کد خبر: 177250
A

معاملات شمش طلای بانک مرکزی صوری بود؟

بانک مرکزی آمار معامله ۷۹ شمش طلا در سومین حراج مرکز مبادله را در شرایطی پس از دو حراج سرد و عملا بدون تقاضا اعلام کرد که یک منبع آگاه حاضر در جلسه حراج، پرده از خریدار اصلی شمش های امروز برداشت؛ جایی که فقط سه نفر از بخش خصوصی ۵ شمش خریدند و مابقی یعنی ۷۴ شمش را بانک کارگشایی به عنوان زیرمجموعه بانک مرکزی خریداری کرد!

معاملات شمش طلای بانک مرکزی صوری بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  بانک مرکزی آمار معامله ۷۹ شمش طلا در سومین حراج مرکز مبادله را در شرایطی پس از دو حراج سرد و عملا بدون تقاضا اعلام کرد که یک منبع آگاه حاضر در جلسه حراج، پرده از خریدار اصلی شمش های امروز برداشت؛ جایی که فقط سه نفر از بخش خصوصی ۵ شمش خریدند و مابقی یعنی ۷۴ شمش را بانک کارگشایی به عنوان زیرمجموعه بانک مرکزی خریداری کرد! 

طبق گفته این منبع آگاه در جلسه حراج، ۵ شمش با قیمت ۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان و مابقی شمش ها از سوی عرضه کننده که پول لازم هم بوده با قیمت ۳ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان به صورت یکجا فروخته شده که خریدار این شمش ها در کمال ناباوری و در یک نمایش معاملاتی، بانک کارگشایی بوده است. 

ماجرا زمانی جالب می شود که طبق ابلاغیه سال گذشته وزارت اقتصاد، خرید طلا از سوی بانک کارگشایی ممنوع بوده و بانک کارگشایی امروز در مقابل دیدگان بانک مرکزی یا شاید به دستور بانک مرکزی و در نبود خریدار در مرکز مبادله، تخلف کرده است.

منبع: دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر