کد خبر: 178172
A

ترامپ: ایران ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد

دونالد ترامپ گفت که سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال ایران، آن را به قدرتی واقعی در منطقه تبدیل کرده است.

ترامپ: ایران ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین امریکا، روز  گذشته، دوشنبه پنجم فوریه، در گفت‌وگویی گفت که سیاست‌های او تهدید ایران در منطقه را خنثی کرده بود اما حالا، با وجود دولت بایدن، ایران به قدرتی واقعی تبدیل شده است.

ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه نیوزمکس که در وبگاه آن منتشر شده است، گفت: سه سال پیش به اما احترام‌گذاشته می‌شد. ما کارهایی کردیم که هیچ کسی فکر نمی‌کرد امکان‌پذیر باشد. با وجود توافق ابراهیم در خاورمیانه صلح برقرار بود. چهار توافق (با کشورهای عربی) امضا کردیم و یکی دیگر هم می‌توانستیم داشته باشیم، فکر می‌کنم تقریبا با همه، حتی ایران، هر چقدر هم که دور از ذهن به نظر برسد.

ترامپ که مدت کوتاهی پس از ورود به کاخ سفید، با ادعای ناقص بودن توافق هسته‌ای از آن خارج شده و ضمن بازگرداندن‌ تحریم‌های پیشین، تحریم‌های تازه‌ای نیز تحت سیاست کارزار فشار حداکثری علیه ایران اعمال کرد با اشاره به تاثیر این اقدامات خود عنوان کرد: ایران ورشکسته بود. من اجازه نمی‌دادم کسی چیزی از آن‌ها بخرد. هیچ پولی برای حزب‌الله نداشتند. هیچ پولی برای هیچ کسی نداشتند. باید برای کارهایشان پول داشتند. سپس بایدن آمد و از تحریم‌ها صرف‌نظر کرد، همه چیز را رها کرد و حالا آن‌ها (ایران) ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارند.

ترامپ در ادامه گفت‌وگو با نیوزمکس با اشاره به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان میان ایران و امریکا در چند ماه اخیر، گفت: منظورم حتی ۶ میلیارد دلار پولی نیست که آن‌ها (دولت بایدن) بابت پنج زندانی امریکایی پرداختند که واقعا غیرقابل باور است یا ۱۰ میلیارد دلاری نیست که بابت برق عراق دادند. ما به آن‌ها ۱۰ میلیارد دلار دادیم و حالا آن‌ها بسیار ثروتمند هستند.

ترامپ درباره روابط ایران و عراق گفت که ایران و عراق پیش از حمله امریکا به عراق برای براندازی صدام حسین در پی حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر، با یکدیگر در جنگ بودند که میدان عمل ایران در منطقه را محدوتر می‌کرد اما حالا، ایران از عراق به عنوان یکی از نیروهای نیابتی ایران استفاده کند.

او همچنین عنوان کرد: آن‌ها بسیار ثروتمند هستند چراکه عراق تابع ایران است.

رییس‌جمهوری پیشین امریکا با گفتن این که ایران کنترل امور را در دست داد، مدعی شد: عراق ۳۰۰ میلیارد دلار دارد. بنابراین آن‌ها هم فورا در دولت بایدن ۲۰۰ میلیارد دلار به دست آورده‌اند و ۳۰۰ میلیارد نیز در عراق دارند. این واقعیت دارد. حالا این قدرت است.
 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر