کد خبر: 166691
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۵۸:

رادیو کلن، انگیزه ترور مدیر آلمانی را فاش کرد

کشور را شورا باید اداره کند نباید زیر بار رئیس جمهور و نخست وزیر برویم. این جمله که تیتر اول کیهان روز دوشنبه ۲۳ مهر سال ۱۳۵۸ شده است، از نقطه نظرهای حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی پیرامون مسائل مختلف مملکتی برداشت شده است. فرزند امام خمینی همچنین گفته اند، ولایت فقیه روی موضوعاتی است که مردم عادی و متخصص قطع و یقین نداشته باشند و بستن قرارداد و شناختن دوز و کلک هایش با خبرگان است و به فقیه مربوط نیست. وی همچنین ذکر کرده که اگر کسی در مسائل اقتصادی و اجتماعی خبره باشد، فقیه نمی‌تواند شخص دیگری را انتخاب کند ولو اینکه صالح باشد. کیهان در تیتر مهم دیگری از به رگبار بسته شدن اتومبیل تیمسار فلاحی فرمانده نیروی زمینی در کردستان توسط دموکرات‌ها خبر داده است.

رادیو کلن، انگیزه ترور مدیر آلمانی را فاش کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کشور را شورا باید اداره کند نباید زیر بار رئیس جمهور و نخست وزیر برویم. این جمله که تیتر اول کیهان روز دوشنبه ۲۳ مهر سال ۱۳۵۸ شده است، از نقطه نظرهای حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی پیرامون مسائل مختلف مملکتی برداشت شده است. فرزند امام خمینی همچنین گفته اند، ولایت فقیه روی موضوعاتی است که مردم عادی و متخصص قطع و یقین نداشته باشند و بستن قرارداد و شناختن دوز و کلک هایش با خبرگان است و به فقیه مربوط نیست. وی همچنین ذکر کرده که اگر کسی در مسائل اقتصادی و اجتماعی خبره باشد، فقیه نمی‌تواند شخص دیگری را انتخاب کند ولو اینکه صالح باشد. کیهان در تیتر مهم دیگری از به رگبار بسته شدن اتومبیل تیمسار فلاحی فرمانده نیروی زمینی در کردستان توسط دموکرات‌ها خبر داده است. دکتر صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت هم در مصاحبه ای سیاست اقتصادی - اجتماعی جمهوری اسلامی برای نیل به جامعه بی طبقه توحیدی را تشریح کرده و بر اساس لایحه تصویبی هیات دولت، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی با ۲۰ سال خدمت بازنشست می شوند. آخرین خبرها از صادق زیباکلام نماینده ربوده شده نخست وزیری اینکه، دموکرات‌ها هنوز وی را آزاد نکرده اند.

IMG_20231015_083356_928

کیهان در این شماره خود در تیتر و عکسی در نیم تای پایینی خود از انگیزه ترور مدیر آلمانی شرکت " ایران مرک" خبر داده که این خبر را برای این شماره  " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

بازرس دادسرای تهران تحقیق در مورد ترور هانس یوآخیم فرزند لایب تبعه آلمان را که صبح دیروز در خیابان دولت قلهک با شلیک چند گلوله کشته شده آغاز کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار کیهان در محل ترور این مدیر آلمانی، چند اطلاعیه مربوط به گروه فرقان بدست آمده است.

بدنبال حادثه ترور این مدیر آلمانی، خبرنگاران کیهان در محل حادثه به دیدار خانواده مقتول رفتند. همسر و فرزندان این مدیر آلمانی در حالی که از ترور مزبور بهت زده بودند گفتند ما نمی‌دانیم چرا هانس را کشتند. از سوی دیگر همکاران ایرانی و خارجی این مدیر آلمانی گفتند او در شرکت ایران مرک کار می کرد و ما نمی‌دانیم انگیزه ترور چیست؟

جسد هانس دیروز به پزشکی قانونی منتقل شد و قرار است امروز توسط دکتر رضا گرمان، رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی معاینه شود تا معلوم گردد که این مدیر آلمانی مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته است و نوع اسلحه چیست و از چه فاصله ای به او تیراندازی شده است.

IMG_20231015_083357_257

گفته می‌شود که مدیر آلمانی شرکت ایران مرک قبلا چند بار مورد تهدید قرار گرفته بود.

رادیو کلن در اخبار خود ضمن اعلام این خبر گفت؛ برای اولین بار از زمان انقلاب، یک آلمانی در تهران ترور شد. گروه زیر زمینی فرقان که متهم به ترور شخصیت‌های انقلابی ایران است گفته است که آلمانی مزبور وابسته به کاپیتالیسم غرب بوده و به خدا ایمان نداشته است. ضمنا دولت ایران به سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران تسلیت گفته است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر