فروش برندهای معروف ایرانی بنام کشورهای دیگر
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت:بی توجهی به بسته بندی مناسب کالاهای تولیدی باعث شده تا بسیاری از محصولات ایرانی که در دنیا زبانزد خاص و عام است به کشورهای خارجی صادر و سپس با بسته بندی هایی متفاوت به نام آن کشورها صادر شود.

وی یادآورشد:فله فروشی و فروش بصورت کیلویی و بدون بسته بندی مناسب از لحاظ تکنیک های حفاظتی، عملکرد اقتصادی و تبلیغاتی و ایجاد جذابیت برای فروش، بازار محصولات ایرانی را در عرصه بین الملل به شدت تضغیف کرده است.
نثایی ادامه داد:در برخی موارد مشاهده شده که محصولاتی از ایران بصورت نامناسب صادر شده و سپس با بسته بندهای متنوعی به بازار ایران وارد شده است.
وی گفت: صادرکنندگان برای تحقق موضوع افزایش جایگاه خود در عرصه صادرات باید یک تیم قوی متشکل از بازاریابی، فروش و تبلیغات داشته باشند.
نثایی افزود: حضور در نمایشگاه های بین المللی و آشنایی با تکنیک های مختلف نیز از جمله مواردی است که می توان یاری دهنده صادرکنندگان ایرانی در حوزه های مختلف باشد.
وی گفت:در این ارتباط توجه به فرهنگ کشورهای هدف، کیفیت محصول، استراتژی قیمت گذاری و روش پیشبرد فروش یک موضوع حائز اهمیت است.
نثایی ادامه داد: در ارتباط با بسته بندی محصولات نیز باید سعی شود در حد ممکن آنها را به استانداردهای روز جهانی نزدیک شوند.