راز کسب و کارهایی که با کمترین هزینه بیشترین مشتری را جذب می کنند
در دنیای رقابتی امروز، بسیاری از مشاغل برای جذب مشتری هزینههای بالایی صرف میکنند، اما برخی با روشهای هوشمندانه و کمهزینه، بیشترین بازدهی را دارند. شناسایی دقیق مخاطب هدف، استفاده از تبلیغات هدفمند آنلاین، تولید محتوای ارزشمند، بازاریابی دهانبهدهان و همکاری با کسبوکارهای مکمل از جمله این روشهاست. همچنین انتشار نظرات مشتریان و تمرکز بر بازارهای نیش، نقش موثری در جذب مخاطب دارند. پلتفرم کسب لند نیز با ارائه فضایی برای ثبت مشاغل و تبلیغات هدفمند، ابزاری کارآمد برای رشد سریع و ارزان کسب و کارها محسوب میشود.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروزه با توجه به رقابت شدید بین کسب و کارها، خیلی از مشاغل برای اینکه مشتریان جدید و بیشتری داشته باشند، بودجه های کلانی صرف تبلیغات می کنند. اما برخی از صاحبان کسب و کارها با درایت عمل کرده و در حالیکه کمترین هزینه را به این کار اختصاص میدهند، بیشترین بازدهی را از تبلیغات هدفمند و هوشمند میگیرند. ما سعی کرده ایم در این مقاله روش هایی را عنوان کنیم که مشاغل بتوانند جذب مشتری بالایی داشته باشند بدون اینکه هزینه های سنگینی را متحمل شوند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
شناخت دقیق مخاطب هدف؛ قدم اول موفقیت
مهم ترین گام برای اینکه بتوان با صرف کم ترین هزینه، تبلیغاتی اثربخش داشت، این است که مخاطب هدف را به صورت دقیق شناسایی کنید. خیلی از مشاغل دچار این اشتباه میشوند و با اینکه میتوانند بر مشتریان خاص خود متمرکز شده و کمتر هزینه کنند، تمامی گروه ها را هدف قرار میدهند. متاسفانه این کار علاوه بر اینکه از نظر مالی به ضرر شخص میباشد، تاثیری نیز نخواهد داشت. در ادامه چند مورد مهم برای هدف گذاری را شرح میدهیم:
۱_مشتریان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت مکانی و سلیقه شان تعیین و تفکیک کنید.
۲_برای پیدا کردن بهترین الگوها، اطلاعات مشتریان قبلی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
۳_از اطلاعات مربوط به مخاطبین هدف و پرسونای مشتری به منظور تولید محتوا و تبلیغات هدفمند استفاده کنید.
قدرت بازاریابی دهان به دهان را دست کم نگیرید
رضایت مشتریان، بهترین راه تبلیغات برای مشاغل است. افرادی که از خدمات یک کسب و کار راضی بوده و تجربه خوبی داشته باشند، با معرفی آن به دیگران و تبلیغات دهان به دهان موجب جذب مشتریان جدید می شوند. بدین ترتیب بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید تبلیغات موثری داشته باشید.
برای اینکه به این روش تحقق بخشید باید چند نکته را رعایت کنید:
۱_با ارائه خدمات با کیفیت مشتریان را راضی نگه دارید.
۲_از مشتریان خود بخواهید تا شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی کنند.
۳_در ازای معرفی توسط مشتریان برای آنها تخفیف و پاداش در نظر بگیرید.
تبلیغات هدفمند آنلاین؛ کم هزینه، پربازده
در دوره ای که اکثر کارها به صورت اینترنتی انجام میشود، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راههای جذب مشتری، تبلیغات هدفمند آنلاین است. مشاغل میتوانند با هزینه اندک و به وسیله فضای مجازی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و ... یا با استفاده از سامانه های تبلیغات محلی و آنلاین، مخاطبین هدف خود را پیدا کنند. پلتفرم هایی نظیر کسب لند نیز امکان تبلیغات ارزان و هدفمند را در گوگل به صاحبان مشاغل ارائه می دهند. بهترین راه ها برای تبلیغات هدفمند آنلاین به شرح زیر میباشد:
۱_با بودجه اندک میتوانید کمپین های تبلیغاتی راه اندازی کنید.
۲_اطلاعات مخاطبین هدف مانند موقعیت مکانی، سن، سلیقه و رفتار آنها را مدنظر قرار دهید.
۳_از روش های تبلیغات کلیکی و تبلیغات نمایشی استفاده نمائید.
همکاری های هوشمندانه با کسب و کارهای مکمل
یکی دیگر از راه های تبلیغات که در عین موثر بودن کم هزینه است، همکاری با برندها و مشاغل مکمل است. با شروع این همکاری ها هزینه تبلیغات را تقسیم کرده و مشتریان جدیدی با شما آشنا میشوند. برخی از روش های تبلیغات با مشاغل مکمل را برایتان نام میبریم:
۱_کمپین های مشترک برگزار نمائید.
۲_لیست مشتریان را با حفظ حریم خصوصی به اشتراک بگذارید.
۳_در صفحات اجتماعی شخصی خود در فضای مجازی یا وب سایت ها، تبلیغات متقابل انجام دهید.
محتوای ارزشمند؛ تبلیغ غیرمستقیم ولی موثر
در عصر حاضر مردم همواره به اطلاعات مفید، آموزنده و کاربردی علاقه دارند و این موارد را به تبلیغات مستقیم و تکراری ترجیح میدهند. به همین دلیل میتوان از تولید محتوای ارزشمند به عنوان یکی از اثربخش ترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی نام برد. محتوای ارزشمند و خوب علاوه بر ایجاد اعتماد در مشتری موجب میشود که مخاطب بدون اشاره مستقیم به فروش، ترغیب به خرید شود.
محتوای ارزشمند را میتوان در اشکال مختلفی نظیر مقاله وبلاگ، ویدیو آموزشی، پست شبکه های اجتماعی، پادکست، فایل PDF یا حتی اینفوگرافیک ایجاد کرد. تولید این محتواها، کمک میکند تا مشتریان پاسخ سوالاتشان را پیدا کرده، راهکاری مناسبی یافته و مشکلات خود را حل کنند. از آنجاییکه این روش، تبلیغات غیرمستقیم محسوب میشود این حس را در مخاطب ایجاد میکند که کسب و کار به جای فروش محصول یا خدمات، سعی در کمک به او دارد.
در ادامه چند مورد از محتواهای خوب و ارزشمند که مشتری را به خود جذب میکند، بیان می کنیم:
۱_مقالات آموزشی در وبلاگ
۲_ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام یا آپارات
۳_پست های انگیزشی یا نکته ای در شبکه های اجتماعی
۴_پادکست های تخصصی
مزایای تولید محتوای ارزشمند برای جذب مشتری:
۱_جلب اعتماد مخاطب: ارائه اطلاعات مفید به صورت رایگان به مخاطبین، اعتماد آنها را به تخصص شما جلب میکند.
۲_افزایش نرخ تبدیل: بسیاری از مخاطبین معمولی با مشاهده و استفاده از مطالب و محتوای مفید تبدیل به مشتریان حقیقی میشوند.
۳_تاثیر مثبت بر سئو سایت: تهیه مقالات و محتواهای ارزشمندی که در آنها از کلمات کلیدی مانند افزایش مشتری با هزینه کم یا تبلیغات هدفمند آنلاین استفاده شده رتبه سایت شما را بالا می برند.
نظرات و بازخورد مشتریان؛ بهترین ابزار جلب اعتماد
راضی نگه داشتن مشتریان فعلی، از مهمترین عوامل جلب اعتماد و جذب مشتری است. انتشار نظرات و رضایت مشتریان در وب سایت، شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین راه مناسبی برای انجام این کار میباشد که میتوان مانند موارد زیر آن را اجرا نمود.
۱_امتیازدهی کاربران به محصول یا خدمات را برای مخاطبین به نمایش بگذارید.
۲_ویدیوهای واقعی از رضایت مشتریان منتشر کنید.
۳_نظرات مثبت کاربران را در سایت یا بانک اطلاعات مشاغل مثل کسب لند درج نمائید.
تمرکز روی بازارهای نیش
تمرکز روی بازارهای نیش یعنی ارائه خدمات یا محصولات به گروهی خاص و مشخص از مشتریان انجام شود. این کار موجب میگردد تا رقابت کاهش پیدا کند، وفاداری مشتریان بیشتر شود و بازگشت سرمایه سرعت گیرد. مشاغلی که در زمینه ی به خصوص و مشخصی فعالیت میکنند یا اصطلاحا بازار خاصی را هدف می گیرند، با صرف هزینه اندک و استفاده از تبلیغات هدفمند، نتیجه مطلوبی خواهند گرفت. به عنوان مثال فعالیت در حوزه فروش محصولات نوزادان نمونه ای از بازار نیش است.
نقش کسب لند به عنوان بانک اطلاعات مشاغل در تبلیغات هوشمند
کسب لند به عنوان مرجع ثبت کسب و کار و تبلیغات هدفمند، بستری مناسب برای تبلیغات کم هزینه و موثر فراهم کرده است. با ثبت کسب وکار خود در این پلتفرم، می توانید اطلاعات تماس، موقعیت جغرافیایی، تصاویر و توضیحات شغلی خود را وارد کنید و در معرض دید هزاران مشتری قرار بگیرید. برخی از مزایای همکاری با سایت کسب لند به شرح زیر میباشد:
۱_نمایش در نتایج جستجوی گوگل
۲_افزایش تماس مستقیم مشتریان
۳_ثبت دیدگاه و امتیاز توسط کاربران
۴_دریافت بک لینک موثر برای ارتقای سئو سایت
جمع بندی: تبلیغات هدفمند، نه پرهزینه بلکه هوشمندانه!
در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی مشاغلی که با علم روز حرکت میکنند، میدانند که برای موفقیت باید از روش های سنتی فاصله بگیرند و با هزینه اندک از روش های موثری مثل تولید محتوای ارزشمند، تبلیغات هوشمندانه و همکاری با کسب و کارهای مکمل استفاده کنند. پلتفرم کسب لند به آدرس https://kasbland.com نیز به عنوان یک ابزار پشتیبان برای تبلیغات هدفمند آنلاین و ثبت مشاغل، گزینه ای ارزشمند برای رشد سریع تر با صرف کمترین هزینه می باشد.