کد خبر: 169203
A

اسرائیل: یحیی سنوار هنوز فرصت فرار پیدا نکرده است

ارتش اسرائیل مدعی است؛ یحیی سنوار فرمانده شاخص حماس هنوز در غزه و داخل تونل‌ها مخفی شده است

اسرائیل: یحیی سنوار هنوز فرصت فرار پیدا نکرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با گذشت ۳۵ روز از آغاز حمله گروه های مقاومت فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل که اعلان جنگ این کشور علیه آن گروه در غزه را در پی آورد، رهبران اسرائیل معتقدند که یحیی سنوار، رهبر داخلی حماس در باریکه غزه، «هنوز در این منطقه است و فرصت فرار نیافته است».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بامداد جمعه ۱۹ آبان به شبکه فاکس‌نیوز گفت «سنوار و رهبری حماس هنوز آنجا است (تونل‌های زیرزمینی غزه)».

رسانه‌های اسرائیل روز پنجشنبه عکسی از یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، را نشان دادند که با حضور در داخل غزه، در مکانی در حال رایزنی با نظامیان است که دو عکس یحیی سنوار و یکی از برادران او که وی نیز از فرماندهان گروه تندروی حماس است، در آن اتاق قرار داشت.

یک روز پیش از آن نیز، آقای گالانت گفت یحیی سنوار در تونل‌ها است و فرماندهان گروه خود را به «کشتن» می‌دهد. او افزود که ارتباط سنوار با فرماندهانش قطع شده و او از بیم جان خود و جلوگیری از احتمال شناسایی محل اختفایش، با فرماندهان ارشد خود نیز «قطع رابطه» کرده است.

اسرائیل معتقد است که بخشی از سران اصلی حماس در زیرزمین بیمارستان «شفا» و بیمارستان‌های دیگر در غزه پنهان هستند.

اسرائیل یحیی سنوار را به عنوان مغز متفکر و طراح حمله روز ۱۵ مهر اعضای آن سازمان به شهرک‌ها و کیبوتص‌های زیادی در جنوب اسرائیل معرفی کرده است.

یحیی سنوار سال‌ها در زندان اسرائیل بود و در معامله‌ای بین حماس و اسرائیل برسر رهایی گیلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی که ۵ سال و نیم گروگان حماس بود، همراه با بیش از یک هزار و ۱۰۰ زندانی امنیتی دیگر آزاد شد. شمار زیادی از آن زندانیان فلسطینی آزاد شده از زندان اسرائیل در سال‌های بعد به کادر رهبری سیاسی و نظامی حماس رسیدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر