کد خبر: 163972
A

لاکچری‌بازی به مدارس رسید

خرید لوازم‌التحریر لوکس بین دانش‌آموزان رواج یافته است. پاک‌کن هویج، استکیر نت آناناس، هایلایتر آب‌نباتی، مداد‌رنگی با طرح شخصیت‌های کارتونی، خودکار ذرت... این لوازم‌التحریر عجیب و غریب بخشی از لوازم‌التحریر محبوب دانش‌آموزان است و پدرها و مادرها هم باید همه فروشگاه‌های شهر را زیر پا بگذارند تا سفارش‌های رنگارنگ بچه‌ها را تمام و کمال مهیا کنند.

لاکچری‌بازی به مدارس رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پاک‌کن هویج، استکیر آناناس، هایلایتر آب‌نباتی، مداد‌رنگی با طرح شخصیت‌های کارتونی، خودکار ذرت... این لوازم‌التحریر عجیب و غریب بخشی از لوازم‌التحریر محبوب دانش‌آموزان است و پدرها و مادرها هم باید همه فروشگاه‌های شهر را زیر پا بگذارند تا سفارش‌های رنگارنگ بچه‌ها را تمام و کمال مهیا کنند.

دایانا و همسالانش داشتن این وسایل را یک امتیاز برای خود می‌دانند و فکر می‌کنند با داشتن چنین لوازم‌التحریر لوکس و لاکچری، راحت‌تر می‌توانند در میان همکلاسی‌های خود دوست پیدا کنند و نزد آنها مقبول‌تر و محبوب‌تر می‌شوند. دایانا امسال به کلاس دوم ابتدایی می‌رود و یکی از صدها دانش‌آموزی است که در حال تدارک یک کوله‌پشتی پر از لوازم‌التحریر لاکچری است تا سال تحصیلی خود را متفاوت‌تر از همسالانش آغاز کند.

 فرزانه محمدی، روانشناس: «دانش‌آموزی که از داشتن وسایل لوکس محروم است، از همان سنین کودکی با احساسات آزاردهنده‌ای مانند خودکم‌بینی دست به گریبان می‌شود. ما باید در کنار توجه به خواسته‌ها و ذائقه کودکان، مفاهیمی مانند بی‌توجهی به مد و پرهیز از ظاهر‌بینی را نیز به آنها آموزش دهیم.»

مهناز فرهمند، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه: «وقتی در خانواده‌ای این نگرش وجود دارد که داشتن ثروت بیشتر باعث منزلت اجتماعی و پذیرش در جامعه می‌شود، کودک نیز در جمع همسالان خود از این نگرش پیروی می‌کند و با ابزارهای مادی، احساس برتری خود را به آنها تحمیل می‌کند.»

حسین باهر، جامعه‌شناس: «باید مربیان و معلمان مدارس به دانش‌آموزان آموزش دهند که ملاک برتری انسان‌ها مقید‌بودن آنها به آداب و اصول انسانیت است و داشتن لوازم لوکس و تجملاتی باعث برتر بودن دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر نمی‌شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر