کد خبر: 181815
A

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما چیست؟

اگر با مشکل ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما مواجه شده‌اید و به دنبال دلیل این مشکل می‌گردید؛ لازم است بدانید که عوامل متعددی هستند که در بروز این مشکل نقش دارند از خرابی میکروسوئیچ گرفته تا خرابی موتور یا دکمه تایمر، سلکتور برنامه، هیدروستات، ترموستات و ...

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر با مشکل ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما مواجه شده‌اید و به دنبال دلیل این مشکل می‌گردید؛ لازم است بدانید که عوامل متعددی هستند که در بروز این مشکل نقش دارند از خرابی میکروسوئیچ گرفته تا خرابی موتور یا دکمه تایمر، سلکتور برنامه، هیدروستات، ترموستات و ... . بهتر است ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با تمامی دلایل و خرابی‌هایی که در ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی پاکشوما نقش دارند و همچنین بهترین مرکز تعمیرات لباسشویی پاکشوما آشنا شوید.

ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما

دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما

  • خرابی میکروسوئیچ لباسشویی پاکشوما

مشکل در میکروسوئیچ یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما شود. میکروسوئیچ، که جزئی از مکانیزم قفل درب است، وظیفه تشخیص باز یا بسته بودن درب را بر عهده دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود یا اتصالات آن دچار قطعی شوند، این مشکل می‌تواند به سیستم کنترلی لباسشویی پیامی اشتباه مبنی بر اینکه درب همچنان باز است ارسال کند، حتی اگر درب بسته باشد. در نتیجه، تایمر متوقف می‌شود زیرا دستگاه از شروع یک چرخه شستشو در حالی که درب باز است، جلوگیری می‌کند تا از هرگونه خطر یا خسارت احتمالی پیشگیری شود.

  • خرابی موتور یا دکمه تایمر لباسشویی

دو عامل دیگری که در ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما دست دارند شامل: خرابی موتور یا دکمه تایمر لباسشویی می‌باشند. خرابی موتور می‌تواند مستقیماً بر توانایی دستگاه برای اجرای چرخه‌های شستشو تأثیر بگذارد. موتور لباسشویی نقش حیاتی در چرخاندن دیگ و پمپاژ آب دارد. اگر موتور نتواند به درستی کار کند، ممکن است به تایمر فشار بیاورد و باعث شود که تایمر در یک نقطه خاص متوقف شود یا به درستی کار نکند.

از طرف دیگر، خرابی دکمه تایمر نیز می‌تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد تایمر شود. دکمه تایمر به کاربر اجازه می‌دهد تا چرخه‌ها و زمان‌بندی‌های مختلف را تنظیم کند. اگر این دکمه دچار خرابی یا فرسودگی شود، ممکن است ورودی‌های کاربر را به درستی ثبت نکند یا به سیستم ارسال نکند، که این مشکل باعث می‌شود تایمر نتواند به درستی کار کند یا متوقف شود. در چنین مواردی می‌توانید جهت عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی لباسشویی با نمایندگی تعمیرات لباسشویی پاکشوما در کرج تماس بگیرید.

  • خرابی سلکتور برنامه 

خرابی سلکتور برنامه در لباسشویی نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی ثابت ماندن تایمر باشد. این عضو که برای انتخاب برنامه‌های شستشو استفاده می‌شود، نقش مهمی در کارکرد صحیح دستگاه دارد. سلکتور برنامه از طریق یک سری اتصالات الکتریکی با تایمر و دیگر بخش‌های کنترلی لباسشویی در ارتباط است. وقتی کاربر برنامه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند، سلکتور به تایمر دستور می‌دهد چه برنامه‌هایی را با چه ترتیبی اجرا کند. اگر این قطعه خراب شود یا در اتصالات آن اختلالی پیش بیاید، ممکن است اطلاعات نادرستی به تایمر ارسال شود یا اصلاً هیچ داده‌ای ارسال نشود. در چنین شرایطی، تایمر نمی‌تواند برنامه شستشو را آغاز کند یا در نقطه‌ای متوقف می‌شود.

بنابراین، بررسی و تعمیر یا تعویض سلکتور برنامه می‌تواند برای حل مشکل تایمر ضروری باشد. تعمیرکار می‌تواند اتصالات و سایر اجزای این قطعه را بررسی کند تا از سلامت و عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل نماید.

  • خرابی هیدروستات یا سنسور سطح آب

یکی دیگر از خرابی‌هایی که در ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما نقش دارد، معیوب شدن هیدروستات یا سنسور سطح آب در لباسشویی است. درواقع هیدروستات وظیفه اندازه‌گیری و کنترل سطح آب داخل دیگ لباسشویی را بر عهده دارد، که برای عملکرد صحیح دستگاه بسیار حیاتی است. هنگامی که لباسشویی روشن می‌شود و یک برنامه شستشو انتخاب می‌شود، هیدروستات مقدار آب لازم برای آن برنامه مشخص را تعیین می‌کند.

اگر هیدروستات کار نکند یا به درستی کالیبره نشده باشد، ممکن است نتواند سطح صحیح آب را تشخیص دهد یا به سیستم کنترلی اطلاعات نادرستی ارسال کند. در نتیجه، این امر می‌تواند منجر به توقف یا تأخیر در عملکرد تایمر شود. به علاوه، اگر هیدروستات نتواند سطح آب را درست تشخیص دهد، ممکن است به سایر قسمت‌های دستگاه نیز فشار وارد کند، مثلاً باعث شود که پمپ به طور مداوم کار کند یا موتور بیش از حد لازم کار کند.

  • خرابی المنت و ترموستات ماشین لباسشویی

ایراد در المنت گرمایشی و ترموستات لباسشویی می‌تواند به طور مستقیم موجب ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما شود. المنت گرمایشی در لباسشویی برای گرم کردن آب به کار رفته در برخی از برنامه‌های شستشو استفاده می‌شود، در حالی که ترموستات دمای آب را اندازه‌گیری و کنترل می‌کند تا از گرم شدن بیش از حد آب جلوگیری کند.

وقتی المنت گرمایشی یا ترموستات دچار نقص شوند، ممکن است لباسشویی نتواند آب را تا دمای مورد نظر برای برخی برنامه‌ها گرم کند. در چنین شرایطی، تایمر ممکن است در انتظار رسیدن به دمای مورد نیاز متوقف شود.

 

جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی پاکشوما

  • مسدود بودن مسیر تخلیه یا خرابی پمپ تخلیه

ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما می‌تواند به دلیل مسدود بودن مسیر تخلیه یا خرابی پمپ تخلیه نیز باشد. اگر مسیر تخلیه لباسشویی مسدود باشد، آب نمی‌تواند به درستی از دستگاه خارج شود. وقتی تخلیه آب به خوبی انجام نشود، لباسشویی ممکن است در مرحله خاصی از برنامه متوقف شود و تایمر کار نکند. از طرفی اگر پمپ تخلیه خراب شود، نمی‌تواند آب را به طور موثر خارج کند. این مسئله می‌تواند به ثابت ماندن تایمر در یک نقطه و جلوگیری از اتمام چرخه شستشو منجر شود.

  • خرابی موتور لباسشویی پاکشوما

خراب شدن موتور لباسشویی می‌تواند یکی از علل اصلی باشد که باعث می‌شود تایمر در یک نقطه ثابت بماند. موتور لباسشویی یکی از قطعات کلیدی است که برای چرخش دیگ و اجرای برنامه‌های شستشو لازم است. درواقع موتور در لباسشویی وظیفه چرخاندن دیگ را دارد، که برای مخلوط کردن لباس‌ها با آب و مواد شوینده و همچنین خارج کردن آب در مراحل شستشو و آبکشی حیاتی است. اگر موتور به دلایلی مانند سایش، خرابی داخلی، یا مشکلات الکتریکی کار نکند، دیگ قادر به چرخش نخواهد بود و باعث می‌شود تایمر در یک نقطه متوقف شود.

تایمر لباسشویی برنامه‌های مختلف شستشو را بر اساس زمان مشخص کنترل می‌کند. اگر موتور نتواند به دستورات تایمر پاسخ دهد، ممکن است تایمر نتواند به مرحله بعدی برنامه برود. به عنوان مثال، اگر موتور در مرحله شستشو کار نکند، تایمر ممکن است در انتظار تکمیل این مرحله باقی بماند و متوقف شود.

راهکارهای رفع مشکل جلو نرفتن تایمر لباسشویی پاکشوما

اگر علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی پاکشوما، بروز مشکلات فنی برای این دستگاه باشد، بهترین گزینه تماس با نمایندگی تعمیرات لباسشویی پاکشوما در کرج است. تا تعمیرکاران این مرکز به محض تماس شما در آدرس موردنظر حاضر شده و با عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی مشکل لباسشویی شما را برطرف کنند. اما همانطور که در این مطلب اشاره کردیم ممکن است یکی از دلایل متوقف شدن تایمر لباسشویی، مسدود شدن مسیر تخلیه این دستگاه باشد. که خوشبختانه رفع این مشکل کار تخصصی نیست و می‌توانید آن را خودتان برطرف کنید. تنها کافیست برای رفع مشکل مسدود بودن مسیر تخلیه ماشین لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برق لباسشویی را قطع کرده، آن را خاموش کنید و سپس شلنگ تخلیه را بررسی کنید. گاهی اوقات جسم خارجی یا گرفتگی در شلنگ تخلیه وجود دارد که می‌تواند مانع از خروج آب شود.
  • بسیاری از لباسشویی‌ها دارای یک فیلتر پمپ تخلیه هستند که باید به طور منظم تمیز شود. این فیلتر می‌تواند مسدود شود و مانع از خروج آب گردد. دفترچه راهنمای لباسشویی خود را چک کنید تا مکان و نحوه دسترسی به فیلتر را بیابید و بتوانید آن را تمیز کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر