون جدید امور بانوان وزیر ورزش و جوانان است.
وی توسعه فضا برای توانمند سازی زنان در عرصه های مختلف مدیریتی، داوری و مربیگری را از دیگر خواسته های جامعه ورزش زنان از معاون جدید وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت:‌ همانطور که اشاره کردم با توجه به سابقه مدیریتی محمدیان ، امیدواریم در حوزه کلان تر شاهد موفقیت بیشتر و وضعیت رو به بهبود در ورزش زنان باشیم .
استاد دانشگاه الزهرا افزود: به عبارتی دختران و زنان ورزشکار ما باید بدانند این فرصت را دارند که در آینده در عرصه های مختلف ورزشی پست های مختلف مدیریتی ،‌مربیگری و حتی مسئولیت های بزرگتر چون ریاست فدراسیون های ورزشی را عهده دار شوند که البته این مساله نیاز به فرهنگ سازی جدی در این خصوص نیز دارد.
فرهادی زاد ادامه داد: ‌بخشی از مسائل مربوط به ورزش زنان در داخل فدراسیون ها و بخشی نیز در استان ها قابل پیگیری است ،‌ همچنین بخشی مهمی از مشکلات نیز فرابخشی بوده و با همکاری نهادها و سایر دستگاه ها در کشور باید محقق شود که همکاری و تعامل محمدیان با تمامی بخش ها می تواند در توسعه ورزش زنان در دو بخش همگانی و قهرمانی موثر باشد.

توسعه ورزش زنان نیازمند پرداخت سوبسید است 


نایب رئیس زنان فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا،ادامه داد:‌ امیدوارم با تلاش معاون جدید وزیر در امور ورزش بانوان، وزارت ورزش و جوانان به ورزش زنان به صورت ویژه کمک کند به عبارتی همانقدر که به مردان در رشته های مختلف ورزشی فرصت داده شد تا خود را اثبات کنند این فرصت در اختیار ورزش زنان نیز گذاشته شود.
فرهادی زاد توضیح داد:‌ باید مدیریت عالی ورزش کشور به همان اندازه که به مردان فرصت آزمون و خطا داد تا کسب تجربه کرده و به موفقیت هایی در عرصه آسیایی و جهانی برسند، برای زنان نیز این فرصت را با هزینه بیشتر و فراهم کردن زمینه حضور آنان در تورنمنت ها و رویدادهای بین المللی فراهم کند که عملی شدن چنین هدفی با روحیه محمدیان دور از انتظار نیست .
فرهادی زاد همچنین در پایان این گفت و گو از رباب شهریان برای سال ها فعالیت در عرصه ورزش زنان تشکر و قدردانی کرد.
فریبا محمدیان رئیس فدراسیون اسکیت، امروز باحکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان جایگزین رباب شهریان در معاونت امور ورزش بانوان ، شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر