?>
کد خبر: 32404
A

فروش برندهای معروف ایرانی بنام کشورهای دیگر

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت:بی توجهی به بسته بندی مناسب کالاهای تولیدی باعث شده تا بسیاری از محصولات ایرانی که در دنیا زبانزد خاص و عام است به کشورهای خارجی صادر و سپس با بسته بندی هایی متفاوت به نام آن کشورها صادر شود.

فروش برندهای معروف ایرانی بنام کشورهای دیگر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وحید نثایی روز پنجشنبه درسمینار آموزش اصول بازاریابی بین الملل و بسته های صادراتی درجمع فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود:برای ارتقا وضعیت ایران در بازارهای بین المللی نیاز است در شیوه بسته بندی محصولات صادراتی بازنگری لازم انجام شود.
وی یادآورشد:فله فروشی و فروش بصورت کیلویی و بدون بسته بندی مناسب از لحاظ تکنیک های حفاظتی، عملکرد اقتصادی و تبلیغاتی و ایجاد جذابیت برای فروش، بازار محصولات ایرانی را در عرصه بین الملل به شدت تضغیف کرده است.
نثایی ادامه داد:در برخی موارد مشاهده شده که محصولاتی از ایران بصورت نامناسب صادر شده و سپس با بسته بندهای متنوعی به بازار ایران وارد شده است.
وی گفت: صادرکنندگان برای تحقق موضوع افزایش جایگاه خود در عرصه صادرات باید یک تیم قوی متشکل از بازاریابی، فروش و تبلیغات داشته باشند.
نثایی افزود: حضور در نمایشگاه های بین المللی و آشنایی با تکنیک های مختلف نیز از جمله مواردی است که می توان یاری دهنده صادرکنندگان ایرانی در حوزه های مختلف باشد.
وی گفت:در این ارتباط توجه به فرهنگ کشورهای هدف، کیفیت محصول، استراتژی قیمت گذاری و روش پیشبرد فروش یک موضوع حائز اهمیت است.
نثایی ادامه داد: در ارتباط با بسته بندی محصولات نیز باید سعی شود در حد ممکن آنها را به استانداردهای روز جهانی نزدیک شوند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر