کد خبر: 168657
A
۲۶ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از تضعیف موقعیت رهبری توسط آیت الله وحید خراسانی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۳ آبان ۱۳۷۶ تضعیف موقعیت رهبری پس از دو انتخابات، مسئله ثروت‌های بادآورده، عملکرد قوه قضائیه و صدا و سیما را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از تضعیف موقعیت رهبری توسط آیت الله وحید خراسانی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۳ آبان ۱۳۷۶ تضعیف موقعیت رهبری پس از دو انتخابات، مسئله ثروت‌های بادآورده، عملکرد قوه قضائیه و صدا و سیما را روایت کرده است. 

بنابر گزارش دیده‌بان ایران مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است:

...آقای مجید انصاری نماینده تهران آمد از شرایط جاری اظهار نگرانی شدید نمود و گفت افق آینده را مثبت نمی بیند. 

موقعیت رهبری بعد از دو انتخابات اخیر و مساله ثروت‌های بادآورده و عملکرد قوه قضائیه که به حساب رهبری آمده و نیز عملکرد صداوسیما به شدت تضعیف شده است. مثلا در قم آقای حسین وحید خراسانی در درس علیه اختیارات ولی فقیه بحث کرده و نیز آقای محمد عبایی خراسانی گفته در مشهد آقای میرزاعلی فلسفی درس ولایت فقیه را شروع کرده که او هم موافق نیست و محدود می داند.

گفت با این همه مخالفت و تضعیف عکس العملی در جامعه نیست در حالیکه در زمان امام که آیت الله گلپایگانی جمله ای در تضعیف ولایت فقیه گفتند همین موجب شد که آیت الله اراکی در مقابل ایشان به عنوان مرجع مطرح شود. 

از وضع بد اقتصادی بخاطر از دست رفتن امنیت اقتصادی در اثر جنجالهای اخیر و عمل دستگاه قضایی شکایت کرد و گفت اینها مانع توفیق دولت می‌شود و نیز از وضع مجلس اظهار ناراحتی کرد که خط مقابل دولت با سوال و سخنرانی فشار بر دولت دارد می کند و آقای ناطق نوری رئیس مجلس هم کمکی نمی کند از من خواست که با شرکت در انتخابات آتی به مجلس بروم. 

مشغول تهیه نامه ای برای رهبری هستند. از ضعف دفتر رهبری اظهار تاسف کرد که برای اداره این مرکز حساس کافی نیست و قابل مقایسه با مدیریت دفتر امام نیست. من هم از لزوم ابهام زدایی از وضع اقتصادی برای آینده و جو نامناسب تبلیغاتی ومخدوش شدن سرمایه اظهار نگرانی کردم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر