کد خبر: 184181
A

پربازدیدترین اماکن گردشگری و میراث فرهنگی نوروز ۱۴۰۳+جدول

طی گزاراشات و اطلاعات گردآوری شده، استان‌هایی نظیر فارس و تهران از پربازدیدترین اماکن گردشگری و میراث فرهنگی نوروز ۱۴۰۳ بودند.

پربازدیدترین اماکن گردشگری و میراث فرهنگی نوروز ۱۴۰۳+جدول

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ طی گزاراشات و اطلاعات گردآوری شده، پربازدیدترین اماکن گردشگری و میراث فرهنگی نوروز ۱۴۰۳ به ترتیب شامل؛ فارس (آرامگاه حافظ و تخت جمشید)، تهران (سعدآباد)، فارس (ارگ کریمخان)، اصفهان، کاشان (باغ فین)، اصفهان (چهل ستون)، فارس (پاسارگاد)، خوزستان (سازه‌های آبی شوشتر)، اصفهان (عالی‌قاپو) و خراسان رضوی می‌شود.

مشهد میزبان ۹ میلیون و ۷۰۰ مسافر بود، حافظیه شیراز نیز با ثبت بالغ بر ۳۴۵ هزار بازدید‌کننده در سرلیست اماکن پربازدید تاریخی قرار گرفت. 

برخی گروه‌ها و جریانات سعی داشتند حتی در روند گردشگری مردم نیز اخلال به وجود بیاورند و با سوگیری‌های سیاسی، تلاش می‌کردند این پیام را برسانند که مردم مثلا با حضور در حافظیه شیراز و عدم حضور در اماکن مذهبی، سعی دارند تا انتقادات خود را به گوش مسئولان برسانند.

درحالی‌که اساسا بسیاری از مردم به هنگام بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی حتی به چنین گمانه‌ها و تحلیل‌هایی هم نمی‌اندیشند و همان مردمی که در حافظیه شیراز حضور پیدا می‌کنند، همزمان از مسجد نصیرالملک نیز بازدید می‌کنند.

photo_2024-04-03_10-03-46

منبع: فرهیختگان


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر