کد خبر: 176070
A

پاکستان: مواضع«ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» را در عمق ۸۰ کیلومتری ایران بمباران کردیم

پاکستان: مواضع«ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» را در عمق ۸۰ کیلومتری ایران بمباران کردیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارتش پاکستان اعلام کرد که مواضع «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» را در عمق 80 کیلومتری ایران بمباران کرده است.

ارتش پاکستان با اشاره به اینکه «ایران از فعالیت‌های تروریستی علیه پاکستان در خاک خود آگاه است و از همکاری با اسلام‌ آباد در این زمینه خودداری کرده است» گفت که «حملات دقیق ما در ایران 6 موضع ارتش آزادی‌بخش بلوچستان را هدف قرار داد.»

نیمه شب گذشته گزارش‌هایی از حمله «راکتی» پاکستان به چند هدف در شهرستان سراوان مخابره شد.

رسانه‌های ایرانی به نقل از علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از «کشته شدن هفت غیرایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی» خبر دادند.

بنا به اظهارات این مقام ایرانی این حمله موشکی پاکستان سحرگاه پنج‌شنبه 28 دی، به یکی از روستاهای مرزی ایران در محدوده شهرستان سراوان انجام شده که در آن «سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند».

وزارت خارجه پاکستان، پنج‌شنبه 28 دی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسلام‌آباد حملات نظامی علیه پناهگاه‌های تروریست‌ها در ایران انجام داد.»

وزارت خارجه پاکستان در ادامه با اشاره به اینکه «در عملیاتی که با تکیه بر داده‌های اطلاعاتی انجام شد، تعدادی از تروریست‌ها کشته‌شدند» گفت که این حملات در دفاع از امنیت و منافع ملی پاکستان بوده است.

وزارت خارجه پاکستان گفت که اسلام‌آباد «کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد» و به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران در زمینه مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

سازمان اطلاعات پاکستان نیز اعلام کرد که هواپیماهای پاکستانی تا عمق 50 کیلومتری وارد حریم هوایی ایران شدند.

حساب «اخبار نیروهای مسلح پاکستان» در شبکه اجتماعی «ایکس»، با انتشار نقشه‌ای نوشت که ارتش پاکستان به «7 هدف در سه منطقه مختلف در سراوان، شمسر و حنق» در سیستان و بلوچستان ایران حمله کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر