کد خبر: 175763
A

عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل صدای مردم را درآورد

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: میزان شکایت به سامانه ۱۹۵ نسبت به ۸ ماه مشابه سال گذشته (از فروردین تا آبان ماه) ۸ درصد افزایش داشته است

عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل صدای مردم را درآورد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پیمان قره داغی مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص میزان شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در ۸ ماهه سال جاری نسبت به ۸ ماه ساله گذشته گفت: مجموع شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵، در ۸ ماهه سال قبل ۱۲۸ هزار و ۶۴۸ شکایت بوده و در ۸ ماهه سال جاری ۱۳۸ هزار و ۹۵۷ شکایت بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل در حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

قره داغی در خصوص شاخص متوسط زمان پاسخگویی به شکایات نیز افزود: متوسط زمان پاسخگویی به شکایات در ۸ ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با ۸ ماه ابتدای سال گذشته از ۸ روز کاری به ۷.۱۷ روز کاری کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: میانگین زمان پاسخگویی شرکت مخابرات ایران نیز در ۸ ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با ۸ ماه ابتدای سال گذشته از ۹.۰۲ روز کاری به ۸.۱۰ روز کاری کاهش داشته است. میانگین زمان پاسخگویی در بخش سیار هم کاهش محسوسی داشته و از ۷.۸ به ۶.۳۵ رسیده است اما در بخش پست زمان پاسخگویی از ۶.۲ به ۶.۴ رسیده که حاکی از افزایش متوسط زمان پاسخگویی است.

سهم شکایت ثبت شده به تفکیک استان‌ها

قره داغی در خصوص سهم شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک استان‌های کشور نیز گفت: سهم شکایات ثبت شده استان تهران در حدود ۲۶ درصد از کل شکایات در ۸ ماهه ابتدای سال جاری است، استان‌های خراسان رضوی با ۱۲ درصد و استان خوزستان با ۹.۵۰ درصد بعد از استان تهران دارای بیشترین سهم شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ هستند. استان‌های اصفهان، مازندران و البرز در رده‌های بعدی هستند.

وی ادامه داد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و چهارمحال و بختیاری دارای کمترین میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ هستند.

قره داغی در خصوص سهم هر پروانه از شکایات افزود: بیشترین سهم شکایات مرتبط با شرکت مخابرات ایران و معادل ۵۴ درصد از کل شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است. همچنین سهم اپراتورهای سیار (MNO) در شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ از ۲۵.۸ به ۲۱.۲۶ کاهش پیدا کرده و همچنین سهم شرکت‌های FCP نیز با کاهش ۳ درصدی از ۱۳.۳ به ۱۰ را شاهد هستیم.

وی در خصوص شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در حوزه شرکت پست افزود: سهم شرکت‌های فعال در بخش پست از ۳.۶ در ۸ ماهه سال قبل به ۷.۴ در ۸ ماه سال جدید افزایش پیدا کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر