کد خبر: 164182
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۵۸؛

دوستان محمد منتظری پس از خلع سلاح حفاظت فرودگاه، او را با خود بردند!

هنگام دستگیری شیخ محمد منتظری در فرودگاه مهرآباد، طرفداران او طی یک درگیری شدید در فرودگاه، پلیس و ماموران گارد را خلع سلاح کرده و محمد منتظری را با خود از فرودگاه خارج کردند.

 دوستان محمد منتظری پس از خلع سلاح حفاظت فرودگاه، او را با خود بردند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تصویری از آیت الله العظمی منتظری و تیتری با عنوان بزرگترین نمازجمعه تاریخ بر مزار شهدا در کنار لوگوی صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان روز شنبه ۲۴ شهریور سال ۱۳۵۸ خودنمایی می کند‌ که اختصاص دارد به اولین نماز جمعه تهران پس از درگذشت آیت الله طالقانی در بهشت زهرا. اما تیتر یک روزنامه امروز اختصاص دارد به دعوت امام و آیت الله منتظری درباره اتحاد روحانیون و دانشگاهیان. امام در این زمینه گفته اند نمی‌گویم هر که عمامه دارد خوب است لکن دشمنان با بدها مخالف نیستند، خوب ها را می شکنند. خبر و عکس مهم‌ دیگر این جریده عصرگاهی هم به گلباران مزار آیت الله طالقانی توسط میلیونها نفر در امروز اشاره دارد.

IMG_20230915_102949_888

از مجلس خبرگان قانون اساسی هم اینکه در جدیدترین مصوبه خود تصویب کرده که به موجب اصل ۶ و ۷ قانون اساسی، آراء عمومی و شوراها مبنای اداره کشور است. از جمله خبرهای دیگر صفحه نخست روزنامه هم اینکه شهردار تهران اعلام داشته که مرکز شهر از اول مهر به روی اتومبیل‌های شخصی بسته می‌شود و وزیر بهداری و بهزیستی هم گفته اند که قانون منع کشت خشخاش بزودی تهیه می‌شود. اما خبری در نیم تای پایینی روزنامه با این مضمون که دوستان محمد منتظری پس از خلع سلاح افراد فرودگاه، او را با خود بردند! به چشم می خورد که ببینیم ماجرای جنجالی فوق از چه قرار می باشد؛

IMG_20230915_102949_735شیخ محمد منتظری که چندی قبل برای شرکت در جشن استقلال لیبی از کشور خارج شده بود ساعت ۳/۵ بامداد امروز وارد ایران شد و با ورود او بلافاصله پاسداران کمیته مرکزی و پلیس فرودگاه که حکم جلب او را در دست داشتند پای پلکان هواپیما رفتند و او را به اتفاق یکی از یارانش به نام ابوحنیف دستگیر کردند و به اتاق رئیس پلیس فرودگاه بردند ولی در همین حال افراد مسلح او با حمله به فرودگاه و خلع سلاح افسر نگهبان، شیخ محمد منتظری را از فرودگاه خارج کردند و با خود بردند.

آقای باقری مسئول کمیته مستقر در فرودگاه که از این حادثه به شدت متاثر بود و اظهار تاسف می کرد در این باره گفت؛ من متعجبم که چرا مسئولین امر مسائل را برای روشن شدن ذهن‌ مردم افشاء نمی کنند. او افزود؛ از بعدازظهر دیروز گروهی نزدیک به ۱۵ نفر مسلح وارد محوطه پارکینگ فرودگاه شدند و آنجا مستقر شدند، آنها هنگامیکه متوجه شدند که هواپیمای حامل شیخ محمد منتظری فرود آمده است وارد سالن ترانزیت شدند و بلافاصله چند تن از افراد پلیس و ماموران‌ گارد را خلع سلاح کردند.

از سوی دیگر رئیس پلیس فرودگاه و پاسداران کمیته مرکزی که حکم جلب منتظری را که از طرف بازرس دادسرای تهران صادر شده در دست داشتند پای پلکان هواپیما رفتند و محمد منتظری را به اتاق رئیس پلیس بردند و علت جلب او را به وی ابلاغ کردند. ولی در همین حال یاران وی افسر نگهبان فرودگاه را خلع سلاح کردند و محمد منتظری را از دست ماموران خلاص نموده و با خود بردند.

مسئول کمیته مستقر در فرودگاه افزود؛ در اثر این حادثه عده زیادی از  مسافران وحشت زده و نگران شده بودند چون عمل کسانیکه دست به این کار غیرقانونی زدند فوق العاده غیرطبیعی بود. ماموران فرودگاه و پاسداران کمیته مرکزی و همچنین پاسداران مستقر در فرودگاه در این جریان دو تن از مهاجمین را دستگیر و پس از تکمیل صورتمجلس، آنان را تحویل مقامات قانونی دادند که بررسی و تحقیق در این باره ادامه دارد.

در تماسی که با یکی از اطرافیان محمد منتظری گرفته شد بازداشت محمد منتظری و ابوحنیف و عملیات تهاجمی به فرودگاه و آزاد شدن آنها بوسیله هوادارانشان مورد تایید قرار گرفت. نامبرده گفت حکم بازداشت به تاریخ ۶/۶/ ۵۸ بوده و دستور عدم خروج و بازرسی وسایل و  تجهیزات بوده است و پس از توافق و خارج شدن از کشور اکنون این حکم معتبر نمی باشد. نامبرده تاکید کرد اکنون در تلاشیم دو نفر از برادرانمان که بازداشت هستند آزاد کنیم و با قاطعیت این عمل را پیگیری می کنیم.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر